Νέο «συμβόλαιο εμπιστοσύνης» με την αγορά επιχειρεί να κλείσει η Folli Follie, που προωθεί την ανάπτυξη νέων concept καταστημάτων και συμφωνιών με εμπορικούς εταίρους, σχέδια που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον της χθεσινής συνάντησης μετόχων.
Με τους βασικούς μετόχους να απέχουν από την έκτακτη γενική συνέλευση για την έγκριση της συμφωνίας εξυγίανσης -τόσο τον Δημήτρη Κουτσολιούτσο όσο και τη Fosun, που ελέγχουν αντίστοιχα το 35,06% και 16,369% των μετοχών και δικαιωμάτων ψήφου της εταιρείας-, η έλλειψη απαρτίας έστρεψε το ενδιαφέρον στην επιχειρηματική δραστηριότητα της Folli Follie.
Η εταιρεία κάνει κάποιες κινήσεις αλλά η ώθηση στην υλοποίηση του σχεδίου εξυγίανσης θα δοθεί εφόσον λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις τόσο του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, από το οποίο αναμένεται απόφαση για την επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης, όσο και από την γενική συνέλευση, όπου το ενδιαφέρον εστιάζεται στην πιθανότητα καταψήφισης της συμφωνίας από τον βασικό μέτοχο (στην α’ επαναληπτική γενική συνέλευση της 22ας Μαρτίου), ενδεχόμενο που θα αντιμετωπιστεί μέσω του θεσμού του ειδικού εντολοδόχου.
Η εταιρεία, έχοντας εκταμιεύσει το ποσό της ενδιάμεσης χρηματοδότησης, ύψους 13 εκατ. ευρώ, από την Arena Investors, είναι σε θέση να καλύψει παλαιές υποχρεώσεις, να αγοράσει εμπορεύματα αλλά και να επενδύσει στο νέο concept καταστημάτων Factory Outlet Local, εκπτωτικό πολυκατάστημα «μικρού τύπου», που εγκαινιάζει την παρουσία του στα Νότια Προάστια, στην περιοχή του Παλαιού Φαλήρου και αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλα σημεία. Από το «μαξιλάρι» ρευστότητας της ενδιάμεσης χρηματοδότησης «υπάρχει ακόμη ένα back up για τις δυσκολίες της πανδημίας», όπως είπε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Σάμιος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, στο περιθώριο της χθεσινής συνέλευσης.
Αναφορικά με τους τομείς δραστηριότητας, στον τομέα των κοσμημάτων η εταιρεία φέρεται να αναζητά συνέργειες για περαιτέρω ανάπτυξή του, ακόμη και με εκπαιδευτικό φορέα, ενώ στον τομέα του λιανεμπορίου είναι στην τελική φάση υπογραφών δύο συμφωνιών master franchise για την ανάπτυξη monobrand καταστημάτων γνωστών brands. Πρόκειται για νέα σημεία πώλησης που θα ενισχύσουν το σημερινό δίκτυο (που περιλαμβάνει 19 Folli Follie, 30 Links of London, 3 Factory Outlet, 21 Nike και 22 άλλα monobrand καταστήματα) και σύμφωνα με τη διοίκηση, θα συνεισφέρουν στην κάλυψη του τζίρου της Nike με τη λήξη των συμβολαίων (σταδιακά μέχρι το 2022 που εκπνέει και η τελευταία σύμβαση).
Η εκτίμηση της διοίκησης είναι ότι οι νέες συνεργασίες θα καλύψουν το 35% με 40% του τζίρου που έκανε η Νike. Μάλιστα το γεγονός ότι η Folli Follie ανακτά την εμπιστοσύνη της αγοράς επιβεβαιώνεται και από τη στάση της Nike, η οποία σύμφωνα με τον κ. Σάμιο, έχει προσαρμοστεί και παρέχει διευκολύνσεις στις συνθήκες της πανδημίας.
Πάντως τα έσοδα αυτή την περίοδο, με κλειστά καταστήματα, έρχονται από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, όπου είχε δοθεί έμφαση τους προηγούμενους μήνες, γεγονός που φαίνεται να ευνόησε τον τζίρο ώστε να κλείσει -με βάση τις εκτιμήσεις- κοντά στις προβλέψεις που ενσωματώνει το σχέδιο εξυγίανσης (35 εκατ. ευρώ). Η εταιρεία είχε επενδύσει στο omnichannel μοντέλο προ πανδημίας και ήταν σχετικά προετοιμασμένη, αν και χρειάστηκε να κάνει αλλαγές στην πλατφόρμα των ιδιόκτητων σημάτων της, στο πλαίσιο της μείωσης του κόστους. Σήμερα διαθέτουν online κανάλι όλες οι δραστηριότητες πλην των καλλυντικών, της μάρκας heaven on earth, η οποία θα αποκτήσει σύντομα e-shop, όπως αναφέρθηκε.
Συνολικά για το 2021 η πρόβλεψη θέτει το στόχο πωλήσεων στα 43 εκατ. ευρώ, με αύξηση σε 58 εκατ. ευρώ το 2022 και στα 61 εκατ. ευρώ το 2023 και με επιστροφή στην κερδοφορία από το 2022. Αυτές είναι οι πρόνοιες του business plan εξυγίανσης.
Εν τω μεταξύ, το νομικό επιτελείο της εταιρείας εστιάζει την προσοχή του σε νομικές ενέργειες για τις αξιώσεις έναντι των βασικών μετόχων, μελών της οικογένειας Κουτσολιούτσου. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται και οι αξιώσεις στο πακέτο συμμετοχής στην Dufry, όπου αναμένεται η απόφαση της διαιτησίας.