Τον μετασχηματισμό του ομίλου της ΔΕΗ ανήγγειλε από το βήμα της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Στάσσης με στόχο η λειτουργική κερδοφορία να ξεπεράσει σε τέσσερα χρόνια το 1 δισ. ευρώ.
Ο κ. Στάσσης αφού τόνισε ότι το μοντέλο παραγωγής και κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας αλλάζει απαρίθμησε τους τρεις βασικούς πυλώνες στη στρατηγική της διοίκησης:
- Την εφαρμογή του “Green Deal” στην παραγωγή ενέργειας, με επιτάχυνση της απολιγνιτοποίησης και επικέντρωση των επενδύσεών μας στις ΑΠΕ
- Την ψηφιοποίηση και βελτιστοποίηση της λειτουργικής αποδοτικότητας σε όλες τις δραστηριότητές μας καθώς και
- Την τοποθέτηση του Πελάτη στο επίκεντρο της προσοχής μας, παρέχοντάς του νέα προϊόντα και ανταγωνιστικά τιμολόγια, όπως επίσης και με την είσοδό στην ηλεκτροκίνηση.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος σήκωσε τον πήχη της κερδοφορίας ψηλά για το 2024: «Κάνοντας τις σωστές επιλογές, η εικόνα της εταιρείας θα αλλάξει ριζικά στο μέλλον επιτυγχάνοντας μέχρι το 2024 λειτουργική κερδοφορία μεγαλύτερη του 1 δισ. ευρώ, μειώνοντας το προσωπικό μας στους 11.500 εργαζόμενους και αυξάνοντας την ισχύ των ΑΠΕ πάνω από 1 GW».
Το μερίδιο των ΑΠΕ
Ο κ. Στάσσης μιλώντας για την απολιγνιτοποίηση και τη στροφή στις ΑΠΕ είπε ότι η εικόνα της εταιρείας θα αλλάξει: «Οι ποσότητες CO2 που εκπέμπει μειώνονται από 20 εκατομμύρια τόνους το 2019 σε περίπου 5 εκατ. τόνους το 2024. Παράλληλα, εργαζόμαστε ώστε να διευρύνουμε το μερίδιό μας στις ΑΠΕ. Στόχος είναι από 2,5% μερίδιο αγοράς της ΔΕΗ στις ΑΠΕ το 2019, να κατέχουμε το 10-20% το 2024».
Μάλιστα ο ίδιος αναπροσάρμοσε το στόχο για ΑΠΕ συνολικής ισχύος 1 GW έως το 2024: «Τον περασμένο Δεκέμβριο στην ενημέρωση των δημοσιογράφων και επενδυτών υποσχεθήκαμε να έχουμε επιπλέον εγκατεστημένη ισχύ άνω του 1 GW έως το 2024, πιστεύουμε όμως ότι μπορούμε να υλοποιήσουμε ακόμα μεγαλύτερη ισχύ καθώς έχουμε ένα χαρτοφυλάκιο έργων πάνω από 6GW, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων πολύ ώριμων έργων».
Κλειδί για την υλοποίηση των έργων ΑΠΕ είναι οι συνεργασίες και τόνισε: «Ήδη έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα από την προώθηση του αναπτυξιακού πλάνου μας για τις ΑΠΕ μέσω της θυγατρικής εταιρείας μας, ΔΕΗ Ανανεώσιμες. Συγκεκριμένα: Έχουμε 160 MW σε λειτουργία 100 MW υπό κατασκευή τα οποία αναμένονται να τεθούν σε λειτουργία εντός ενός έτους 280 MW για τα οποία ήδη έχουμε εξασφαλίσει μέσω δημοπρασιών τιμή κοντά στα € 49/MWh, μία από τις υψηλότερες τιμές στην Ευρώπη, 120 MW ώριμο χαρτοφυλάκιο σε στάδιο προετοιμασίας προσφορών Συνεπώς εκτιμούμε ότι θα προσθέσουμε στην ισχύ μας 650MW ΑΠΕ τους επόμενους 18-36 μήνες»
Χαμηλότερες επενδύσεις
Το επενδυτικό πλάνο της ΔΕΗ για το 2020 αναμένεται να κυμανθεί σε χαμηλότερα από τα συνηθισμένα επίπεδα για δύο λόγους. Ο κ. Στάσσης εξήγησε στους μετόχους ότι «είμαστε σε διαδικασία μετατόπισης του επενδυτικού μας ενδιαφέροντος προς τις ΑΠΕ, διαδικασία η οποία απαιτεί λίγο χρόνο Επιπλέον, λόγω της πανδημίας, είχαμε μια καθυστέρηση 2-3 μηνών σε κάποια έργα όπως στην κατασκευή της μονάδας Πτολεμαΐδα V. Τα επόμενα χρόνια αναμένεται να επανέλθουμε στα επίπεδα των προηγούμενων ετών».
Το 25% των επενδύσεων της ΔΕΗ του 2020 θα αντιστοιχεί σε έργα ΑΠΕ, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2019 ήταν μόλις 5%. «Στόχος είναι - όπως προαναφέρθηκε - από 2% μερίδιο αγοράς της ΔΕΗ στις ΑΠΕ το 2019, να κατέχει το 10-20% το 2024 με επιπλέον εγκατεστημένη ισχύ 1 GW έως το 2024», συμπλήρωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος.
Ψηφιακός μετασχηματισμός
Ο κ. Στάσσης προανήγγειλε επίσης αύξηση των επενδύσεων για την αναβάθμιση των δικτύων διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, όσο μάλιστα προχωρά ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Σύμφωνα με τον ίδιο αυτές το 2020 θα ανέλθουν στο 30% του επενδυτικού προγράμματος του 2020 από 23% το 2019. Αφορούν στην εισαγωγή εργαλείων όπως έξυπνοι μετρητές, αυτόματοι διακόπτες, συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών κ.α.
Νέα προϊόντα
Εξάλλου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος απαρίθμησε τις πρωτοβουλίες που έλαβε η ΔΕΗ μέσα στην περίοδο της κρίσης για την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και ψηφιακών εργαλείων, δράσεις οι οποίες συνεχίζονται. «Αναβαθμίζουμε την στρατηγική μας στην αγορά, εγκαινιάζουμε νέα προϊόντα και υπηρεσίες από το καλοκαίρι, νέες ψηφιακές τεχνολογίες για καλύτερη επικοινωνία με τους πελάτες, και βελτίωσης της εξυπηρέτησής τους», είπε ο κ. Στάσσης.
«Όλες αυτές οι αλλαγές έχουν έναν στόχο», σημείωσε: «Η ΔΕΗ να ικανοποιήσει τις ανάγκες των πελατών της και να βγει ενισχυμένη απέναντι στον ανταγωνισμό μέσα από προϊόντα και υπηρεσίες που δεν έχουν τίποτε να ζηλέψουν από μεγάλους διεθνείς παρόχους ενέργειας».