Εχασε τον μισό τζίρο στην Ελλάδα η H&M

Σημαντική απώλεια εσόδων, 50% στην Ελλάδα και 21% σε επίπεδο ομίλου, λόγω πανδημίας και κλειστών καταστημάτων. Με 57%, ωστόσο, τρέχουν οι διαδικτυακές πωλήσεις.

Εχασε τον μισό τζίρο στην Ελλάδα η H&M

Με βουτιά 50% στις πωλήσεις α’ τριμήνου ξεκίνησε το 2021 για την H&M, που πλήττεται από το παρατεταμένο lockdown του λιανεμπορίου στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του σουηδικού ομίλου, οι πωλήσεις της αλυσίδας ανήλθαν σε 210 εκατ. σουηδικές κορώνες ή 20,51 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, που περιλαμβάνει την περίοδο 1 Δεκεμβρίου 2020 - 28 Φεβρουαρίου 2021, διάστημα στο οποίο εγκαινιάστηκε η παρουσία του σήματος COS στην τοπική αγορά και μέσω φυσικού καταστήματος, καθώς e-shop είχε ανοίξει λίγο μετά το πρώτο lockdown πέρυσι.

Υπενθυμίζεται ότι στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2020, το δίκτυο της σουηδικής αλυσίδας είχε εμφανίσει πωλήσεις 434 εκατ. σουηδικές κορώνες ή 42,39 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για επίδοση που έρχεται σε συνέχεια πτώσης 24% το 2020. Το δίκτυο παραμένει σταθερό στα 35 καταστήματα καθώς το νέο κατάστημα θα λειτουργήσει στο Golden Hall, μόλις αρθούν τα περιοριστικά μέτρα για το λιανεμπόριο.

Σημειώνεται ότι η Ελλάδα είναι μία από τις τρεις χώρες στις οποίες η COS άνοιξε κατάστημα στο α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης. Οι άλλες δύο είναι η Εσθονία και οι Φιλιππίνες ενώ σε όλο τον κόσμο το δίκτυο COS αριθμεί 44 φυσικά καταστήματα και 34 e-shop.

Για το σύνολο του 2021, ο όμιλος σχεδιάζει να κλείσει 350 καταστήματα έχοντας κλείσει ήδη 69 στο α’ τρίμηνο και να ανοίξει 100, σε μια προσπάθεια να διαχειριστεί τις επιπτώσεις της πανδημίας που παραμένουν σημαντικές.

Το δεύτερο κύμα της πανδημίας οδήγησε σε εκτεταμένους περιορισμούς στις χώρες που αναπτύσσεται η εταιρεία, με ενδεικτικό το γεγονός ότι σχεδόν 1.800 καταστήματα έκλεισαν προσωρινά, δηλαδή περίπου το 36% του δικτύου. Τον Μάρτιο, πάντως, η εικόνα είναι καλύτερη σε επίπεδο ομίλου, μετά από πτώση 21% στο α’ τρίμηνο, με τις πωλήσεις να καταγράφουν αύξηση κατά 55% σε τοπικά νομίσματα την περίοδο 1 - 28 Μαρτίου, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020. Η τάση είναι διαφορετική στην Ελλάδα, όπου το δίκτυο φυσικών καταστημάτων της αλυσίδας παραμένει κλειστό.

Σημειώνεται επίσης ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις συνεχίζουν το «ράλι», σημειώνοντας αύξηση 57% σε τοπικά νομίσματα στο α’ τρίμηνο. Ο όμιλος παρά τη συνεχή αβεβαιότητα, ένα χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, συνεχίζει απρόσκοπτα τον μετασχηματισμό του, με στόχο μακροπρόθεσμα βιώσιμη και κερδοφόρα ανάπτυξη, όπως αναφέρει η CEO Helena Helmersson, που είναι προσηλωμένη στη στρατηγική για τη βιωσιμότητα και στον ψηφιακό μετασχηματισμό, δίνοντας έμφαση στην αλληλεπίδραση μεταξύ των καναλιών πωλήσεων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v