Ισχυρή θέση στην αγορά της κατεψυγμένης ζύμης, που διατηρεί τη δυναμική της μετά τον διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης εν μέσω πανδημίας, δίνει στη Vivartia η συμφωνία για την απόκτηση του ελέγχου των εταιρειών Ελληνική Ζύμη και Άλεσις, με αύξηση του ποσοστού που κατέχει σήμερα, 49% και 51% αντίστοιχα, σε 75% στην καθεμιά, μέσω της θυγατρικής της Μπάρμπα Στάθης.
Ο επιχειρηματίας Μιχάλης Αραμπατζής, ο έτερος μέτοχος, θα ελέγχει από 25% στις δύο εταιρείες, στον βαθμό που δοθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις και ολοκληρωθεί η συμφωνία, η υπογραφή της οποίας προβλέπεται άμεσα μετά το προσύμφωνο που ανακοινώθηκε χθες.
Το deal έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά συμφωνιών των διοικήσεων του ομίλου Vivartia με τον επιτυχημένο επιχειρηματία, που ξεκίνησε ουσιαστικά με την ίδρυση της Μακεδονικής Σφολιάτας το 1980. Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, η Μπάρμπα Στάθης εξαγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών της Μακεδονικής Σφολιάτας, στο πλαίσιο συμφωνίας που εξασφάλιζε στον Μιχάλη Αραμπατζή ποσοστό 23% στην Άλεσις, με το σήμα Χρυσή Ζύμη (η οποία συγχωνεύθηκε με τη Μακεδονική Σφολιάτα το 1999).
Η ίδρυση της Μιχαήλ Αραμπατζής ΑΒΕΕ - Ελληνική Ζύμη ήρθε το 2001, με ένα εργοστάσιο στη Σίνδο. Ένα δεύτερο εργοστάσιο δημιουργήθηκε στη Σίνδο το 2007, χρονιά κατά την οποία η εταιρική σχέση της Vivartia με τον επιχειρηματία πήρε τη σημερινή της μορφή, καθώς έλαβε χώρα συμφωνία ανταλλαγής του 49% της Άλεσις με το 49% της Μιχαήλ Αραμπατζής ΑΒΕΕ - Ελληνική Ζύμη.
Ακολούθησαν σημαντικές επενδύσεις τόσο στην Άλεσις - Χρυσή Ζύμη όσο και στην Ελληνική Ζύμη. Στην τελευταία επενδύθηκαν πάνω από 40 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας τη δυναμικότητα της εταιρείας, με ενδεικτικές τις νέες γραμμές παραγωγής για κουλούρι Θεσσαλονίκης το 2013 και φύλλο κρούστας το 2015 αλλά και την επέκταση των εγκαταστάσεων με τρίτο εργοστάσιο για παραγωγή σφολιάτας, μπουγάτσας και παραδοσιακών προϊόντων το 2017. Ως αποτέλεσμα, η Ελληνική Ζύμη κέρδισε μερίδια, ιδίως στο catering στη Βόρεια Ελλάδα, αναπτύσσοντας δραστηριότητα στον κλάδο των προϊόντων κατεψυγμένης ζύμης και υποστηρίζοντας την αγορά ho.re.ca. αλλά και την αγορά της λιανικής.
Έχει πλέον ισχυρή παρουσία στα ράφια των supermarket και ειδικά στα Lidl, καθώς συνεργάζεται με την εταιρεία από το 2004. Διαθέτει σειρά κατεψυγμένων προϊόντων ζύμης στα καταστήματα της αλυσίδας, με χαρακτηριστικό το σήμα Καρδίς ενώ χάρη στην εμπιστοσύνη που έχει χτίσει με τη μητρική εταιρεία, τη γερμανική πολυεθνική, έχει αποκτήσει πρόσβαση σε πλειάδα νέων αγορών στις οποίες έχει παρουσία η Lidl.
Εντωμεταξύ ο τζίρος της Ελληνικής Ζύμης, με βάση τον ισολογισμό του 2019, ξεπερνά τα 83 εκατ. ευρώ ενώ πάνω από 17 εκατ. ευρώ είναι στην ίδια χρήση ο κύκλος εργασιών της Άλεσις - Χρυσή Ζύμη. Τα οικονομικά μεγέθη των δύο εταιρειών βαίνουν αυξανόμενα ενώ τα σήματά τους ανταγωνίζονται άλλα ισχυρά -κυρίως ελληνικά- σήματα στην αγορά όπως ενδεικτικά η alfa της επιχειρηματικής οικογένειας Κουκουτάρη και τα προϊόντα ΚΑΝΑΚΙ που παράγονται και διακινούνται από τη Hellenic Quality Foods.