Aν και εν μέσω πανδημίας πιτζάμες και εσώρουχα εμφάνισαν καλύτερες επιδόσεις από άλλα είδη ένδυσης, το παρατεταμένο lockdown στα καταστήματα του λιανεμπορίου επέφερε ισχυρό πλήγμα στα μεγέθη της Calin, που αναπτύσσει στην Ελλάδα τα ιταλικά σήματα underwear Calzedonia, Intimissimi, Tezenis και Falconeri.
Στη χρήση 2020, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 32,988 εκατ. ευρώ έναντι 51,687 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας μείωση 18,698 εκατ. ευρώ ή σε ποσοστό 36,18%.
Τα καθαρά κέρδη πριν από φόρους ανήλθαν σε 983 χιλ. ευρώ έναντι 4,903 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, υποχωρώντας κατά 79,94% και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 601 χιλ. ευρώ από 3,664 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, μειωμένα κατά 83,5%.
Η μείωση της κερδοφορίας της εταιρείας αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην αναστολή λειτουργίας του λιανεμπορίου, λόγω της πανδημίας Covid-19. Τα μεικτά κέρδη ανήλθαν το 2020 σε 15,147 εκατ. ευρώ έναντι 24,177 εκατ. ευρώ το 2019, παρουσιάζοντας μείωση 37,35%, λόγω της μείωσης του κύκλου εργασιών. Το περιθώριο μεικτού κέρδους ανήλθε σε 45,92% από 46,78% αντίστοιχα.
Αναφορικά με τον πιστωτικό κίνδυνο, λόγω και της κατάστασης που επικράτησε στην αγορά εν μέσω πανδημίας, σημειώνεται συγκέντρωση πιστωτικού κινδύνου σε πέντε πελάτες της Calin με συναλλαγές περίπου 19,62% του συνόλου του κύκλου εργασιών της από χονδρικές πωλήσεις και δύο επίσης πελάτες είχαν σημαντικό υπόλοιπο κατά την 31/12/2020 (30,96% περίπου του συνόλου των απαιτήσεων της εταιρείας από πελάτες χονδρικής). Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι ο υφιστάμενος κίνδυνος δεν είναι σημαντικός. Εξάλλου, για εξασφάλιση των κινδύνων που απορρέουν από τις εμπορικές της πιστώσεις έχει λάβει σχετικές εγγυητικές επιστολές από τους πελάτες της (στις 31/12/2020 ανέρχονταν στο 22,81% περίπου των συνολικών εμπορικών απαιτήσεων από πελάτες χονδρικής).
Eπίσης η μερισματική πολιτική διατηρήθηκε, καθώς εκτιμάται ότι δεν δημιουργεί πρόβλημα στην αναπτυξιακή πολιτική και στα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας. Έτσι, από τα καθαρά κέρδη προτείνεται προς την γενική συνέλευση η διανομή συνολικού καθαρού μερίσματος 1.841.410,08 ευρώ ήτοι 26,64 ευρώ ανά μετοχή.
Το δίκτυο
Αναφορικά με το δίκτυο καταστημάτων, μέσα στη χρήση 2020 τέθηκε σε λειτουργία ένα νέο κατάστημα διαμορφώνοντας το σύνολο των καταστημάτων στο τέλος του έτους 2020, ίδιων η μέσω των πελατών της (franchise), σε 135.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας προέρχεται τόσο από χονδρικές, όσο και από λιανικές πωλήσεις. Επίσης, είναι προφανές ότι η Calin επηρεάστηκε από τα περιοριστικά μέτρα και το lockdown στο λιανεμπόριο αφού τα φυσικά καταστήματα εισφέρουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων. Έτσι δεν ευνοήθηκε τόσο από τη ζήτηση στο ψηφιακό κανάλι για είδη ρουχισμού, εσωρούχων, καλτσών, μαγιό κ.α..
Σημειώνεται ότι η Calin έχει την αποκλειστική αντιπροσωπεία (master franchisor) του οίκου CALZEDONIA S.P.A. με τα brand Calcedonia, Intimissimi και Tezenis, ενώ από το 2016 ξεκίνησε την ανάπτυξη στην Ελλάδα του νέου brand του οίκου Falconeri, με ανδρικά, γυναικεία και παιδικά εσώρουχα.