Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανοδο τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ φέρνει το ράλι πρώτων υλών

Το νέο πάρτι στα χρηματιστήρια εμπορευμάτων πλήττει το καλάθι με τα ψώνια καθημερινής διατροφής. Επίθεση στους φτωχούς. Αυξάνεται το κόστος και μετακυλίεται από τις βιομηχανίες. Μαχαιριά στις αναδυόμενες χώρες.

Ανοδο τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ φέρνει το ράλι πρώτων υλών

«Μόλις τα μεγάλα εμπορεύματα τροφίμων, όπως το σιτάρι, η ζάχαρη, τα φυτικά έλαια, αρχίζουν να δείχνουν αύξηση τιμών στα χρηματιστήρια που συνδέονται με τη διατροφή για παρατεταμένη χρονική περίοδο, οι βιομηχανίες μετακυλούν το κόστος», δήλωσε ο Γουιλ Χάιλαρ, διευθύνων σύμβουλος στην OC&C.

Καλαμπόκι, σιτάρι, σόγια, φυτικά έλαια: Μια μικρή χούφτα εμπορευμάτων αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της μεγάλης διατροφής αλυσίδας στον κόσμο και είναι δραματικά πιο ακριβά, μεταδίδει το Bloomberg.

Ανάβουν σήματα κινδύνου για τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών παγκοσμίως, καθώς επηρεάζονται άμεσα οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Σε συνδυασμό με το υψηλότερο κόστος μεταφοράς δημιουργούνται επιπλέον πονοκέφαλοι στην αλυσίδα εφοδιασμού καθώς αυξάνοντα και οι τιμές συσκευασίας.

Οι πολυεθνικοί γίγαντες τροφίμων και ποτών ήδη αναφέρουν ότι παρακολουθούν περιθώρια.

Η Coca-Cola Co. έστειλε σήμα για υψηλότερο κόστος σε πλαστικό και αλουμίνιο, καθώς και καφέ και σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης, το βασικό συστατικό του προϊόντος.

Η Nestle SA, η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο, προειδοποίησε ότι δεν θα είναι σε θέση να αντισταθμίσει όλο το κόστος των προϊόντων της και ότι αυξάνει τις τιμές όπου χρειάζεται.

Αυτή την εβδομάδα, ο δείκτης Bloomberg Agriculture Spot - ο οποίος παρακολουθεί τα βασικά αγροτικά προϊόντα στα χρηματιστήρια εμπορευμάτων- σημείωσε άνοδο σε υψηλό σχεδόν 9 ετών.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola, Τζέιμς Κουίνσι, δήλωσε σύμφωνα με το BusinessInsider, ότι η εταιρεία του θα αυξήσει τις τιμές των προϊόντων της λόγω του αυξανόμενου κόστους που σχετίζεται με τις υψηλότερες τιμές πρώτων υλών και εμπορευμάτων.

Οι ηγέτες στον τομέα των καταναλωτικών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των JM Smucker, Procter & Gamble και General Mills, έχουν επίσης δηλώσει ότι θα αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων των εταιρειών τους για τον ίδιο ακριβώς λόγο.

Με τις παγκόσμιες τιμές των τροφίμων να είναι ήδη στα υψηλότερα επίπεδα από τα μέσα του 2014, αυτό το τελευταίο άλμα παρακολουθείται στενά, επειδή οι βασικές καλλιέργειες επηρεάζουν παντού τα ράφια των σούπερ μάρκετ - από τη ζύμη ψωμιού και πίτσας έως το κρέας, τους χυμούς και τα αναψυκτικά.

Οι τιμές του καλαμποκιού διπλασιάστηκαν τον τελευταίο χρόνο, ενώ η σόγια αυξήθηκε περίπου στο 80% και το σιτάρι 30%. Ανησυχία για τις αναδυόμενες αγορές, όπου το κόστος τροφίμων επηρεάζει τη ζωή εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων.

Η απειλή του πληθωρισμού τροφίμων κάνει τις κυβερνήσεις νευρικές. Η Ρωσία, ένας από τους κορυφαίους εξαγωγείς σιτηρών στον κόσμο, διέταξε το πάγωμα σε ορισμένες τιμές λιανικής, λαμβάνοντας παράλληλα μέτρα για τον περιορισμό των εξαγωγών. Η Βολιβία έχει απαγορεύσει προσωρινά τις εξαγωγές βοείου κρέατος για να διασφαλίσει τον εφοδιασμό στο σπίτι και να ελεγχθούν οι τιμές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v