Τα Costa Coffee φέρνει στην Ελλάδα η Coca Cola 3E

Το επίσημο λανσάρισμα του brand Costa Coffee ανακοίνωσε η Coca Cola 3E, εισερχόμενη στην αγορά του καφέ. Ταυτόχρονη τοποθέτηση σε λιανεμπόριο και μαζική εστίαση.

Τα Costa Coffee φέρνει στην Ελλάδα η Coca Cola 3E

Στην αναπτυσσόμενη κατηγορία του καφέ επενδύει η Coca Cola, λανσάροντας και στην Ελλάδα το διεθνές brand Costa Coffee, το οποίο εξαγοράστηκε το 2019. Από τον Ιούλιο, η Cοca Cοla Hellas τοποθετείται μέσω των προϊόντων espresso (της πλέον δυναμικά αναπτυσσόμενης υποκατηγορίας) της Costa Coffee τόσο στο λιανεμπόριο όσο και στη μαζική εστίαση.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τομέα Β. Βελισκιώτη, η Cοca Cοla Hellas δεν θα δημιουργήσει αυτόνομο δίκτυο λιανικής του brand, ακολουθώντας κεντρική απόφαση της Cοca Cοla να μη στήσει αλυσίδες σε χώρες όπου δεν προϋπήρχε παρουσία. Σημειώνεται ότι η Costa Coffee, η οποία δημιουργήθηκε το 1971 στη Βρετανία, αριθμεί σήμερα περισσότερα από 4.000 καταστήματα σε 32 χώρες όπου διαθέτει παρουσία.

Πέραν αυτού σύμφωνα με τη διοίκηση της Cοca Cοla 3E και της Cοca Cοla Hellas, η τοποθέτηση στο λιανεμπόριο ξεκινά με αλεσμένο εσπρέσο και 5 συσκευασίες, ενώ τον Σεπτέμβριο θα λανσαριστεί και η κατηγορία εσπρέσο σε κάψουλες. Μάλιστα πρόκειται να είναι συμβατές με μηχανές Nespresso, της εταιρίας Nestle, η οποία αποτελεί και τον βασικό βασικό ανταγωνιστή στην αγορά του καφέ.

Ο μεσοπρόθεσμος στόχος για την Ελλάδα είναι η κατάκτηση διψήφιου μεριδίου αγοράς (στη συγκεκριμένη υποκατηγορία καφέ) την προσεχή διετία αλλά και η συνεργασία με 1.500 ανεξάρτητα σημεία μαζικής εστίασης πανελλαδικά την προσεχή τριετία.

Σημειώνεται ότι η συνολική αγορά καφέ στην Ελλάδα υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ με το 60% να αφορά την κατανάλωση στη μαζική εστίαση και το 40% εντός σπιτιού ή χώρων εργασίας. Ο μακροπρόθεσμος στόχος για την ανάπτυξη της Costa Coffee -όπως έχει τεθεί διεθνώς από την Cοca Cοla- είναι να καταστεί leader της αγοράς έως το 2030.

Σημειώνεται πως για τον όμιλο CCHBC η κατηγορία του καφέ αποτελεί βασική προτεραιότητα καθώς τη θεωρεί σημαντική, κατακερματισμένη και μία από τις πιο επικερδείς και ταχύτερα αναπτυσσόμενες δεξαμενές κερδοφορίας ανάμεσα στις εμπορεύσιμες κατηγορίες ροφημάτων. Η κατηγορία του καφέ παγκοσμίως σύμφωνα με την Global Data καταγράφει πωλήσεις 56 δισ. δολαρίων και με βάση την πρόβλεψη εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει ρυθμό ανάπτυξης 4% ετησίως την περίοδο 2021-2025.

Η είσοδος του ομίλου Cοca Cοla στην αγορά καφέ συμβάλει δε στην προσπάθεια μετασχηματισμού του σε μια εταιρία παραγωγής ροφημάτων- πέραν των αναψυκτικών- και συμπληρώνει το χαρτοφυλάκιο του. Σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια της Cοca Cοla Hellas, Λίλιαν Νεκταρίου, τα τελευταία χρόνια έχουν λανσαριστεί 500 νέα προϊόντα, ενώ κατά την τελευταία 3τία στην Ελλάδα κυκλοφόρησαν 20 νέα προϊόντα.

Ήδη το μείγμα πωλήσεων του ομίλου έχει μετατοπιστεί. Το 2011 το 90% του όγκου των πωλήσεών προερχόταν από τα ανθρακούχα αναψυκτικά, η κατηγορία του νερού αντιπροσώπευε το 6% του όγκου των πωλήσεών, μόλις 3% οι χυμοί και 1% όλα τα υπόλοιπα προϊόντα. Το 2019, η κατηγορία των αναψυκτικών εισέφερε το 69% των εσόδων, το νερό το 19%, οι χυμοί το 6%, το έτοιμο προς κατανάλωση τσάι το 3%, τα ενεργειακά ποτά το 2% και κάτω από 1% οι κατηγορίες των plant-based αναψυκτικών και ο καφές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v