Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Σχέδιο ανάκαμψης με στήριξη Carlsberg μετά τη βουτιά 31%

Καταλυτικό το αποτύπωμα της πανδημίας, λόγω αδράνειας της κρύας αγοράς. Έμφαση σε νέες αγορές και εξαγωγές, που ανέρχονται σε 9,5% της παραγωγής. Η στρατηγική και τα νέα προϊόντα.

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Σχέδιο ανάκαμψης με στήριξη Carlsberg μετά τη βουτιά 31%

Με τη χρηματοδοτική υποστήριξη του ομίλου Carlsberg, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ενισχύει την άμυνά της στην κρίση της πανδημίας, που έπληξε τα έσοδα και τα αποτελέσματά της το 2020.

Ο κύκλος εργασιών της υποχώρησε στα 109,3 εκατ. ευρώ από 158,5 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ οι καθαρές πωλήσεις (μετά την αφαίρεση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης) διαμορφώθηκαν σε 71,5 εκατ. ευρώ από 104,7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Η εταιρεία πέρασε σε ζημιές από κέρδη στην προηγούμενη χρήση. Εμφάνισε καθαρές ζημιές μετά από φόρους 9,4 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά από φόρους 1,683 εκατ. ευρώ το 2019.

Η διοίκηση πάντως δηλώνει ετοιμότητα το 2021 για την υλοποίηση των εμπορικών της πλάνων σε όλα τα κανάλια, στο πλαίσιο της σταδιακής επανεκκίνησης της αγοράς, δίνοντας έμφαση στις εξαγωγές, με ενίσχυση της παρουσίας της σε υφιστάμενες και είσοδο σε νέες αγορές.

Αυτό είναι το γενικό πλαίσιο στρατηγικής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, μέλους του δανέζικου ομίλου Carlsberg, σε συνέχεια του καταλυτικού αποτυπώματος της πανδημίας, όπως άλλωστε και στο σύνολο της αγοράς μπίρας και οίνου, εξαιτίας του υποχρεωτικού λουκέτου σε εστιατόρια και καφέ και ευρύτερα στην αγορά horeca. Είναι ενδεικτικό ότι ο όγκος πωλήσεων της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας εμφάνισε μείωση κατά 9%, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων προς το εξωτερικό, ενώ ο όγκος πωλήσεων της εγχώριας αγοράς μειώθηκε κατά 26%, ποσοστό αντίστοιχο με τη συνολική πτώση της εγχώριας αγοράς ζύθου.

Βασικοί παράγοντες επιρροής ήταν το ανενεργό κανάλι της «κρύας αγοράς» για την περίοδο των περιοριστικών μέτρων που εφαρμόστηκαν καθολικά στην εστίαση ενώ καταλυτικό ήταν και το lockdown στον τουρισμό. Αρνητικά επηρεάστηκε και ο τζίρος της εταιρείας, σημειώνοντας πτώση 31%, λόγω αλλαγής στη σύνθεση των πελατών για το 1/3 της χρονιάς.

Κέρδισαν μερίδια τα ελληνικά σήματα

Η πορεία των εξαγωγών κατά το 2020 κυμάνθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα, παρά τις προκλήσεις, αντιπροσωπεύοντας το 9,5% της παραγωγής της εταιρείας. Μάλιστα τα ελληνικά σήματα Mythos και FIX Hellas αύξησαν το μερίδιό τους στον συνολικό όγκο πωλήσεων. Υπενθυμίζεται επίσης ότι στις αρχές του 2020 η εταιρεία προχώρησε σε δύο νέα λανσαρίσματα στις κατηγορίες της light lager μπίρας και της μπίρας χωρίς αλκοόλ, με τα σήματα Mythos Ice και Mythos 0.0% αντίστοιχα, την πορεία των οποίων ανέκοψε η πανδημία. Παράλληλα, το φθινόπωρο του 2020, η εταιρεία παρουσίασε δύο νέες προτάσεις, τη νέα φιάλη της Carlsberg και τη νέα Guinness ΙΡΑ.

ΕΦΚ 37,8 εκατ. ευρώ και επενδύσεις 3,5 εκατ. ευρώ

Σημειώνεται ότι η εταιρεία συνεχίζει να συνεισφέρει ενεργά στην εθνική οικονομία, όντας πλήρως ενήμερη στις φορολογικές και εργατικές της υποχρεώσεις, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και η καταβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης που ανήλθε στο ποσό των 37,8 εκατ. ευρώ το 2020 (από 53,82 εκατ. ευρώ το 2019). Το 2020, βασικό μέλημά της ήταν ο εξορθολογισμός των εξόδων αλλά παρ' όλ' αυτά προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 3,5 εκατ. ευρώ σε εξοπλισμό για τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της μονάδων, ειδικά στις υποδομές που αφορούν στην ενίσχυση της γραμμής στη συσκευασία του κουτιού. Επενδύσεις γίνονται επίσης στα συστήματα της εταιρείας καθώς και σε εξοπλισμό σχετικά με την υγεία και ασφάλεια σε όλες τις εγκαταστάσεις.

Εγκαταστάσεις και σήματα

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία διαθέτει δύο ιδιόκτητες παραγωγικές μονάδες, στη Βόρεια Ελλάδα στην περιοχή της Σίνδου και στην κεντρική Ελλάδα στην περιοχή της Ριτσώνας, με ετήσια παραγωγική δυνατότητα πάνω από 2,1 εκατ. εκατόλιτρα, όπου παράγονται 12 προϊόντα.

Συνολικά, το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνει 18 εμπορικά σήματα, εκ των οποίων τα 12 είναι εγχωρίως παραγόμενα: FIX Hellas, FIX Dark, FIX Άνευ, Mythos, Mythos Radler, Mythos 0.0%, Mythos Ice, Kaiser, Henninger, Tuborg Soda, Tuborg Tonic Water και η σειρά φυσικών αναψυκτικών της Tuborg σε 3 γεύσεις (Lemon / Lime-Green Tea / Orange-Cinnamon Soda). Παράλληλα, η εταιρεία εισάγει και διανέμει στη χώρα μας διεθνώς αναγνωρισμένα σήματα, όπως: τη δανέζικη Carlsberg, τη γαλλική Kronenbourg 1664 Blanc, τις ιρλανδικές μπίρες Guinness και Kilkenny, τη βελγική Grimbergen, την ιταλική Angelo Poretti, τη βαυαρικής προέλευσης weissbier Schneider Weisse και τον ανθρακούχο μηλίτη Somersby.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v