Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κόμβος τροφοδοσίας της ΝΑ Ευρώπης με LNG γίνεται η Ρεβυθούσα

Ζωηρό ενδιαφέρον από Σερβία, Μαυροβούνιο και Βόρεια Μακεδονία, για την εξυπηρέτηση βιομηχανικών πελατών με LNG. Ως τα τέλη του 2022 έτοιμη η νέα προβλήτα. Οι κινήσεις της ΔΕΠΑ Εμπορίας.

Κόμβος τροφοδοσίας της ΝΑ Ευρώπης με LNG γίνεται η Ρεβυθούσα

Με ήδη εκδηλωμένο το ενδιαφέρον από γειτονικές χώρες, η Ελλάδα από τις αρχές του επόμενου έτους μπορεί να αναδειχθεί σε κομβικό σημείο ανεφοδιασμού και διανομής υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Προς αυτή την κατεύθυνση, σημαντική συμβολή θα έχει ο Σταθμός Φόρτωσης Βυτιοφόρων LNG (LNG Truck Loading Station) του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα, που θα είναι έτοιμος ως τα τέλη του έτους.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, ο Διαχειριστής έχει δεχθεί το ζωηρό ενδιαφέρον από τη Σερβία, το Μαυροβούνιο και τη Βόρεια Μακεδονία, για την εξυπηρέτηση βιομηχανικών πελατών με LNG, οι οποίοι σήμερα αναγκάζονται να στραφούν για την τροφοδοσία τους στη Βαρκελώνη της Ισπανίας και τη Γαλλία.

Στο παιχνίδι μπαίνει και η ΔΕΠΑ Εμπορίας που προκήρυξε την προηγούμενη Πέμπτη διαγωνισμό για την προμήθεια τριών βυτιοφόρων LNG, ώστε να εξυπηρετήσει με αέριο απομακρυσμένες περιοχές χωρίς πρόσβαση στο δίκτυο, αλλά και τη ναυτιλία, διευρύνοντας με τον τρόπο αυτό το χαρτοφυλάκιο των πελατών της.

Τα τρία semi-trailers βυτιοφόρα που θα αγορασθούν, με δυνατότητα μεταφοράς 50 κ.μ. LNG, θα εφοδιάζονται από τη Ρεβυθούσα για να το μεταφέρουν σε χερσαίες μονάδες αποθήκευσης και εξαέρωσης φυσικού αερίου, τις οποίες σχεδιάζει να εγκαταστήσει η εταιρεία σε διάφορες περιοχές της χώρας, ξεκινώντας από τη Δυτική Ελλάδα. Σε περίπου ενάμιση χρόνο, η ΔΕΠΑ Εμπορίας σχεδιάζει την προμήθεια άλλων 5 βυτιοφόρων LNG.

Ως τα τέλη του 2022, εξάλλου, προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί και η νέα προβλήτα στη Ρεβυθούσα, για τον εφοδιασμό πλοίων μικρής χωρητικότητας, από 1.000 έως 30.000 κ.μ. Η νέα υποδομή, Small Scale LNG Jetty, που θα πλαισιώσει τον σταθμό Truck Loading, θα παρέχει την ευκαιρία ανεφοδιασμού πλοίων, που θα επιλέξουν ως καύσιμο το υγροποιημένο φυσικό αέριο, είτε στο λιμάνι του Πειραιά, είτε στη θάλασσα, είτε, ακόμη, για τη μεταφορά του στη νησιωτική Ελλάδα. Ανάδοχος για την κατασκευή του έργου, προϋπολογισμού περί τα 17 εκατ. ευρώ, αναδείχθηκε πρόσφατα η ΤΕΡΝΑ, σε κοινοπραξία με την τεχνική εταιρεία Χρ. Δ. Κωνσταντινίδης Α.Ε. Η προβλήτα θα κατασκευαστεί στη βορειοανατολική πλευρά της Ρεβυθούσας και θα έχει συνολικό μήκος περί τα 20 μ.

Η ΔΕΠΑ Εμπορίας θα μπορεί να χρησιμοποιεί σε πρώτη φάση τον σταθμό Truck Loading και σε δεύτερη φάση την προβλήτα, για τον εφοδιασμό επιβατηγών πλοίων ως την Κρήτη, που θα χρησιμοποιούν από το 2022 LNG για την κίνησή τους.

Η αγορά τροφοδοσίας με LNG είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένη στην Ευρώπη, όπου λειτουργούν ήδη τέσσερις διάδρομοι υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Blue Corridors). Πρόκειται στην ουσία για ένα ανεπτυγμένο δίκτυο πρατηρίων ΥΦΑ. Στόχος είναι να υπάρχει ως το 2025 τουλάχιστον ένας σταθμός τροφοδοσίας με ΥΦΑ κάθε 400 χλμ. κατά μήκος των κύριων ευρωπαϊκών οδών κυκλοφορίας.

Η Ρεβυθούσα, με τις υποδομές που αποκτά, μπορεί να εξυπηρετεί από τη μία πλευρά βιομηχανικούς και οικιακούς πελάτες, μέσω τροφοδοσίας με ειδικά βυτιοφόρα και από την άλλη, να γίνει κόμβος τροφοδοσίας για ένα δίκτυο πρατηρίων LNG και CVG στην ελληνική επικράτεια. Αυτές τις προοπτικές είχε την ευκαιρία να συζητήσει ο ΔΕΣΦΑ με ενδιαφερόμενους πελάτες από τις τρεις προαναφερόμενος χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Μάλιστα, εκφράζεται η εκτίμηση ότι σύντομα ανάλογο ενδιαφέρον αναμένεται να εκδηλωθεί και από τη Βουλγαρία και πιθανόν και τη Ρουμανία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v