Περαιτέρω συγκέντρωση βλέπει στην αγορά ο CEO της Public-MediaMarkt (PMM) Ρόμπυ Μπουρλάς, ο οποίος μιλώντας για την επένδυση επέκτασης στο κατάστημα Public του Golden Hall σχολίασε την ενεργό συμμετοχή του μητρικού ομίλου Olympia τα τελευταία χρόνια σε εξαγορές και συγχωνεύσεις.
Ο όμιλος φέρεται να διερευνά νέες επιχειρηματικές συμφωνίες σε συνέχεια της εξαγοράς της Fnac, αλλά και της πιο πρόσφατης ενοποίησης της Public με το δίκτυο της MediaMarkt. Εξάλλου, είναι ενδεικτικό ότι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν λιγότεροι παίκτες στον αντίστοιχο κλάδο, όπως σημείωσε ο κ. Μπουρλάς, που υπαινίχθηκε δυνητική εξαγορά και στον τομέα της άμεσης παράδοσης (instant delivery). Αναφέρθηκε ειδικότερα στα startups που έχουν αναπτυχθεί στον συγκεκριμένο τομέα, προσφέροντας ευκαιρίες για συνεργασία ενόψει και των νέων επενδύσεων που δρομολογεί η εταιρεία στο e-commerce.
Μιλώντας για την επένδυση στο Golden Hall, ύψους 2 εκατ. ευρώ σε επιφάνεια 3.200 τ.μ., σημείωσε ότι φιλοξενεί χαρτοφυλάκιο 50.000 κωδικών (έναντι σχεδόν 1 εκατ. online). Με το συγκεκριμένο κατάστημα γίνεται η αρχή για τοποθέτηση λευκών συσκευών στα μεγάλα καταστήματα Public (θα ακολουθήσει το κατάστημα του Συντάγματος), στο πλαίσιο της στρατηγικής της εταιρείας να στεγάσει περισσότερες κατηγορίες στα σημεία πώλησης του δικτύου της.
Ο κ. Μπουρλάς αποκάλυψε επίσης ότι ο μητρικός όμιλος Olympia είναι σε συζητήσεις για να τοποθετήσει τα σήματα της εταιρείας στο Ελληνικό και στο πλαίσιο αυτό διενεργούνται συζητήσεις για 2 concept, ένα Public στο mall της Λεωφ. Βουλιαγμένης κι ένα MediaMarkt στο retail park της Fourlis, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας με τη Lamda Develοpment. Για το αν θα τοποθετηθεί η εταιρεία με 1 ή 2 σήματα αναμένονται οριστικές αποφάσεις.
Εν τω μεταξύ, εν μέσω πανδημίας, το 2020 η εταιρεία υλοποίησε επενδύσεις 15 εκατ. ευρώ, κυρίως στο logistic center που διαθέτει στην Ελευσίνα (22.000 τ.μ.) και στο e-commerce, έχοντας αναπτύξει στόλο 25 οχημάτων ενώ έμφαση δίνει και στις υπηρεσίες για τους συνεργάτες του marketplace. Για το 2021 αναμένεται η ενεργοποίηση νέας πλατφόρμας ενώ δρομολογούνται επενδύσεις άνω των 15 εκατ. ευρώ, που θα κατευθυνθούν κυρίως στην επέκταση 2 καταστημάτων στην Κύπρο, Λάρνακα και Λεμεσό, τα οποία προβλέπεται να λειτουργήσουν τον Σεπτέμβριο. Οι συνολικές επενδύσεις στην τριετία θα ξεπεράσουν τα 40 εκατ. ευρώ, καθώς έχουν προϋπολογιστεί επιπλέον 10 εκατ. ευρώ για το 2022.
Αναφορικά με το δίκτυο των καταστημάτων, δεν σχεδιάζεται ανάπτυξη νέων σημείων ενώ η εταιρεία δεν έχει καταλήξει εάν θα υιοθετήσει μοντέλο διπλών καταστημάτων ή shop in shop του ενός σήματος στο κατάστημα του άλλου ή άλλο μοντέλο. Ωστόσο είναι ξεκάθαρο στη στρατηγική της ότι στοχεύει σε μετεγκατάσταση καταστημάτων σε μεγάλους χώρους, όπου θα μπορεί να στεγάσει περισσότερες κατηγορίες από είδη δώρων, βιβλία, μέχρι λευκές συσκευές.
Η διαταραχή στις διεθνείς μεταφορές
Σχετικά με τη διεθνή αναταραχή στις μεταφορές, η διοίκηση της εταιρείας δεν αποκλείει επιπτώσεις, με ανατιμήσεις στο επόμενο διάστημα. Όπως σημείωσε σε παρουσίαση του Public του Golden Hall, ο κ. Μπουρλάς, «δεν είναι δουλειά της εταιρείας να βάζει τιμές -οι συνεργάτες βάζουν τιμές». Τόνισε ότι δεν έχουν γίνει μεγάλες ανατιμήσεις, αλλά δεν θεωρεί απίθανο να ανέβουν οι τιμές -ίσως με μια καθυστέρηση συγκριτικά με άλλες αγορές. Για τυχόν ελλείψεις ανέφερε ότι υπάρχουν κάποιες αλλά όχι με μεγάλη απόκλιση από τις συνήθεις ελλείψεις, οι οποίες είναι τεχνητές πολλές φορές σε ορισμένα προϊόντα.
Οι οικονομικές επιδόσεις
Για τις επιδόσεις του δικτύου εν μέσω πανδημίας, ο κ. Μπουρλάς αναφέρθηκε στον δεκαπλασιασμό εν μέσω πανδημίας των online πωλήσεων, για τις οποίες τίθεται στόχος να αυξήσουν το μερίδιό τους στον κύκλο εργασιών αθροιστικά πάνω από 20% φέτος. Αναφέρθηκε ωστόσο και στις πιέσεις εν μέσω πανδημίας τόσο στο δίκτυο φυσικών καταστημάτων MediaMarkt όσο κυρίως σε αυτό της Public. που επηρεάστηκε περισσότερο δεδομένων των χαρακτηριστικών του ως προορισμού αγορών. Το 2021 προβλέπει ότι η εταιρεία θα ανακτήσει τα κέρδη που εξανεμίστηκαν το 2020 ενώ θα επιστρέψει στις πωλήσεις του 2019.
Υπενθυμίζεται ότι στη συγκεκριμένη χρονιά, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών (που ενσωματώνει μόνο τα μεγέθη της Public, καθώς η συμφωνία με MediaMarkt υλοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2019) ανήλθε σε 268,3 εκατ. ευρώ. σημειώνοντας αύξηση 4,67%. ενώ η εταιρεία ενίσχυσε την οργανική κερδοφορία της σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, όπου μέρος της κερδοφορίας προερχόταν από την πώληση του σήματος της Public στη μητρική Olympia. Τα EBITDA, χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΑ 16, διαμορφώθηκαν σε 9,2 εκατ. ευρώ και με την επίδραση του ΔΠΧΑ 16, η αντίστοιχη κερδοφορία (EBITDA) ανήλθε σε 20,1 εκατ. ευρώ.