Με δέλεαρ το διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης της κατηγορίας καφέ στα σουπερμάρκετ, η Coffee Island διευρύνει τα κανάλια διανομής των προϊόντων της και τοποθετεί το σήμα της κατ’ αρχάς στα ράφια της αλυσίδας Σκλαβενίτης και σε επόμενο χρόνο σχεδιάζει να συνεργαστεί και με άλλες εταιρείες του οργανωμένου λιανεμπορίου.
Η εταιρεία καφεκοπτείων μπαίνει στις κατηγορίες καφέ, κάψουλας, espresso, ελληνικού και φίλτρου. Με την κίνηση αυτή στοχεύει να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα και τα μερίδιά της στην αγορά, όπου δραστηριοποιείται μέσω ενός δικτύου 470 καταστημάτων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό -Κύπρο, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδά, Ντουμπάι και Ελβετία.
Θα αντισταθμίσει επίσης απώλειες από την κρίση στον κλάδο της εστίασης, αν και χάρη στη συνεχή ανάπτυξη του δικτύου και στο επιχειρηματικό μοντέλο franchise που υιοθετεί, έχει υποστεί συγκριτικά με άλλες επιχειρήσεις, μικρότερες πιέσεις. Σε ίδια καταστήματα πάντως τα αποτελέσματα του 2020 απέχουν από αυτά του 2019 (έτος κατά το οποίο εμφάνισε κύκλο εργασιών 32,7 εκατ. ευρώ και κέρδη 2,1 εκατ. ευρώ με 428 καταστήματα).
Η πανδημία περιόρισε τη ζήτηση για «καφέ στο χέρι», κάτι που αποτέλεσε βασική πρόταση της Coffee Island όταν δημιουργήθηκε στην Πάτρα το 1999, και γι' αυτό αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της. Έτσι επιδιώκει να πάρει μερίδιο στην εντός σπιτιού κατανάλωση, αγορά που έχει ενισχυθεί λόγω της τηλεργασίας και των άλλων καταναλωτικών τάσεων που έφεραν τα περιοριστικά μέτρα. Σε αυτές τις συνθήκες άλλωστε το σουπερμάρκετ έγινε περιζήτητο κανάλι διανομής για τα εμπορικά σήματα, τροφίμων και μη.
Ειδικά στον καφέ πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι θέση στο κανάλι του σουπερμάρκετ έχει πάρει και η Coffeeway, της Cafetex (στην οποία έχει επενδύσει το fund VNK Capital της οικογένειας Κάτσου), η οποία έχει και το σήμα Brazita ενώ διαθέτει παρόμοια χαρακτηριστικά με την Coffee Island, δηλαδή εγκαταστάσεις επεξεργασίας καφέ και δίκτυο καφεκοπτείων.
Η Coffee Island πέραν του δικτύου καφεκοπτείων διαθέτει και ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην Πάτρα, όπου επεξεργάζονται και καβουρδίζονται 1.400 τόνοι καφέ τον χρόνο ενώ αναπτύσσει άμεσες συνεργασίες (direct trade) με μεμονωμένους παραγωγούς ή συνεταιρισμούς στις χώρες παραγωγής καφέ. Πρακτικά αναζητά βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης στην τρίτη δεκαετία δράσης της και το κανάλι των σουπερμάρκετ αναμένεται να εδραιώσει την ηγετική θέση της, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Κωνσταντίνο Κωνσταντινόπουλο, που έχει δύο ακόμη στρατηγικές προτεραιότητες: τη γεωγραφική ανάπτυξη του δικτύου, μέσω ανοίγματος νέων καταστημάτων και καναλιών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και τη διεύρυνση του πελατειακού κοινού της αλυσίδας στα προϊόντα καφεκοπτείου.