Πωλήσεις που ξεπέρασαν το μισό δισ ευρώ, αυξημένες κατά 6,5% πραγματοποίησε την περασμένη χρονιά στην Ελλάδα, ο ισπανικός όμιλος ένδυσης Inditex (Zara, και οι υπόλοιπες έξι φυσικές αλυσίδες που λειτουργούν στη χώρα), διατηρώντας το imperium στην εγχώρια αγορά λιανικής ένδυσης.
Σημειώνεται ότι σε κάθε περίπτωση, το μερίδιο του ομίλου ενισχύεται περαιτέρω λόγω και των online πωλήσεων του, οι οποίες ωστόσο δεν υπολογίζονται στα μεγέθη των ελληνικών θυγατρικών του, καθώς ελέγχονται απευθείας από τον μητρικό όμιλο Inditex.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ισπανικού γκρουπ το 2019, οι συνολικές online πωλήσεις του αντιπροσώπευαν το 14% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών, στοιχείο που δίνει μια τάξη μεγέθους και για την εγχώρια αγορά. Ελέω Covid 19 πάντως το γκρουπ σκοπεύει να επενδύσει 2,7 δισ. ευρώ στο ηλεκτρονικό κανάλι με στόχο το 2022, ο online τζίρος να αντιπροσωπεύει το 25% των ενοποιημένων πωλήσεων. Εξάλλου, ο όμιλος μετά την καταγραφή των επιπτώσεων των κατά τόπους lockdown και της πανδημίας, έχει ανακοινώσει το κλείσιμο εκατοντάδων καταστημάτων παγκοσμίως.
Όσον αφορά τις εκτιμήσεις της ελληνικής διοίκησης για την πορεία του γκρουπ, αναφέρεται πως η επίπτωση στην παρούσα φάση σύνταξης των ισολογισμών δεν μπορούσε να ποσοτικοποιηθεί, ωστόσο στόχος παραμένει η διατήρηση της θετικής πορείας των αλυσίδων στην Ελλάδα.
Σε κάθε περίπτωση το αθροιστικό αποτέλεσμα για τη χρήση που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2019, πιστοποιεί πως ο ισπανικός πολυεθνικός όμιλος ηγείται της εσωτερικής αγοράς, επιτυγχάνοντας αθροιστικό κύκλο εργασιών της τάξης 550,8 εκατ. ευρώ από 517 εκατ. ευρώ στην χρήση 2018. Την περασμένη χρονιά πραγματοποίησε επενδύσεις της τάξεις των 9,2 εκατ. ευρώ κυρίως για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου του, που αριθμεί -και για τις 7 αλυσίδες- 165 καταστήματα, όσα και το 2018. Στο τέλος της χρήσης ο όμιλος στην Ελλάδα απασχολούσε αθροιστικά 3.956 εργαζομένους, πέραν του προσωπικού της κεντρικής διοίκησης.
Η ναυαρχίδα του ομίλου, η Zara Hellas (με 47 καταστήματα), στη χρήση 2019 εμφάνισε πωλήσεις 296,235 εκατ. ευρώ από 269,546 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση με αύξηση 10%. Τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 13,9 εκατ. ευρώ έναντι 9 περίπου εκατ.ευρώ το 2018, εξέλιξη που σε μεγάλο βαθμό αποδίδεται στην υιοθέτηση του ΔΛΠ 16 (όσον αφορά την αποτύπωση των ενοικίων). Αντιστοίχως τα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 42,5 εκατ. ευρώ από 21,734 το 2018, εξαιτίας της νέα λογιστικής εφαρμογής.
Η Bershka Hellas, με δίκτυο 28 καταστημάτων, εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 1% στα 68,673 εκατ. ευρώ από 67,835 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με κέρδη μετά φόρων στα 3,040 εκατ. ευρώ από 853 χιλ. ευρώ το 2018.
Η Pull&Bear Hellas, με 25 καταστήματα, εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 3%, στα 55,5 εκατ.ευρώ από 53,708 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση με κάμψη ωστόσο κερδών μετά φόρων (λόγω υψηλών αποσβέσεων) στα 2,5 εκατ. ευρώ από 3,4 εκατ. ευρώ το 2018.
Η Stradivarius Hellas, με 22 καταστήματα, εμφάνισε ανάπτυξη πωλήσεων, στα κατά 7,5% στα 52,6 εκατ. ευρώ από 48,9 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και διπλασίασε σχεδόν τα κέρδη μετά φόρων που ανήλθαν σε 4,314 εκατ. ευρώ από 2,266 εκατ. ευρώ το 2018.
Ο κύκλος εργασιών της Massimo Dutti Hellas που διατηρεί δίκτυο 13 καταστημάτων, ενισχύθηκε κατά 4%, στα 36,6 εκατ. ευρώ έναντι 35,3 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη με τα κέρδη μετά φόρων να διαμορφώνονται σε 2,9 εκατ. ευρώ από 1,9 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Στα 22,8 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της Oysho Hellas, με δίκτυο 20 καταστημάτων, ενισχυμένος οριακά κατά 1% με μικρή κάμψη ωστόσο των κερδών μετά φόρων στα 1,4 εκατ. ευρώ από 1,6 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη οικονομική χρήση.
Με 18,2 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών έκλεισε τη χρήση 2019 η Zara Home έναντι 18,4 εκατ. ευρώ της χρήσης 2018, σημειώνοντας κάμψη κατά 0,1% και αποτελώντας τη μοναδική αλυσίδα του γκρουπ, κατέγραψε -έστω και οριακά -αρνητικό πρόσημο. Τα κέρδη μετά φόρων της ανήλθαν ωστόσο στα 1,6 εκατ. ευρώ από 1,460 εκατ. ευρώ το 2018.