Επέστρεψε σε κερδοφορία το Q4 η Autohellas

Επανάκαμψη κερδοφορίας το 4ο τρίμηνο παρά το δεύτερο lockdown. 492 εκατ. ευρώ πωλήσεις, 135 εκατ. EBITDA, 17,4 εκατ. ευρώ κέρδη μετά από φόρους για το έτος.

Επέστρεψε σε κερδοφορία το Q4 η Autohellas

Το τέταρτο τρίμηνο, οι δείκτες λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA, EBIT) κινήθηκαν για πρώτη φορά ανοδικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, με τα κέρδη προ φόρων του τριμήνου να ανέρχονται σε 6,3 εκατ. ευρώ, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με το 2019, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Autohellas για τα αποτελέσματα 2020. 

Οι πωλήσεις του τριμήνου διαμορφώθηκαν στα 131 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση μόλις κατά 4% και παρά την επίδραση του δευτέρου lockdown κατά τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο.

Με τη θετική επίδραση του τελευταίου τριμήνου στη μετρίαση των απωλειών, o όμιλος Αutohellas έκλεισε το έτος καταγράφοντας πωλήσεις σε ενοποιημένο επίπεδο ύψους 491,7 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 11,5% σε σχέση με το 2019, EBITDA ύψους 135,4 εκατ. ευρώ, κέρδη προ φόρων 24,2 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά φόρων 17,4 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος κατά το 2020, πάρα την απώλεια κύκλου εργασιών και κερδοφορίας λόγω της πανδημίας, πέτυχε σημαντική βελτίωση των καθαρών ταμειακών ροών σε σχέση με το 2019, με αποτέλεσμα ο καθαρός δανεισμός να είναι μειωμένος κατά 60,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019 και η διαθέσιμη ρευστότητα ιδιαίτερα αυξημένη. Στις 31/12/2020 τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου ανήλθαν σε 273 εκατ. ευρώ.

Η βραχυχρόνια ενοικίαση αυτοκινήτων στην Ελλάδα αλλά και στις επτά χώρες όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος επηρεάστηκε καταλυτικά από την πανδημία και τους περιορισμούς στη μετακίνηση, που επέφεραν δραματική μείωση ύψους 75-85% στις τουριστικές αφίξεις ανά χώρα δραστηριότητας του Ομίλου. Ουσιαστικά, η τουριστική αγορά λειτούργησε μόνο 3 μήνες, στο διάστημα από 15/7 έως 15/10. Αντίθετα, οι μακροχρόνιες μισθώσεις διατήρησαν για άλλη μια χρονιά την ανοδική τους πορεία, σημειώνοντας μόνο κάποια απώλεια ρυθμού, κυρίως από την αδράνεια στη σύναψη νέων συμβάσεων κατά την περίοδο του πρώτου lockdown τον Μάρτιο του 2020.

Συνεπώς, ο Κύκλος Εργασιών του Ομίλου αθροιστικά από Βραχυχρόνιες και Μακροχρόνιες μισθώσεις, σε Ελλάδα και Εξωτερικό, είχε κάμψη 20% για το σύνολο του έτους, φτάνοντας τα 165,6 εκατ. ευρώ.

Ο Κύκλος Εργασιών από πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (του στόλου μισθώσεων) κατέγραψε αύξηση 5,7% σε σχέση με το 2019, φτάνοντας τα 55,8 εκατ. ευρώ, συμβάλλοντας στην απαραίτητη απομείωση μέρους του ανενεργού στόλου βραχυχρόνιων μισθώσεων, αλλά και συμβάλλοντας στην κερδοφορία και την ενίσχυση
των ταμειακών ροών.

Ο κλάδος εμπορίας καινούργιων αυτοκινήτων λειτούργησε και αυτός σε δύσκολο περιβάλλον αφού, με την επίδραση των lockdowns και την καθολική απώλεια πωλήσεων προς εταιρείες βραχυχρόνιων μισθώσεων, η συνολική αγορά στην Ελλάδα εμφάνισε κάμψη ταξινομήσεων κατά 29% σε σχέση με το 2019. Η επίδραση ήταν πολύ πιο έντονη κατά το πρώτο εξάμηνο, με μερική ανάκαμψη στη ζήτηση ιδιωτών στο δεύτερο εξάμηνο, πάντα όμως σε χαμηλότερα επίπεδα από το 2019. Στο πλαίσιο αυτό οι εταιρείες εμπορίας του Ομίλου, τόσο χονδρικής, όσο και λιανικής, διαχειρίστηκαν αποτελεσματικά τη μειωμένη ζήτηση, αλλά και τις δαπάνες και το κεφάλαιο κίνησής τους, διατηρώντας το μεγαλύτερο μέρος της κερδοφορίας τους. Ως εκ τούτου, ο Κύκλος Εργασιών του συγκεκριμένου κλάδου έκλεισε στα 270,2 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση 8,6 % σε σχέση με το 2019.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αutohellas κ. Ευτύχιος Βασιλάκης δήλωσε «Το τέταρτο τρίμηνο του 2020 επιβεβαίωσε την αποτελεσματικότητα της προσαρμογής της Αutohellas, αλλά και τη συμπληρωματικότητα των δραστηριοτήτων της σε πρωτόγνωρες συνθήκες κρίσης, πάρα τους περιορισμούς του δεύτερου lockdown. Με μια μεγάλη, ομαδική προσπάθεια αφήνουμε πίσω το δυσκολότερο έτος στην ιστορία της εταιρείας μας, διατηρώντας μειωμένη αλλά σημαντική κερδοφορία. Σίγουρα και το 2021 έχει εξαιρετικά δύσκολη αρχή και σημαντικές αβεβαιότητες, ιδιαίτερα σε σχέση με τον χρόνο και τον βαθμό επανόδου του τουρισμού. Σε μεγάλο βαθμό, η ταχύτητα των εμβολιασμών ανά την Ευρώπη, αλλά και οι αναγκαίες συμφωνίες για τις συνθήκες μετακίνησης, θα διαμορφώσουν το περιβάλλον. Έχοντας όμως κάνει σημαντικές προσαρμογές σε δαπάνες και προϊόντα και διατηρώντας πολλαπλότητα στις πηγές των εσόδων μας, είμαστε αισιόδοξοι ότι η πορεία της, μερικής έστω, ανάκαμψης των αποτελεσμάτων των τελευταίων μηνών θα συνεχιστεί».

* Δείτε αναλυτικά στοιχεία στη στήλη Συνοδευτικό Υλικό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v