Fourlis: Επέστρεψε στην κανονικότητα ο τζίρος

Θετικό το momentum λέει η διοίκηση. Αύξηση 80% στο δίμηνο Απριλίου - Μαΐου και 20% ανάπτυξη στο 5μηνο σε σχέση με το 2020.

Fourlis: Επέστρεψε στην κανονικότητα ο τζίρος

Αισιόδοξη ότι το 2021 θα είναι μια πολύ καλύτερη χρονιά από το 2020 εμφανίστηκε η διοίκηση του ομίλου Fourlis ενώπιον των αναλυτών στο πλαίσιο conference call που πραγματοποιήθηκε χθες για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων α’ τριμήνου.

Ο CEO του ομίλου, Απόστολος Πεταλάς, αν και δεν διακινδύνεψε συγκεκριμένη πρόβλεψη, μιας και το α’ τρίμηνο δεν είναι ενδεικτικό, ως το πιο αδύναμο παραδοσιακά, παρέθεσε μια σειρά από παράγοντες που συνθέτουν ένα ευνοϊκό περιβάλλον στο β’ εξάμηνο για τις δραστηριότητες του ομίλου. Αναφέρθηκε στην πρόοδο του εμβολιαστικού προγράμματος στις χώρες που έχει παρουσία και κυρίως σε Ελλάδα και Κύπρο, στο Ταμείο Ανάκαμψης, που αναμένεται να τονώσει το οικονομικό κλίμα τους επόμενους μήνες, στα θετικά μηνύματα για τις τουριστικές εισροές, στα στοιχεία για τις αποταμιεύσεις των νοικοκυριών που δικαιολογούν αύξηση δαπανών αλλά και στις καταναλωτικές τάσεις που πριμοδοτούν αθλητικά είδη και προϊόντα για τη βελτίωση του σπιτιού.

Ενδεικτικό είναι άλλωστε ότι οι πωλήσεις του ομίλου επέστρεψαν στα επίπεδα κανονικότητας μετά την επανεκκίνηση των καταστημάτων IKEA και Intersport. Τα στοιχεία για τις πωλήσεις Απριλίου - Μαϊου οδηγούν στην πρόβλεψη ότι το δίμηνο θα κλείσει με αύξηση πωλήσεων 80% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, δηλαδή στα επίπεδα του 2019. 

Στο πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαϊου σημειώνεται αύξηση πωλήσεων 20% συγκριτικά με το 2020 ενώ συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 σημειώνεται περιορισμένη μείωση 10%. Οι επιδόσεις κρίνονται σε γενικές γραμμές ικανοποιητικές λαμβάνοντας υπόψη ότι η αγορά δεν έχει απελευθερωθεί πλήρως. Eξάλλου, τα εστιατόρια εντός των καταστημάτων ΙΚΕΑ, που συνεισφέρουν το 6% του τζίρου του δικτύου, είναι κλειστά ενώ το όριο ενός ατόμου ανά 25 τ.μ. επιβαρύνει τις πωλήσεις, καθώς αποθαρρύνονται οι καταναλωτές από τις ουρές που σχηματίζονται έξω από τα καταστήματα.  

Καθώς η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη αγορά του ομίλου, δεδομένου ότι συνεισφέρει το 51,8% του κύκλου εργασιών, αυτές οι συνθήκες έχουν ειδικό βάρος.  

Ειδικότερα στο α’ τρίμηνο, οπότε ο όμιλος εμφάνισε πωλήσεις 75,6 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 10,5%, τα στοιχεία ανά χώρα δείχνουν ότι η Ελλάδα υποαπέδωσε. Ειδικά το δίκτυο ΙΚΕΑ εμφάνισε πτώση 34%, όταν οι επιδόσεις στην Κύπρο και τη Βουλγαρία οδήγησαν σε αύξηση 10% και 22% αντίστοιχα. Όσο για την Intersport, το δίκτυο στην Ελλάδα εμφάνισε πτώση πωλήσεων 12% στο α’ τρίμηνο, στην Κύπρο εμφάνισε αύξηση 3%, στη Ρουμανία αύξηση 23% ενώ στη Βουλγαρία οι πωλήσεις κινήθηκαν περίπου στα επίπεδα του α’ τριμήνου του 2020. Στην Τουρκία οι πωλήσεις, με όρους ευρώ, υποχώρησαν κατά 30% επηρεασμένες από το κλείσιμο 6 καταστημάτων στην τοπική αγορά από την αρχή του έτους. Σημειώνεται ότι στην Τουρκία ο όμιλος επιχειρεί εξυγίανση της δραστηριότητας και σχεδιάζει κλείσιμο άλλων 5-6 σημείων. Ο όμιλος είχε 23 καταστήματα στη χώρα και μέχρι τέλος Ιουνίου θα έχουν μείνει 11-12 και θα κλείσουν κι άλλα ενώ αν χρειαστεί θα μηδενιστεί το δίκτυο φυσικών καταστημάτων, σύμφωνα με τον κ. Πεταλά. 

Οι επενδύσεις φέτος υπολογίζονται σε 22 με 24 εκατ. ευρώ ενώ δρομολογείται το άνοιγμα 4 νέων καταστημάτων Intersport, εκ των οποίων δύο στην Ελλάδα και από ένα σε Κύπρο και Βουλγαρία καθώς και δύο μικρών ΙΚΕΑ εντός του 2021, σε Σόφια και Αθήνα αντίστοιχα. Ειδικά στον τομέα των logistics, η επένδυση σε αυτοματισμούς θα συνεισφέρει στην περαιτέρω μείωση κωδικών σε έλλειψη (out of stock), σύμφωνα με τη διοίκηση.

Αρκετά αισιόδοξα είναι τα στοιχεία που παρουσίασαν τα στελέχη της Fourlis για το μικτό περιθώριο κέρδους (gross margin 41,4% στο α’ τρίμηνο του 2021 από 42% στο αντίστοιχο διάστημα του 2020), στη βάση της ελάφρυνσης του κόστους ενοικίων και κατά τους μήνες Απρίλιο και Μάιο και παρά την πίεση στην κερδοφορία από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, όπου οι καταναλωτές προτιμούν τα είδη σε καθεστώς προσφορών. 

Όσο για τις προκλήσεις του αυξημένου κόστους των εισαγωγών πρώτων υλών, φαινόμενο που έχει πλήξει τον ανταγωνισμό, ο κ. Πεταλάς εμφανίστηκε καθησυχαστικός, αν και αναφέρθηκε αύξηση στα μεταφορικά κόστη λόγω ηλεκτρονικού εμπορίου. Ανέφερε σχετικά ότι ο όμιλος έχει μακροχρόνιες συμφωνίες με την IKEA International καθώς και με τους οίκους Nike και Adidas που είναι μεγάλοι διεθνείς παίκτες και αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις προκλήσεις. 

Σχετικά με την ΑΕΕΑΠ, την Trade Estate, σημειώνεται ότι μέχρι τον Ιούλιο θα έχει ολοκληρώσει τη μεταβίβαση των ακινήτων ώστε να τεθεί σε λειτουργία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v