Το βράδυ της Δευτέρας 5 Ιουλίου λήγει η διορία που έχουν δώσει οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ και την ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) για να σταματήσει να προγραμματίζει διακεκομμένες βάρδιες για τους οδηγούς, διαφορετικά το Συνδικάτο Εργαζομένων θα προχωρήσει σε καθημερινές 5ωρες στάσεις εργασίας στα Λεωφορεία αρχής γενομένης από την Τρίτη 6 Απριλίου.
Την περασμένη εβδομάδα, το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ είχε ζητήσει να μην ισχύσει η απόφαση για παράταση του χειμερινού ωραρίου στα λεωφορεία έως και τα μέσα του μήνα με παράλληλη εκτέλεση διακεκομμένων βαρδιών από τους οδηγούς.
Σύμφωνα με την απόφαση της έκτακτης συνεδρίασης του Συνδικάτου, οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία καλούνται να μη δουλεύουν με διακεκομμένο ωράριο ή να εργάζονται στα ρεπό τους έως και την προσεχή Δευτέρα.
Όπως ανακοίνωσε το Συνδικάτο, εάν και στον προγραμματισμό της Τρίτης υπάρχουν οι λεγόμενες «κατσαρές» βάρδιες, θα πραγματοποιηθούν από Τρίτη μέχρι Παρασκευή στάσεις εργασίας μεταξύ 12:00 και 17:00.
Μπέρδεμα επικρατεί στα δρομολόγια καθώς τα μεν οχήματα και οι οδηγοί της ΟΣΥ εκτελούν ακόμα το χειμερινό ωράριο με αποτέλεσμα να προγραμματίζονται και διακεκομμένες βάρδιες, ενώ τα οχήματα και οι οδηγοί των ΚΤΕΛ, στα οποία έχουν εκχωρηθεί 60 περιφερειακές γραμμές του ΟΑΣΑ εφαρμόζουν ήδη το θερινό ωραριο εκτελώντας μειωμένα δρομολόγια.
Στάση εργασίας και στον ΗΣΑΠ
Στάση εργασίας για την Τετάρτη 7 Ιουλίου προκήρυξαν οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ από τις 21:00 ως τη λήξη της βάρδιας.
Η στάση ανακοινώθηκε από το Σωματείο Ηλεκτροδηγών και Λοιπών Εργαζόμενων Κίνησης ΣΤΑ.ΣΥ. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για τις συνθήκες υπό τις οποίες εκτελούνται κάποια δρομολόγια τους καλοκαιρινούς μήνες, καθώς και για τα εξοντωτικά ωράρια εργασίας.
Πιο συγκεκριμένα, σημειώνουν ότι «στην είσοδο του δεύτερου μήνα του καλοκαιριού και ενώ οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος είναι πολύ υψηλές, στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο δρομολογούνται συρμοί που εκτός των άλλων, δεν λειτουργεί καν το κλιματιστικό στην καμπίνα οδήγησης!!! Καλούνται δηλαδή οι ηλεκτροδηγοί να παραλάβουν τραίνα τα οποία όλη την ημέρα τρέχουν εκτεθειμένα στις υψηλές θερμοκρασίες, επειδή η εταιρεία δεν πρόλαβε να επιδιορθώσει εγκαίρως τα κλιματιστικά τους!!!”.
Επιπλέον επισημαίνουν πως “τα στελέχη που διαχειρίζονται είτε την επισκευή είτε τη δρομολόγηση των τραίνων, αρκούνται στην πραγματοποίηση υποτυπώδους συγκοινωνίας στις Γραμμές 1, 2 & 3”.
“Τα εξοντωτικά επίσης βαρδιολόγια που εφαρμόζονται στη Γραμμή 3 του Μετρό, σε συνδυασμό με την άρνηση της Διοίκησης να ενσκήψει στο πρόβλημα, κωφεύοντας επιδεικτικά, δεν αφήνουν σε εμάς άλλα περιθώρια, αφού η υπομονή μας εξαντλήθηκε”, τονίζουν στην ανακοίνωσή τους καταλήγοντας πως για τους λόγους αυτούς, το ΔΣ ΣΗΕΚ, αποφάσισε την πραγματοποίηση μιας στάσης εργασίας για την Τετάρτη 7-7-2021 από τις 21:00 έως τη λήξη της κυκλοφορίας, “με σκοπό την εξεύρεση ουσιαστικής λύσης στα προβλήματα που έχουν με σαφήνεια και κατ’ επανάληψη αναφερθεί στην Εταιρεία”.