Ελλάκτωρ: Οι στόχοι της διοίκησης στον 3ο γύρο αναδιάρθρωσης

Κλειδί το κλείσιμο της «μαύρης» τρύπας των 470 εκατ. για την ισορροπία του ομίλου. Οι συζητήσεις για χρηματοδότηση και οι σχέσεις με τους προμηθευτές. Οι κινήσεις του Λ. Μπόμπολα στη χθεσινή Γ.Σ.

Ελλάκτωρ: Οι στόχοι της διοίκησης στον 3ο γύρο αναδιάρθρωσης

Την πεποίθηση πως, μετά το κλείσιμο μιας «μαύρης τρύπας» που έφτασε τα 470 εκατ. ευρώ, η ΑΚΤΩΡ βρίσκεται σε σημείο ισορροπίας που θα της επιτρέψει να επωφεληθεί από τα νέα έργα στα επόμενα χρόνια, εξέφρασε χθες ο επικεφαλής του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ Αναστ. Καλλιτσάντσης. Ο κ. Καλλιτσάντσης είπε πως ο όμιλος «έχει ισχυρά θεμελιώδη, ηγετική θέση σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται, ενώ έχει τεχνογνωσία που ελάχιστοι διαθέτουν στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Ο ίδιος, τόσο κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης όσο και σε συνάντηση που είχε στη συνέχεια με τους δημοσιογράφους, παραδέχθηκε τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει η ΑΚΤΩΡ. Υποστήριξε πως βρίσκεται σε εξέλιξη συζήτηση με τις τράπεζες για χρηματοδότηση 50 εκατ. ευρώ. και πως τους τελευταίους μήνες έχουν μειωθεί κατά σχεδόν 20% οι οφειλές προς προμηθευτές και συνεργάτες.

Όπως εξήγησε, από τον Ιούλιο βρίσκεται σε εξέλιξη το τρίτο στάδιο του προγράμματος αναδιάρθρωσης της ΑΚΤΩΡ, που προβλέπει εξοικονόμηση περίπου 100 εκατ. ευρώ μέσω σύστασης κεντρικού τομέα προμηθειών, αξιοποίηση μη λειτουργικών στοιχείων και συμμετοχών καθώς και μείωση του λειτουργικού κόστους. Για τις μειώσεις μισθών στο προσωπικό της ΑΚΤΩΡ, είπε πως το 50% των απωλειών θα έχει αποκατασταθεί μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2022.

Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΑΚΤΩΡ, μαζί με προς υπογραφή έργα που προσεγγίζουν τα 550 εκατ. ευρώ, φτάνει το 1,9 δισ., όπως είπε χθες η διοίκηση.

Χθες, όμως, έκανε αισθητή την παρουσία του στη γενική συνέλευση και ο Λεωνίδας Μπόμπολας, που διατηρεί το 12,55% της ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Ο κ. Μπόμπολας καταψήφισε το 7ο θέμα της συνέλευσης, που αφορούσε την παροχή εξουσιοδότησης προς το Διοικητικό Συμβούλιο για τη θέσπιση προγράμματος διάθεσης μετοχών, οι οποίες θα προέλθουν από την απόκτηση ιδίων μετοχών, στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, διευθυντές/στελέχη και προσωπικό της εταιρείας. Το θέμα δεν εγκρίθηκε τελικά από τη γενική συνέλευση.

Με πλειοψηφία εγκρίθηκε το 6ο θέμα, που αφορούσε πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, με κατώτερη τιμή το 0,60 ευρώ και ανώτερη τα 3 ευρώ. Ο κ. Μπόμπολας φέρεται να αναζητεί εκ νέου ρόλο στα διοικητικά του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, με την άλλη πλευρά, δηλαδή τη σημερινή διοίκηση, να αφήνει ανοικτό αυτό το ενδεχόμενο.

Σε απάντηση ερωτήματος που είχε θέσει προ της γενικής συνέλευσης μέτοχος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ για την αίτηση πτώχευσης που έχει κατατεθεί κατά του υποκαταστήματος που διατηρεί η ΑΚΤΩΡ στην Τσεχία, η διοίκηση υποστήριξε πως η αίτηση δεν θα ευδοκιμήσει και πως κινείται ήδη δικαστικά κατά των εκπροσώπων των εταιρειών που την κατέθεσαν. Είπε πως η αίτηση πτώχευσης είναι «παντελώς αβάσιμη και κακόπιστη» και πως εμπλέκονται πρώην στελέχη του ομίλου ΑΚΤΩΡ επί των ημερών της προηγούμενης διοίκησης.

Το μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Για τις κύριες δραστηριότητες του ομίλου (ενέργεια, παραχωρήσεις και έργα περιβάλλοντος), η διοίκηση δήλωσε πως αυτή την περίοδο συμμετέχει σε διαγωνισμούς 3,5 δισ. ευρώ για έργα παραχώρησης ή Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων, ο κ. Καλλιτσάντσης ρωτήθηκε αν μπορούν να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα για παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι τον Απρίλιο του 2023, όπως έχει δεσμευτεί και ο πρωθυπουργός. Απάντησε πως για να τηρηθεί το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, πρέπει εντός διμήνου να υπάρξει συμφωνία μεταξύ των υπουργείων Υποδομών και Πολιτισμού για τον σταθμό Βενιζέλου και τα αρχαία.

Όσο για τον διαγωνισμό που αφορά το πρώτο τμήμα (Αλσος Βεΐκου - Γουδή) της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθήνας υποστήριξε πως σε δέκα ημέρες αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) επί των προσφυγών που είχαν καταθέσει οι δύο διεκδικητές (οι κοινοπραξίες με επικεφαλής τις ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ). «Δεν υπάρχει περίπτωση να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο έργο, αν δεν είμαστε καθολικός ανάδοχος», ήταν η απάντησή του στα σενάρια που κυκλοφορούν περί πολιτικών παρεμβάσεων, ώστε να προχωρήσει το έργο. Για τις χθεσινές δηλώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών ώστε να αποφευχθούν οι άσκοπες προσφυγές στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, ύψους 1,8 δισ. ευρώ με τον ΦΠΑ, ώστε να προχωρήσει πιο γρήγορα, απάντησε πως ο όμιλος αποφεύγει να καταθέσει προσφυγές χωρίς λόγο.

Για την Αττική Οδό, ο κ. Καλλιτσάντσης είπε πως, όπως και οι άλλοι παραχωρησιούχοι οδικών αξόνων, θα διεκδικήσει αποζημιώσεις για τις μειωμένες διελεύσεις την περίοδο της καραντίνας. Για τη μαρίνα Αλίμου, όπου η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις υπέγραψε πρόσφατα σύμβαση παραχώρησης, καθυστερεί συνεχώς η παράδοσή της από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ). Η παράδοση είχε προγραμματιστεί για χθες, αλλά τελικά μετατέθηκε για τις 30 Οκτωβρίου, καθώς εκκρεμούν αρκετά θέματα που συνδέονται με αυθαίρετες κατασκευές στη χερσαία ζώνη, με συμβάσεις ελλιμενισμού σκαφών που είναι στον αέρα, κ.α., όπως εξήγησε χθες η διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

REDS: Η παρέμβαση του δεύτερου μεγαλύτερου μετόχου και οι απαντήσεις

Παρέμβαση του κ. Χρ. Παναγιωτόπουλου, δεύτερου μεγαλύτερου μετόχου (με περίπου 12%) και μέλους του διοικητικού συμβουλίου της εισηγμένης, υπήρξε κατά τη γενική συνέλευση της REDS. Ο κ. Παναγιωτόπουλος είχε στείλει επιστολή προ της συνέλευσης και ζητούσε να προστεθούν τέσσερα θέματα στην ημερήσια διάταξη, κάτι που δεν εγκρίθηκε από το διοικητικό συμβούλιο της REDS. Η διοίκηση απάντησε, ωστόσο, στα ζητήματα που είχε θέσει ο κ. Παναγιωτόπουλος, ο οποίος καταψήφισε χθες όλα τα θέματα της Γενικής Συνέλευσης.

Από τις παρεμβάσεις του μεγαλομέτοχου της REDS φαίνεται πως θεωρεί βαρίδι για την ανάπτυξη της εταιρείας ακινήτων τα προβλήματα του μητρικού ομίλου. Πιστεύει επίσης πως η REDS έπρεπε να προχωρήσει ταχύτερα σε ανάπτυξη και άλλων ακινήτων και όχι μόνο του εμπορικού κέντρου Smart Park. Ο ίδιος είχε θέσει και θέμα αμοιβών του επικεφαλής της εισηγμένης, με το σκεπτικό πως η εταιρεία καθυστερεί να προχωρήσει σε νέες πρωτοβουλίες στο real estate. Σημειώνεται, πάντως, πως ο κ. Παναγιωτόπουλος είναι επί χρόνια μέλος του Δ.Σ. της REDS, εκτός από μεγαλομέτοχος.

Η διοίκηση και συγκεκριμένα ο διευθύνων σύμβουλος Γ. Μωραΐτης απάντησε πως εκτός από την επιτυχία που έχει σημειώσει το Smart Park, τα τελευταία χρόνια έγιναν μεγάλα βήματα ώστε να ωριμάσει πολεοδομικά το μεγαλύτερο έργο ανάπτυξης ακινήτων στην Αττική, μετά το Ελληνικό, που αφορά το Cambas Park. Όπως είπε ο κ. Μωραΐτης, είναι θετική η εισήγηση και σύντομα αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), που θα ανοίξει τον δρόμο για την ανάπτυξη των πρώην οινοποιίων Καμπά. Πρόσθεσε πως ήδη έχουν γίνει επαφές με διεθνή αρχιτεκτονικά γραφεία για την ανάπτυξη των 90.000 τετραγωνικών μέτρων.

Για το Smart Park, η διοίκηση της REDS υποστήριξε πως στην επέκταση των 15.200 τετραγωνικών μέτρων γίνεται προσπάθεια ώστε να μισθωθεί και το υπόλοιπο 20%, ενώ τονίστηκαν τα πλεονεκτήματα του εμπορικού κέντρου επειδή είναι ανοικτό. Ηδη τον Ιούνιο σημειώθηκε αύξηση της κίνησης κατά 19% και τον Ιούλιο κατά 16%, με τον κ. Μωραΐτη να υποστηρίζει πως υπάρχει αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών καθώς πλέον πηγαίνουν στο εμπορικό κέντρο, αγοράζουν αυτό που θέλουν από το κατάστημα που επιθυμούν και αναχωρούν.

Ο επικεφαλής της REDS είπε πως στο Smart Park υπάρχουν καταστήματα που έχουν μείωση του αριθμού επισκεπτών, αλλά ταυτόχρονα αύξηση του τζίρου κατά 50%. Οσο για τις μειώσεις μισθωμάτων στα καταστήματα εξήγησε πως δεν έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα σε κάποια μείωση, αλλά στο τέλος του χρόνου θα δει αν πρέπει να μειωθεί το ενοίκιο κάποιων καταστημάτων που αντιμετώπισαν πράγματι προβλήματα. Παραδέχθηκε, ωστόσο, πως υπάρχουν αλυσίδες που ζητούν μείωση ενοικίων από όλους τους ιδιοκτήτες.

Στη Ρουμανία, όπου η εταιρεία διαθέτει δύο αξιόλογα ακίνητα, αναζητεί στρατηγικούς συνεργάτες για την ανάπτυξή τους. Οσο για το σχέδιο κατασκευής 17 κατοικιών σε τμήμα του ακινήτου Καμπά, η διοίκηση είπε πως μελετάει τις αλλαγές στο Νέο Οικοδομικό Κανονισμό, ώστε να διαπιστώσει αν μπορεί να βελτιώσει τους όρους οικοδόμησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v