Νέο concept στην αγορά του καφέ σχεδιάζει η Βενέτης, που επένδυσε σε κοινή εταιρεία με τον επιχειρηματία του Tailor Made, του πρώτου cafe που λάνσαρε στην αθηναϊκή αγορά το λεγόμενο «τρίτο κύμα» καφέ.
Στη νέα εταιρεία, που έχει τη μορφή ΙΚΕ και φέρει την επωνυμία Talor Made Coffee Company, διαχειριστής είναι ο διευθύνων σύμβουλος και βασικός μέτοχος της Βενέτης Παναγιώτης Μονεμβασιώτης. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στο ΓΕΜΗ, η Βενέτης κατέβαλε 100,2 χιλ. ευρώ και συμμετέχει με ποσοστό 60% ενώ το υπόλοιπο 40% ελέγχει ο Αλέξανδρος Παπαγεωργίου, που προσφέρει τεχνογνωσία στο εγχείρημα.
Σε αυτή τη φάση, η επένδυση είναι μικρή καθώς το business plan και το concept είναι σε διαδικασία οριστικοποίησης ενώ απαιτείται χρηματοδότηση για τη λειτουργία του πρώτου πιλοτικού καταστήματος. Στόχος είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, η δημιουργία αλυσίδας boutique cafe που θα αποσπάσει μερίδια από την αγορά των cafe αλλά και των καφεκοπτείων, όπου δραστηριοποιούνται εταιρείες όπως Coffee Island, Καφεκοπτεία Λουμίδη κ.α. Μάλιστα ενώ τα cafe δέχθηκαν ισχυρό πλήγμα εν μέσω πανδημίας, με το σύνολο της αγοράς να γράφει πτώση πωλήσεων 37,7% πέρυσι, με βάση στοιχεία της Ελλ.Στατ., τα καφεκοπτεία αποδείχθηκαν ανθεκτικά, καθώς η αγορά αναπτύσσεται ικανοποιητικά συγκριτικά με τα εμπορικά προϊόντα που διατίθενται στα super market. Συνολικά η αγορά του καφέ υπολογίζεται σε 1 δισ. ευρώ, με την πανδημία να ανατρέπει πλήρως την αναλογία στην κατανάλωση 60% εκτός σπιτιού και 40% εντός σπιτιού και χώρων εργασίας.
Διαπιστώνεται δε μια αυξανόμενη ζήτηση αξεσουάρ, προϊόντων και ειδών που σχετίζονται με τον καφέ. Ο συνδυασμός αυτών των τάσεων αποτελεί πεδίο R&D για το νέο concept που προωθούν στην αγορά οι κ.κ. Μονεμβασιώτης και Παπαγεωργίου. Μάλιστα για τη Βενέτης είναι στρατηγικός στόχος η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της με νέα σήματα.
Έχοντας ήδη λανσάρει φέτος από τα γαλακτοπωλεία-ζαχαροπλαστεία Cremeria Veneti και τα αναψυκτήρια γρήγορης εξυπηρέτησης Veneti Go, μέχρι νέα σήματα πίτσας και ζυμαρικών στα Food Halls στοχεύει στην κάλυψη των κενών που αφήνουν στην αγορά εστίασης πιο αδύναμοι παίκτες αλλά και στην αξιοποίηση των ευκαιριών από την επανεκκίνηση εστίασης και τουρισμού. Στο πλαίσιο αυτό επεκτάθηκε πρόσφατα στην Κρήτη. Στόχος της Βενέτης είναι να περιορίσει φέτος το αποτύπωμα της πανδημίας, που αναμένεται να φανεί στα οικονομικά αποτελέσματα του 2020, σε συνέχεια μιας αποδοτικής χρονιάς, όπως αποδείχθηκε το 2019, με κύκλο εργασιών 47,4 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 4,7 εκατ. ευρώ.
Από την πλευρά του, ο κ. Παπαγεωργίου διαθέτει τεχνογνωσία στην αγορά του καφέ τόσο μέσω της δραστηριότητάς του στο Tailor Made Coffee Roasters, που εστιάζει σε ηλεκτρονικές πωλήσεις προϊόντων και αξεσουάρ για λάτρεις του καφέ (coffee lovers), όσο και της εμπειρίας του στα καταστήματα εστίασης. Μέχρι πριν από περίπου δύο χρόνια λειτουργούσε το καφέ Talor Made στην Πλατεία Αγίας Ειρήνης στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο προωθούσε το «τρίτο κύμα» καφέ στην τοπική αγορά. Πλέον η δραστηριότητα αυτή έχει μεταβιβαστεί.
Σημειώνεται ότι το «τρίτο κύμα», που ανέδειξε επιχειρηματίες και barista που προσέγγιζαν τον καφέ όπως την μπίρα, το premium ουίσκι και το κρασί, με γνώσεις γύρω από την παραγωγή και τη διαχείριση του προϊόντος, η αγορά μέχρι σήμερα έχει περάσει από πολλά «κύματα», ειδικά την περίοδο της πανδημίας. Ως εκ τούτου, το νέο εγχείρημα της Βενέτης καλείται να δοκιμάσει τις αντοχές του στο νέο περιβάλλον, με το πρώτο πιλοτικό κατάστημα να αναμένεται σε περίπου τέσσερις μήνες.