Δεύτερη πύλη για εισαγωγές LNG στήνει η Motor Oil

Το market test ξεκινά εντός της εβδομάδας και θα διαρκέσει περίπου ένα δίμηνο, έως τον Δεκέμβριο. Η νέα εγκατάσταση θα έχει χωρητικότητα αποθήκευσης έως 210.000 κ.μ.

Δεύτερη πύλη για εισαγωγές LNG στήνει η Motor Oil

Μία δεύτερη πύλη στον Νότο για την αποθήκευση και αεριοποίηση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) θα αποκτήσει η χώρα σε δύο χρόνια, με στόχο την ενίσχυση της εγχώριας ασφάλειας εφοδιασμού. Πρόκειται για τον πλωτό τερματικό σταθμό της Διώρυγα Gas Α.Ε., μέλος του ομίλου της Motor Oil, που θα κατασκευαστεί στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας, με χωρητικότητα αποθήκευσης έως 210.000 κ.μ., δυναμικότητα αεριοποίησης 132.000 MWhs την ημέρα και ετήσια εκτιμώμενη ζήτηση στα 2 δισ. κ.μ.

Σύμφωνα με πηγές του ομίλου, ήδη έχει καταγραφεί ενδιαφέρον για τη δέσμευση δυναμικοτήτων και υπηρεσιών στον νέο τερματικό σταθμό, ωστόσο, αυτό αναμένεται να καταδειχθεί στο market test που ξεκινά εντός της εβδομάδας και θα διαρκέσει περίπου ένα δίμηνο, έως τον Δεκέμβριο.

Η οριστική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή του έργου θα ληφθεί μετά το market test. Εφόσον όλα εξελιχθούν θετικά, η κατασκευή προβλέπεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2022, με ορίζοντα αποπεράτωσης τα τέλη του 2023.

Το FSRU (Floating Storage and Regasification Unit) της Διώρυγα Gas, νοτιοδυτικά του διυλιστηρίου της Mοtor Oil, είναι Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ), που έχει ενταχθεί στο 10ετές πλάνο ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ για το 2021-2030 και προγραμματίζεται να συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) με χερσαίο αγωγό, συμβατό με τη μεταφορά και υδρογόνου.

Η προώθηση της νέας αυτής υποδομής έρχεται σε μια περίοδο πρωτοφανούς ενεργειακής κρίσης, που υποδεικνύει την ανάγκη ύπαρξης αποθηκευτικών χώρων, όχι μόνον για την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας αλλά και για την εξασφάλιση ανταγωνιστικών τιμών φυσικού αερίου. Με τη λειτουργία της εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 80% η δυναμικότητα αποθήκευσης του ελληνικού συστήματος φυσικού αερίου.

Ένα μέτρο σύγκρισης: Η Ρεβυθούσα του ΔΕΣΦΑ έχει αποθηκευτική ικανότητα 225.000 κ.μ. LNG και ωριαία δυναμικότητα αεριοποίησης 1.250 κ.μ. σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας. Αθροιστικά οι δύο υποδομές θα μπορούν να προσφέρουν στη χώρα αποθήκευση LNG περί τις 435.000 κ.μ.

Το FSRU της Διώρυγα Gas θα εξυπηρετεί την αυξημένη ζήτηση φυσικού αερίου λόγω και της ένταξης στο Σύστημα νέων μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, καθώς και τις αναπτυσσόμενες αγορές φυσικού αερίου στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια, θα αναπτύξει εφαρμογές LNG μικρής κλίμακας για τη χρήση του στη ναυσιπλοΐα, ενώ στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας είναι και η εισαγωγή υδρογόνου και ανανεώσιμων αερίων, στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v