Ομιλος Μούχαλη: Πώς από ένα πρατήριο χτίστηκαν τα Kiosky's και τζίρος 330 εκατ

Οι επενδύσεις σε ανάπτυξη δικτύου και οι πέντε άξονες στρατηγικής για τον Νο1 παίκτη στο χονδρεμπόριο και τη διανομή καπνικών προϊόντων.

Ομιλος Μούχαλη: Πώς από ένα πρατήριο χτίστηκαν τα Kioskys και τζίρος 330 εκατ

Αξιοποιεί την κρίση ως ευκαιρία και χτίζει ισχυρό μέγεθος στην αγορά του λιανεμπορίου η Μούχαλης Α.Ε., που έχει φτάσει να πραγματοποιεί κύκλο εργασιών περί τα 330 εκατ. ευρώ έχοντας ξεκινήσει από ένα πρατήριο πώλησης καπνικών στην Ηλιούπολη το 1974, ως ατομική επιχείρηση του Παναγιώτη Μούχαλη.

Η εταιρεία, που ήδη πριν το 2000 είχε γίνει Νο1 στην κατάταξη χονδρεμπορίου και διανομής καπνικών προϊόντων στην Ελλάδα, με ένα ακόμη πρατήριο εκείνη την εποχή στην περιοχή του Ελληνικού, έχει φτάσει, με τον συνδυασμό του φυσικού και του ηλεκτρονικού καναλιού, μέσω του σήματος Kiosky’s να είναι η μοναδική εταιρεία που καλύπτει σε επίπεδο διανομής προϊόντων μικρής λιανικής, πάνω από το 90% της Αττικής.

Η εταιρεία ελέγχει το δίκτυο σημείων μικρής λιανικής Kiosky’s One Stop All, το οποίο επεκτείνει και με το σύστημα franchise. Χθες ανακοίνωσε διπλασιασμό των Kiosky's Convenience Stores σε όλη την Ελλάδα το 2021, με στόχο τα 100 σημεία από 57 σήμερα στην Αττική, σε συνέχεια των εγκαινίων των πρώτων Κiosky`s Convenience Stores τους τελευταίους μήνες σε Θεσσαλονίκη, Πύργο Ηλείας, Λαμία και Σύρο.

Ταυτόχρονα, μέσω των θυγατρικών του Άλφα Διανομές, Delivery.gr, E Table και ΙΝΚΑΤ δραστηριοποιείται στο χονδρικό εμπόριο αλλά και στο online κανάλι έχοντας ενισχύσει τη θέση του μέσω εξαγορών των πλατφορμών Delivery.gr και e-table. Διαθέτει αποκλειστικές συνεργασίες διανομής και εμπορίας προϊόντων όπως Phillip Morris, Jacobs, Chipita, Unilever και υπηρεσίες αποκλειστικής διανομής με τις εταιρείες Ελληνικά Λαχεία και Ι.Ο.Ν..

Αυτή η πολυκαναλική ανάπτυξη, που συνδυάζει την υποστήριξη της πλατφόρμας ekiosky’s και του δικτύου διανομής κατ' οίκoν, δηλαδή, φυσικό κατάστημα, ηλεκτρονική πλατφόρμα και τηλεφωνικό κέντρο, με διευρυμένο ωράριο, έως τις 23.00, καθημερινά και τις Κυριακές, δημιουργεί για την Μούχαλης ΑΕ ένα συγκριτικό πλεονέκτημα.

Με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της, το 2019 ο τζίρος της ανήλθε σε 327,761 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 7,9%, με καθαρά κέρδη μετά από φόρους μειωμένα κατά 10,1% στα 893.431 ευρώ και με EBITDA 8,816 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 54,4% λόγω και της εφαρμογής των ΔΠΧΑ 16. Οι βραχυπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις του ομίλου την 31.12.2019 ήταν 9,999 εκατ. ευρώ έναντι 6,976 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν και τα διαθέσιμα ήταν 6,359 εκατ. ευρώ έναντι 7,011 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Η κρίση της πανδημίας έφερε πιέσεις στο τζίρο, κάτι που αποτυπώθηκε ήδη στις επιδόσεις του πρώτου lockdown, Μάρτιο και Απρίλιο. Ωστόσο το άνοιγμα της αγοράς και οι διορθωτικές κινήσεις αναδιοργάνωσης σε όλες τις εταιρείες του ομίλου συντήρησαν την αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας.

Στρατηγική 5 σημείων

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη στρατηγική της εταιρείας η ανάπτυξη βασίζεται στους εξής πέντε άξονες:

  • Διαχείριση των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης και αξιοποίηση της συγκυρίας ως ευκαιρία.
  • Διεύρυνση του πελατολογίου των καπνικών και της πώλησης υπηρεσιών χρόνου κινητής τηλεφωνίας με γρηγορότερους ρυθμούς ανάπτυξης των προηγουμένων ετών και αξιοποίηση της παραγωγικής δυναμικότητας της εταιρείας.
  • Περαιτέρω επέκταση και ενίσχυση των δραστηριοτήτων του ομίλου σε νέα προϊόντα και κανάλια διανομής.
  • Αύξηση της μέσης αξίας πωλήσεων ανά σημείο.
  • Ανάπτυξη της αλυσίδας Kioskys μέσω της αύξησης των νέων μελών

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v