Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μετρό-Γραμμή 4: H κοινοπραξία της ΑΒΑΞ έκανε την καλύτερη προσφορά

Εκπτωση 12,19% προσέφερε το σχήμα ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport, έναντι 10,57% αυτού των ΑΚΤΩΡ-Ansaldo-Hitachi. Προθεσμία 10 ημέρων για ενστάσεις έχουν οι υποψήφιοι του διαγωνισμού. Τα επόμενα βήματα στη διαδικασία.

Μετρό-Γραμμή 4: H κοινοπραξία της ΑΒΑΞ έκανε την καλύτερη προσφορά

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport κατέθεσε τη χαμηλότερη προσφορά για το έργο κατασκευής του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, προσφέροντας έκπτωση κοντά στο 12%.

Η ΑΒΑΞ, με οικονομική προσφορά 1,158 δισ. ευρώ, επικράτησε της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ-Ansaldo-Hitachi που προσέφερε έκπτωση γύρω στο 10,5% και τίμημα 1,180 δισ. ευρώ. Η κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ έχει πλέον περισσότερες πιθανότητες να ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των τελευταίων ετών, αν δεν υπάρξουν προσφυγές και άλλες εκπλήξεις.

Μετά τη σημερινή απόφαση της επιτροπής, θα συνταχθεί πρακτικό που πρέπει να εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό. Οι δύο μονομάχοι έχουν προθεσμία δέκα ημερών μετά την έγκριση του πρακτικού από το Δ.Σ. της Αττικό Μετρό, προκειμένου να προχωρήσουν σε ενστάσεις. Αν δεν υπάρξουν ενστάσεις, όπως και πιθανολογείται, τότε θα ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος, ο οποίος αφού προσκομίσει τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα, θα υπογράψει τη σχετική σύμβαση.

Με την υπογραφή της σύμβασης, ο ανάδοχος θα λάβει και μία από τις μεγαλύτερες προκαταβολές που έχουν δοθεί για δημόσιο έργο στην Ελλάδα, αφού θα φτάνει τα 130.000.000 ευρώ. Η σύμβαση πρέπει, επίσης, να εγκριθεί και από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Χρειάστηκαν περισσότερα από τρία χρόνια από την προκήρυξη του διαγωνισμού και αρκετά παζάρια προκειμένου να αποσυρθούν προσφυγές των δύο κοινοπραξιών που είχαν παραμείνει στη διεκδίκηση, προκειμένου να φτάσουμε στο σημερινό αποτέλεσμα.

Το έργο, προϋπολογισμού άνω του 1,8 δισ. ευρώ, αφορά το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, από το Αλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή. Πρόκειται για σύμβαση που, όπως λένε στην κατασκευαστική αγορά, «χωράει αρκετούς εργολάβους» λόγω μεγέθους και χρονικής διάρκειας. Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου και του κέντρου της Αθήνας.

Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Η ανακοίνωση της ΑΒΑΞ

Η κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΒΑΞ, προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%, ανακηρύσσεται προσωρινή ανάδοχος του έργου. Η προσφορά αφορά την κατασκευή της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 του Μετρό και συγκεκριμένα το τμήμα Άλσος Βεΐκου - Γουδή. Το έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται να επανασχεδιάσει ριζικά τον χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο.

O κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ, ανέφερε: «Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο πνοής, όχι μόνο από πλευράς αναβάθμισης της ποιότητας ζωής και των μετακινήσεων των κατοίκων της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα για τον καίριο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα έργα υποδομής στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη. Από πλευράς ΑΒΑΞ είμαστε περήφανοι, καθώς αποδεικνύεται για άλλη μια φορά και η μεγάλη μας δυναμική με την αξιολόγηση της τεχνικής μας προσφοράς, αλλά και η ανταγωνιστικότητά μας όσον αφορά το οικονομικό σκέλος. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους όσοι έχουν συμμετάσχει μέχρι στιγμής στο εγχείρημα, για την αφοσίωση και τις προσπάθειές τους».

Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Ghella - Alstom κατασκευάζει και την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2022, τρεις σταθμοί της οποίας τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού τον περασμένο Ιούλιο. Συγκεκριμένα πρόκειται για τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.

Η ανακοίνωση της Αττικό Μετρό

Η αρμόδια Επιτροπή Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό Α.Ε., αναφορικά με τη διαγωνιστική διαδικασία για τη δημοπράτηση της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, Τμήμα Α’ «Άλσος Βεϊκου - Γουδή», προχώρησε σήμερα, Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2020, στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών παρουσία εκπροσώπων των δυο προεπιλεγέντων υποψηφίων αναδόχων, από την Α’ φάση του διαγωνισμού, των εταιρειών ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A. και ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA..

Οι υποψήφιοι ανάδοχοι υπέβαλαν τις κάτωθι οικονομικές προσφορές :

  1. ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A.: 12,19%
  2. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA.: 10,57%

Η προβλεπόμενη δαπάνη του Έργου επί της οποίας δόθηκε η προσφορά των υποψηφίων είναι 1.319.481.500 ευρώ. Η συνολική προβλεπόμενη δαπάνη του Έργου που περιλαμβάνει απρόβλεπτα, αναθεώρηση και απολογιστικές εργασίες είναι 1.510.000.000 ευρώ ενώ η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του Έργου ανέρχεται σε 8 χρόνια.

Η παραπάνω εξέλιξη αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην πορεία υλοποίησης του μεγαλύτερου έργου υποδομής στη χώρα μας, το οποίο θα συμβάλει καταλυτικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών της ευρύτερης περιοχής της Αττικής.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v