Στα κρίσιμα ζητήματα που τίθενται σχετικά με τις εξελίξεις στον τομέα της Υγείας αναφέρθηκε σε πρόσφατη συνέντευξή του (IWLive, Ethos Media) ο Γιώργος Βελιώτης, Γενικός Διευθυντής Ζωής και Υγείας της Interamerican και Πρόεδρος του τομέα Υγείας της ασφαλιστικής κοινοπραξίας EURAPCO, στην οποία συμμετέχουν κορυφαίοι στον κλάδο ευρωπαϊκοί ασφαλιστικοί οργανισμοί.
Κατά τη live συνέντευξη, που θεματικά περιστράφηκε στην επικαιρότητα και τις προκλήσεις που έχουν αναδυθεί από την υγειονομική κρίση, ο κ. Βελιώτης μίλησε για τις πρώτες αντιδράσεις του κλάδου και της εταιρείας μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, για την κατάσταση που διαμορφώνεται στον κλάδο, τα σύγχρονα εργαλεία που προσφέρει η Interamerican στους συνεργάτες της και στους ασφαλισμένους και τη δυναμική που μπορούν να προσδώσουν στην Υγεία οι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).
Όπως τόνισε το έμπειρο στέλεχος, «η ασφαλιστική αγορά ανταποκρίθηκε απόλυτα στις απαιτήσεις και συμμορφώθηκε απόλυτα με τις κατευθύνσεις που έδωσε το κράτος. Εμείς ως Interamerican, όσον αφορά στην κάλυψη της πανδημίας δεν είχαμε καμία εξαίρεση. Διαχειριστήκαμε, μάλιστα, το πρώτο κρούσμα στην Ελλάδα και ακολουθήσαμε πολύ αυστηρά το πλαίσιο και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Μέχρι και σήμερα, προσαρμόζουμε την πολιτική μας σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας».
Μιλώντας για την παραγωγή στον κλάδο ασφαλίσεων Υγείας, υπογράμμισε ότι το 2020 για την εταιρεία «τρέχει» ακόμα καλύτερα και από το 2019 -μέχρι στιγμής- παρά τις έκτακτες, δύσκολες συνθήκες για την αγορά, ενώ αυξημένη είναι η ζήτηση για νέα προγράμματα Υγείας. «Επικοινωνήσαμε άμεσα με πελάτες, συνεργάτες και ασφαλιστές μας, ώστε να έχουν την καλύτερη ενημέρωση για το πώς να κινηθούν, για το τί καλύπτεται και τί όχι, ενώ σημαντικό στοιχείο για την Interamerican αποτελούν οι ιδιόκτητες υποδομές Υγείας. Είναι πλεονέκτημα που αποδείχθηκε πολύ ουσιαστικό για την καλύτερη πληροφόρηση όλων», επεσήμανε. Επίσης, υπογράμμισε ότι και οι ομαδικές ασφαλίσεις κινούνται σταθεροποιητικά, ωστόσο αυξανόμενη είναι η πίεση κυρίως στις μικρές επιχειρήσεις και σε άλλες που σχετίζονται με τουρισμό, την εστίαση κ.λπ., καθώς το lockdown επηρέασε τη λειτουργία τους και τη διατήρηση της συνέχειας σε σημαντικό βαθμό.
Αναφερόμενος στις λειτουργίες των υπηρεσιών Υγείας, ο κ. Βελιώτης είπε πως η ανάγκη για προγραμματισμένα χειρουργεία από τον Ιούνιο και εντεύθεν -μετά τις ακυρώσεις λόγω των περιοριστικών μέτρων και των σχετικών οδηγιών- έχει επιστρέψει στα επίπεδα που ήταν πριν το ξέσπασμα της πανδημίας. Όπως τόνισε, παρατηρείται τώρα μια αυξημένη ζήτηση για χειρουργεία, κυρίως γι’ αυτά που δεν πραγματοποιήθηκαν κατά το προηγούμενο διάστημα. Αρκετά περιστατικά από αυτά έχουν εξελιχθεί ήδη σε πιο βαρειά, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει το loss ratio, ωστόσο αναμένεται ομαλοποίηση της εικόνας κατά το επόμενο διάστημα. Κατά τα άλλα, δεν υπάρχουν αλλαγές σε επίπεδο underwriting - ανάληψης ρίσκου αναφορικά με τα νέα συμβόλαια Υγείας, λόγω της πανδημίας.
Κρίσιμο, κατά τον κ. Βελιώτη, παραμένει και το θέμα των διαβουλεύσεων με την Πολιτεία, ώστε να υπάρξει στήριξη στον κλάδο Υγείας (π.χ. μείωση ΦΠΑ στα νοσήλια ή μεγαλύτερη φοροαπαλλαγή στα ασφάλιστρα). «Δεν έχει υπάρξει σχετική πρόοδος. Μια τέτοια κίνηση θα έδινε ώθηση στην ασφαλιστική αγορά, θα μεγάλωνε την πίτα και κατ’ επέκταση, θα μείωνε το βάρος που επωμίζεται το Δημόσιο», είπε το στέλεχος της Interamerican. Ανέδειξε, επίσης, την ανάγκη για ένα νέο ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό σύστημα, μια συζήτηση που αφορά στο σύνολο των δυτικών κοινωνιών. Όπως εξήγησε, τα εφαρμοσμένα συστήματα Bismarck και Beveridge βασίστηκαν στο στοιχείο ότι ο μέσος όρος ηλικίας ήταν τα 65 έτη. Ως εκ τούτου, με στόχο την ανάγκη για ένα νέο πλαίσιο, η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα θα μπορέσει να συνεισφέρει και να καλύψει την ανάγκη των δημοσίων συστημάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα που πρόβαλε το στέλεχος της εταιρείας, είναι οι μεγάλες αλλαγές στο ολλανδικό σύστημα Υγείας.
Όσον αφορά στον τομέα δραστηριότητας της Interamerican, ο κ. Βελιώτης σημείωσε ότι πέρα από την κάλυψη, ο κάθε πελάτης της εταιρείας έχει την δυνατότητα μιας σειράς από ποιοτικές υπηρεσίες, με απτά οφέλη που έχουν προσδώσει οι επενδύσεις σε ιδιόκτητο δίκτυο υποδομών πρωτοβάθμιας περίθαλψης με τα πολυϊατρεία Medifirst. Ταυτόχρονα, η εταιρεία δίνει έμφαση στον τομέα της ψηφιακής υγείας. «Είναι αλήθεια πως ο κλάδος Υγείας ήταν απαρχαιωμένος. Αυτό αλλάζει και παρέχεται πλέον η δυνατότητα για σύγχρονες εφαρμογές της τεχνολογίας, που δίνουν στους ασφαλισμένους ποιοτικότερες λύσεις και με πιο χαμηλό κόστος» είπε, αναφερόμενος και στην υπηρεσία τηλεϊατρικής medi ON, που παρέχει τη δυνατότητα ελέγχου συμπτωμάτων και συνδέεται με όλες της υπηρεσίες Υγείας της εταιρείας. Στο ίδιο μοτίβο και με στόχο μια ολιστική προσέγγιση, το ολοκληρωμένο σύστημα Υγείας bewell προσαρμόζεται ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του πελάτη (ηλικία, πάθηση, τόπος διαμονής, εισοδήματα κ.ά.). «Εκτός από όλα αυτά, εξετάζουμε πιλοτικά υπηρεσίες ακόμα και για ψυχολογική υποστήριξη σε συνέχεια των συνεπειών που έχει προκαλέσει η πανδημία», πρόσθεσε ο κ. Βελιώτης. Έμφαση έδωσε, επίσης, και στις ανάγκες των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στον κλάδο Υγείας, ο οποίος απαιτεί ειδικές γνώσεις. Η Interamerican παρέχει σωστή εκπαίδευση, συνεχή υποστήριξη και τα κατάλληλα εφόδια στους συνεργάτες της, στη βάση ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού γραφείου.
Καταλήγοντας, ο Γιώργος Βελιώτης επεσήμανε ότι οι προκλήσεις κατά την παρούσα φάση πρέπει να αποτελέσουν μια ευκαιρία -κατά το δυνατόν- ώστε η ιδιωτική ασφάλιση να βρεί μεγαλύτερη απήχηση στην κοινωνία. «Η Interamerican φάνηκε απολύτως έτοιμη κατά την κρίσιμη συγκυρία της πανδημίας, λόγω των επενδύσεων που έχει πραγματοποιήσει όλα αυτά τα χρόνια σε επίπεδο ψηφιοποίησης. Το γεγονός αυτό, αποτελεί καταλύτη για περαιτέρω δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση» συμπλήρωσε.