Πού ψάχνει η Jumbo αντίδοτο στο «καρτέλ των logistics»

Απορροφά τους κραδασμούς στις τιμές αξιοποιώντας τα ταμειακά διαθέσιμα. Που ψάχνει εναλλακτικές πηγές προμήθειας προϊόντων. Η στόχευση για σταθερή η μερισματική πολιτική.

Πού ψάχνει η Jumbo αντίδοτο στο «καρτέλ των logistics»

Εναλλακτικά σενάρια προκειμένου να υποστηρίξει το επιχειρηματικό μοντέλο της Jumbo σε μια ταραχώδη παγκόσμια συγκυρία για την εφοδιαστική αλυσίδα, που προσθέτει κόστη στην επιχειρηματική δραστηριότητα, φέρεται να αναζητά ο επικεφαλής του ομίλου, Απόστολος Βακάκης.

Η αναζήτηση προμηθευτών εκτός Κίνας, σχέδιο έκτακτης ανάγκης που μελετούν λιανέμποροι και εισαγωγείς σε αυτές τις συνθήκες, είναι στο πλάνο, αλλά εξετάζονται δυνατότητες που θα είναι βιώσιμες και μετά την κρίση διατηρώντας παράλληλα αναλλοίωτο το χαρακτήρα της εταιρείας.

Σημειώνεται ότι η Jumbo έχει εδραιωθεί στην αγορά εδώ και 35 χρόνια χάρης στις προσιτές τιμές των προϊόντων της, με μέση τιμή μέχρι 4,99 ευρώ σε σύνολο 40.000 κωδικών. Το επιτυγχάνει εισάγοντας το 70% από προμηθευτές στην Κίνα, πέρα από τους περίπου 230 τοπικούς προμηθευτές με τους οποίους συνεργάζεται.

Στο πλαίσιο αυτό στα εναλλακτικά σενάρια μπαίνουν κριτήρια όπως η εγγύτητα, τα χαμηλά μεταφορικά και εργατικά κόστη και ένα ευνοϊκό φορολογικό πλαίσιο, στοιχεία που συναντώνται σε προφίλ γειτονικών χωρών όπως η π.χ. η Τουρκία και κάποιες βαλκανικές χώρες. Ας σημειωθεί ότι η Jumbo αναπτύσσει αυτόνομη παρουσία σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία και μέσω συνεργατών έχει παρουσία σε Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο.

Επίσης καθώς η πανδημία αλλάζει δομικά το καταναλωτικό μοντέλο η διοίκηση της Jumbo φέρεται να συνεκτιμά στις αποφάσεις της τις νέες τάσεις στην αγορά εξετάζοντας δυνατότητες νέων συνεργασιών. Στο πλαίσιο αυτό δεν θα πρέπει να αποκλείεται ενεργοποίηση συνεργασίας με τη Fox Group, εταιρεία με ηγετική θέση στον κλάδο του λιανεμπορίου στο Ισραήλ, με την οποία η Jumbo σύναψε συμφωνία πέρυσι το φθινόπωρο με σκοπό να αναπτύξει δίκτυο στην εκεί αγορά μέσω franchise. Η συμφωνία έμεινε ανενεργή λόγω των εξελίξεων στο μέτωπο της πανδημίας αλλά αποτελεί έναν δίαυλο συνεργασίας της Jumbo με την ισραηλινή αγορά η οποία παράγει καινοτομία, μεταξύ άλλων και στον τομέα του παιχνιδιού που είναι ζωτικός της χώρος.

Εν τέλει, μια διαφοροποίηση του αποτυπώματος της Jumbo στη διεθνή αγορά ενδέχεται να περιορίσει τον κίνδυνο, όπως τον περιέγραψε η διοίκηση του ομίλου στη χθεσινή ανακοίνωση των επιδόσεων της αλυσίδας, με αναφορές στην διαθεσιμότητα containers και στους υψηλούς ναύλους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Μάλιστα λόγω της επιδεινούμενης κατάστασης κατέβασε τον πήχη των προσδοκιών για την κερδοφορία της εταιρείας και του ομίλου κατά την τρέχουσα και πιθανόν και την επόμενη χρήση συγκριτικά με τα επίπεδα του 2019. Υπενθυμίζεται ότι το 2019 ο όμιλος εμφάνισε καθαρά κέρδη μετά από φόρους 177,6 εκατ. ευρώ, τα οποία περιορίστηκαν σε 138,6 εκατ. ευρώ το 2020 ενώ σε επίπεδο EBITDA η κερδοφορία από 258,95 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε σε 209,04 εκατ. ευρώ αντίστοιχα και ο κύκλος εργασιών από 848 εκατ. ευρώ υποχώρησε στα 694 εκατ. ευρώ.

Στην τρέχουσα συγκυρία για να τηρήσει το “συμβόλαιο” με τους καταναλωτές για οικονομικά προϊόντα αλλά και με τους μετόχους για πληρωμή μερίσματος κάθε χρόνο, αξιοποιεί μέρος της ρευστότητας που διαθέτει (ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα 380,2 εκατ. ευρώ για τον όμιλο στο τέλος του 2020 ή 665,15 εκατ. ευρώ μαζί με τα λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία ενεργητικού). Έτσι προς ώρας κρατά χαμηλά τις τιμές των προϊόντων και διατηρεί αναλλοίωτη τη μερισματική πολιτική.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v