Σε περαιτέρω αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας προσβλέπει το 2021 η Καραμολέγκος, που ολοκληρώνει περί τα τέλη Οκτωβρίου επένδυση σε νέα παραγωγική μονάδα συνολικού προϋπολογισμού 27,3 εκατ. ευρώ, η οποία θα συνεισφέρει σε αύξηση της παραγωγικότητας και μείωση του κόστους.
Σημειώνεται ότι η αγορά του τυποποιημένου ψωμιού συνέχισε να αναπτύσσεται το 2020 με ρυθμό +7% σε τεμάχια και +9% σε αξία. Όλες οι κατηγορίες του τυποποιημένου ψωμιού κατέγραψαν θετική πορεία και ιδιαίτερα η κατηγορία των Slices (+23% σε τεμάχια και +21% σε αξία), τύπος με τη μεγαλύτερη μέση τιμή στα τυποποιημένα ψωμιά. Η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος κατέγραψε περεταίρω αύξηση μεριδίου, επιτυγχάνοντας 51,5% σε αξία στην κατηγορία του τυποποιημένου ψωμιού.
Διακρίνοντας τις ανάγκες αλλά και τις ευκαιρίες που υπήρχαν στην αγορά, η Καραμολέγκος αποφάσισε να επενδύσει σε παραγωγική μονάδα και νέο κτήριο αποθήκευσης και διανομής, εξοπλισμένο με σύγχρονα ρομποτικά μηχανήματα για stacking και picking προϊόντων. Όπως εξηγεί η διοίκηση στην έκθεση που συνοδεύει τις οικονομικές καταστάσεις 2020 της εταιρείας, η αρχή έγινε με την αγορά του οικοπέδου της πρώην ΑΓΝΟ, μιας έκτασης 30 στρεμμάτων.
Στη συνέχεια ακολούθησαν αγορές και μισθώσεις συνολικής έκτασης 18 στρεμμάτων ενώ μαζί με οικόπεδα που είχε στην κατοχή της η εταιρεία, η συνολική έκταση ανήλθε σε 55,2 στρέμματα. Εκεί κατασκευάζεται σήμερα ένα κτίριο παραγωγής 3.500 τ.μ. και ένα κτήριο αποθήκης 6.500 τ.μ., που θα συνδέεται με τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις με μία υπέργεια γέφυρα για τη μεταφορά προϊόντων στον χώρο αποθήκευσης. Επίσης σε διακριτικό όροφο του κτιρίου αποθήκευσης θα κατασκευασθούν τα νέα γραφεία της εταιρείας 1.500 τ.μ. Ο περιβάλλων χώρος θα διαμορφωθεί για τη στάθμευση του στόλου οχημάτων της εταιρείας ενώ θα κατασκευασθεί και εστιατόριο Απολλώνιον.
Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών του ομίλου και της εταιρείας ανήλθε το 2020 σε 97.390.610 και 78.359.301 αντίστοιχα (από 88.581.706 και 67.909.238 αντίστοιχα το 2019). Αύξηση σημειώθηκε και σε επίπεδο κερδοφορίας, με τα κέρδη μετά από φόρους του ομίλου να διαμορφώνονται σε 0,874 εκατ. ευρώ το 2020 από 0,348 εκατ. ευρώ το 2019 και για την εταιρεία σε 2,898 εκατ. ευρώ από 1,159 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Ο κύκλος εργασιών της θυγατρικής Απολλώνιον σημείωσε πτώση 20% το 2020, με σοβαρή επίπτωση και στο EBITDA της εταιρείας λόγω των προβλέψεων 800 χιλ. ευρώ που κλήθηκε να πάρει ενώ για το 2021 προβλέπεται επιστροφή των πωλήσεων στα 18 εκατ. ευρώ με EBITDA στα επίπεδα του 2019. Όσο για τη θυγατρική στη Ρουμανία, το 2021 αναμένεται αύξηση πωλήσεων της τάξης του 30%, με τη συμμετοχή και των νέων προϊόντων που τοποθετήθηκαν στην αγορά τον Μάρτιο του 2021.
Τα νέα προϊόντα
Λόγω της πανδημίας, το 2020 όλα τα λανσαρίσματα της εταιρείας πραγματοποιήθηκαν στο β’ εξάμηνο και προς το τέλος του έτους. Το φθινόπωρο η μάρκα ΑΞΙΑΓΑΠΙΤΕΣ εμπλουτίστηκε με βάση για πεϊνιλρί με προζύμι, με μερίδιο 11% σε αξία (τον Δεκέμβριο του 2020) στην κατηγορία των πιτών. Το λανσάρισμα του ΔΕΚΑ BURGER BRIOCHE στα τέλη Νοεμβρίου απέσπασε μερίδιο 1,5% σε αξία τον πρώτο μήνα ενώ το repackaging όλης της σειράς προϊόντων ΔΕΚΑ, καθώς και το επαναναλανσάρισμα του ΔΕΚΑ ΣΤΑΡΕΝΙΟ, με νέα συνταγή, ενδυνάμωσαν περαιτέρω τη μάρκα. Στην κατηγορία των παξιμαδιών, ο ΠΑΞΑΜΑΣ συνέχισε την αναπτυσσόμενη πορεία του, παρουσιάζοντας αύξηση πωλήσεων σε αξία +60% και αντίστοιχα μεριδίου +3,1pp στο 11,3%. Σύμφωνα με την εταιρεία, ένα μέρος της επιτυχίας του οφείλεται στο λανσάρισμα του ΠΑΞΑΜΑ με ΧΑΡΟΥΠΙ, που έφτασε μέσα σε δύο μόλις μήνες μερίδιο αγοράς 8% σε αξία.