Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ερχονται «αντισταθμιστικά οφέλη» από τις γαλλικές φρεγάτες

Τα οφέλη που θα προκύψουν για ελληνικές επιχειρήσεις από την παραγγελία των γαλλικών φρεγατών επιχειρούν να εκτιμήσουν παράγοντες της αγοράς. Ποιες εισηγμένες «έχουν μιλήσει» με το Naval Group.

Ερχονται «αντισταθμιστικά οφέλη» από τις γαλλικές φρεγάτες

Οφέλη από την παραγγελία των τριών ή και τεσσάρων γαλλικών φρεγατών αναμένεται να προκύψουν και για αρκετές ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της βιομηχανίας και της τεχνολογίας, τα οποία ωστόσο δεν μπορούν από τώρα να ποσοτικοποιηθούν.

Το Euro2day.gr από τις 16 Μαρτίου σάς είχε ενημερώσει για τα «αντισταθμιστικά οφέλη» που θα μπορούσε να καρπωθεί σειρά ελληνικών επιχειρήσεων από τον χώρο της βιομηχανίας και της ευρύτερης τεχνολογίας, σε περίπτωση που η χώρα μας επέλεγε να αγοράσει τις γαλλικές φρεγάτες, πράγμα που τελικά έγινε.

Η τότε πρόταση των Γάλλων προέβλεπε την αναβάθμιση των φρεγατών MEKO 200 και την κατασκευή τριών άλλων τύπου FDI (Belharra) στην Ελλάδα, με εμπλοκή εταιρειών από τη χώρα μας στην κατασκευή και τη συντήρηση.

Ήδη μάλιστα από τότε οι Γάλλοι είχαν ξεκινήσει έρευνες για να συμπεριλάβουν στη λίστα των προμηθευτών τους (εισηγμένες και μη) εταιρείες όπως π.χ. οι ΜΕΤΚΑ (Όμιλος Mytilineos), Ελληνικά Καλώδια (Cenergy), IDE Intracom (Intracom Συμμετοχών), Mevaco, Άκμων, Elfon, Teletel, Miltech, ενώ το γαλλικό γκρουπ ήδη συγκαταλέγεται στους πελάτες της Sunlight του ομίλου Γερμανού.

Οι εταιρείες αυτές, πέραν του ότι προορίζονταν να προσφέρουν υλικά και υπηρεσίες στην κατασκευή των φρεγατών, είναι επίσης δυνητικά υποψήφιες προκειμένου να αναλάβουν και άλλες δουλειές των Γάλλων του Naval Group ανά τον κόσμο.

Αυτό που φαίνεται να έχει αλλάξει από την πρόταση των Γάλλων προς την ελληνική κυβέρνηση έως την πρόσφατη συμφωνία των δύο πλευρών είναι ότι οι φρεγάτες δεν θα είναι απαραίτητα τέσσερις (αλλά τρεις, με τη δυνατότητα της ελληνικής πλευράς να αυξηθούν σε τέσσερις) και επίσης ότι και τα τρία αυτά πλοία θα κατασκευαστούν σε γαλλικά ναυπηγεία και όχι σε ελληνικά.

Αυτό ωστόσο που πληροφορούμεθα ότι δεν αλλάζει, είναι η πρόθεση των Γάλλων να χρησιμοποιήσουν τις ελληνικές παραγωγικές εταιρείες για την κατασκευή των τριών ή των τεσσάρων φρεγατών, ανεξάρτητα του αν αυτές θα κατασκευαστούν στη Γαλλία ή την Ελλάδα.

Ωστόσο, πολλά πράγματα ακόμη θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν πριν αρχίσει κάποιος να αξιολογεί τα πιθανά οφέλη για τις ελληνικές εταιρείες. Ούτε το ποιες ακριβώς εταιρείες θα αναλάβουν συμβάσεις και τι ύψους θα είναι αυτές γνωρίζουμε, αλλά ούτε και το πότε αυτές οι παραγγελίες θα ανατεθούν. Πάντως, το γεγονός ότι η πρώτη φρεγάτα προβλέπεται να παραδοθεί το 2025 και οι άλλες δύο το 2026, αφήνει περιθώρια για παραγγελίες ακόμη και μέσα στο 2022.

Πέραν αυτού, υπάρχουν και πρόσθετες εργασίες που επιδιώκει να αναλάβει το Naval Group στην Ελλάδα, οπότε η συνεργασία ελληνικών εταιρειών με τον γαλλικό όμιλο μόνο οφέλη μπορεί να αποφέρει γι’ αυτές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v