Frigoglass: Πτώση 37% στις πωλήσεις το γ’ τρίμηνο

Σημαντική πτώση πωλήσεων και διεύρυνση ζημιών για την Frigoglass τόσο σε επίπεδο τριμήνου όσο και σε επίπεδο εννεαμήνου, λόγω της πανδημίας.

Frigoglass: Πτώση 37% στις πωλήσεις το γ’ τρίμηνο

Πωλήσεις μειωμένες κατά 36,8% το γ’ τρίμηνο και κατά 29,9% το εννεάμηνο ανακοίνωσε η Frigoglass, που αποδίδονται στις συνέπειες της πανδημίας.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρεία, τοι πωλήσεις μειώθηκαν σε 61,055 εκατ. ευρώ το γ’ τρίμηνο και σε 269,727 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο.

Το γ’ τρίμηνο οι ζημιές διευρύνθηκαν σε 7,74 εκατ. ευρώ, ενώ στο εννεάμηνο κατεγράφησαν ζημιές 7,155 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 9,16 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Τα EBITDA κατέγραψαν πτώση 60,8% το γ’ τρίμηνο στα 6,29 εκατ. ευρώ και 44,8% το εννεάμηνο στα 35,64 εκατ. ευρώ.

Ο κύριος Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigοglass, σχολίασε:

"Είναι ενθαρρυντικό ότι οι τάσεις βελτιώθηκαν σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, μετά το μερικό άνοιγμα των καναλιών διανομής της άμεσης κατανάλωσης σε αρκετές από τις αγορές μας, παρά το γεγονός ότι οι συνέπειες της πανδημίας είναι αισθητές και στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου. Ενώ ήδη επιβάλλονται νέοι περιορισμοί λόγω του δεύτερου κύματος της πανδημίας, συνεχίζουμε να λαμβάνουμε μέτρα για την προστασία της δραστηριότητάς μας. Σε αυτό το περιβάλλον, προτεραιότητές μας παραμένουν η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων μας, η προσεκτική διαχείριση της ρευστότητας και η ετοιμότητα των παραγωγικών μας μονάδων για την υποστήριξη των πελατών μας."

Επιχειρηματική προοπτική

Οπως επισημαίνει η εταιρεία στην σχετική της ανακοίνωση, "η πανδημία COVID-19 θέτει σημαντικές επιχειρησιακές προκλήσεις και στους δύο κλάδους δραστηριοποίησής μας. Η πτώση της κατανάλωσης ποτών και αναψυκτικών στα κανάλια διανομής άμεσης κατανάλωσης λόγω των μέτρων περιορισμού της πανδημίας σε αρκετές από τις αγορές μας έχει επιφέρει σημαντική μείωση στις παραγγελίες ψυγείων και γυάλινων φιαλών από τους στρατηγικούς μας εταίρους, κυρίως το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Παρά τη βελτίωση των τάσεων στο τρίτο τρίμηνο, λόγω του ανοίγματος των σημείων πώλησης, κυριαρχεί μεγάλη αβεβαιότητα όσον αφορά στη διάρκεια και στον αντίκτυπο της πανδημίας, καθώς πολλές χώρες έχουν επιβάλει ξανά περιορισμούς για να αναχαιτίσουν το δεύτερο κύμα της πανδημίας. Σε αυτό το περιβάλλον αγοράς, εξακολουθούμε να αναμένουμε ότι τα αποτελέσματα του έτους θα επηρεαστούν σημαντικά. Συγκεκριμένα το τέταρτο τρίμηνο του 2020, η συγκριτική βάση είναι υψηλή, καθώς τα περυσινά αποτελέσματα ενισχύθηκαν από μία μεγάλη παραγγελία ενός πελάτη του κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης.

Οι πρωτοβουλίες περιορισμού κόστους θα συνεχιστούν το τέταρτο τρίμηνο, με σκοπό την περαιτέρω μείωση των ελεγχόμενων εξόδων όπως του κόστους μισθοδοσίας, επαγγελματικών ταξιδιών, των αμοιβών τρίτων και μάρκετινγκ. Η προσπάθεια διατήρησης της ρευστότητας θα ενισχυθεί περαιτέρω μέσω του προσεκτικού ελέγχου των κεφαλαιακών δαπανών, με τις ετήσιες επενδύσεις να μην υπερβαίνουν τα €15 εκατ.

Εν μέσω αυτού του κλίματος, και υποθέτοντας ότι δεν θα υπάρξει σημαντική επιδείνωση του εξωτερικού περιβάλλοντος λόγω της πανδημίας COVID-19, παραμένουμε βέβαιοι ότι με τα επίπεδα ρευστότητας της τάξης των €59 εκατ. σε χρηματικά διαθέσιμα και των €21 εκατ. σε διαθέσιμες πιστωτικές γραμμές, σε συνδυασμό με την πρόσφατη επιμήκυνση του δανεισμού μας για το 2025, θα είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε στις χρηματοοικονομικές και λειτουργικές δεσμεύσεις στο εγγύς μέλλον.

Επιπλέον, η κρίση έχει δημιουργήσει την ευκαιρία να εμβαθύνουμε την πελατοκεντρική μας προσέγγιση. Σε αυτό το πλαίσιο, εισάγουμε στην αγορά νέα ψυγεία που καλύπτουν τις ανάγκες των στρατηγικών μας εταίρων σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές δραστηριοποίησής τους και στα κανάλια διανομής τους. Αξιοποιώντας τις λύσεις συνδεσιμότητας, τις ψηφιακές υπηρεσίες και τις ολοκληρωμένες προτάσεις εξυπηρέτησης πελατών (Frigoserve), υποστηρίζουμε τους πελάτες μας μέσω της συγκέντρωσης πολύτιμων δεδομένων μάρκετινγκ και στατιστικής ανάλυσης ώστε να ενισχύσουν την αποδοτικότητά τους, να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα του στόλου επαγγελματικών ψυγείων τους και να μεγιστοποιήσουν την απόδοση της επένδυσής τους. Τέλος, αναφορικά με τον κλάδο της Υαλουργίας, παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση αναψυκτικών και ποτών στη Δυτική Αφρική έχει επηρεαστεί αρνητικά από την πανδημία και η ολοκλήρωση της ανακατασκευής του κλιβάνου στη Νιγηρία μετατέθηκε για το 2021, πιστεύουμε ότι οι προοπτικές της αγοράς γυάλινων φιαλών είναι μακροπρόθεσμα θετικές στην περιοχή, ιδίως στη Νιγηρία."

 

***Αναλυτικά τα αποτελέσματα της Frigoglass επισυνάπτονται στη στήλη "Συνοδευτικό Υλικό"

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v