Το premium ελληνικό αναψυκτικό που σαρώνει την αγορά

Οι προοπτικές του 2020 εν μέσω πανδημίας για την ελληνική εταιρεία Three Cents, που εξάγει τα προϊόντα της σε 35 χώρες. Η είσοδος του fund Virtus και οι νέοι στόχοι.

Το premium ελληνικό αναψυκτικό που σαρώνει την αγορά

Διέξοδο στο λιανεμπόριο, σε μια χρονιά όπου η άμεση κατανάλωση εκτός σπιτιού εξανεμίστηκε λόγω πανδημίας, αναζήτησε η «νεαρή» εταιρεία Three Cents, η οποία παράγει premium αναψυκτικά και mixers, εξάγοντας ήδη το 40% του τζίρου της.

Το 2020, παρά την ανακοπή της πανδημίας και τις επιπτώσεις που επέφερε για την εταιρεία που απευθύνεται κυρίως στην αγορά HORECA, αποτέλεσε σταθμό, καθώς στο μετοχικό της κεφάλαιο εισήλθε με πλειοψηφικό ποσοστό το Virtus South European Fund, δημιουργώντας νέες προϋποθέσεις ανάπτυξης.

Η Three Cents ιδρύθηκε το 2014 με έδρα στο Λονδίνο, από τους Βασίλη Καλαντζή, Γιώργο Μπάγκο, Δημήτρη Νταφόπουλο και Γιώργο Τσιρίκο, οι οποίοι διέθεταν πολυετή εμπειρία στον χώρο του bartending και της εστίασης.

Ακολούθησαν μια διαφορετική πορεία από τη λεγόμενη επιχειρηματικότητα «ευκαιρίας» και δημιουργίας ενός ακόμη μπαρ, καθώς δημιούργησαν, μετά από έρευνα, ποιοτικά αναψυκτικά για χρήση κυρίως σε κοκτέιλ και long drinks. Σύμφωνα με τους ίδιους -στο πλαίσιο διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου-, η εγκατάσταση της έδρας στη Βρετανία είχε επιχειρησιακό και εμπορικό κίνητρο, καθώς θεωρείται μια αγορά επίκεντρο για ομοειδείς εταιρείες.

Το 2019, η εταιρεία πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 5,6 εκατ. ευρώ σε αξία και 450.000 κιβωτίων σε όγκο, σημειώνοντας αύξηση κατά 44% σε σχέση με το 2018, παράγοντας και καθαρή κερδοφορία. Σύμφωνα δε με τους ιδρυτές της, η Three Cents ήταν κερδοφόρα από την πρώτη χρήση της.

Στο πρώτο δίμηνο του 2020, οι πωλήσεις έτρεχαν με ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 113%, ωστόσο η πανδημία φρέναρε τις πωλήσεις, που σήμερα διαμορφώνονται χαμηλότερα κατά 15% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Παρ' όλα αυτά οι ιδρυτές της εταιρείας εκτιμούν ότι θα κλείσουν τη χρήση με μονοψήφιο ποσοστό πτώσης πωλήσεων.

Η είσοδος στο λιανεμπόριο στην εγχώρια αγορά αποφέρει προς το παρόν το 20% των εγχώριων πωλήσεων, ενώ οι εξαγωγές απευθύνονται κατά 100% σε επιχειρήσεις HORECA. Η Τhree Cents στον τομέα της διανομής συνεργάζεται στην Ελλάδα με τον όμιλο ΑΜΒΥΞ και αντίστοιχους συνεργάτες στις ξένες αγορές, διαθέτοντας ήδη παρουσία σε 35 χώρες, μεταξύ των οποίων το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Ισπανία, η Κύπρος, η Γερμανία, η Ολλανδία, η Ιταλία, η Σουηδία, η Νορβηγία, η Ελβετία, η Τουρκία και το Χονγκ Κονγκ.

Μέσα στο 2020, η Three Cents μετέφερε την παραγωγή της από το εργοστάσιο Κρίνος στο Αίγιο στο εργοστάσιο της Optima Supply Chain (εργοστάσιο ΜΕΤΑΞΑ), αυξάνοντας ταυτόχρονα τη δυναμικότητά της έως τα 2 εκατομμύρια κιβώτια. Μάλιστα, η διοίκηση της εταιρείας, εφόσον διευρύνεται το διεθνές της αποτύπωμα, εξετάζει το ενδεχόμενο συνεργασίας και με άλλες παραγωγικές μονάδες, για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες διακίνησης των προϊόντων της διεθνώς.

Στους μεσοπρόθεσμους σχεδιασμούς της διοίκησης της εταιρείας είναι το άνοιγμα νέων αγορών, όπως το Ισραήλ στις αρχές του 2021, και η πιθανή είσοδος στο Πουέρτο Ρίκο, αλλά και η ενδεχόμενη είσοδος σε επιλεγμένα κανάλια λιανικής και στο εξωτερικό. Επιπρόσθετα η εταιρεία προγραμματίζει προσθήκες στο χαρτοφυλάκιό της μέσα στο 2021, ενώ ήδη αυτή τη στιγμή, στην αγορά κυκλοφορούν 10 κωδικοί προϊόντων Three Cents, εκ των οποίων 5 και στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v