Διαδικτυακό σωσίβιο για την Κλουκίνας-Λάππας

Υποκατάσταση του χαμένου τζίρου από το δίμηνο lockdown. Ξεπέρασε τις προσδοκίες η ζήτηση μετά τις 11 Μαίου στο φυσικό δίκτυο. Ομαλές οι σχέσεις με τους διεθνείς προμηθευτές.

Διαδικτυακό σωσίβιο για την Κλουκίνας-Λάππας

Νέες επενδύσεις κυρίως στην ψηφιοποίηση της εμπορικής της παρουσίας προγραμματίζει η εταιρεία Κλουκίνας-Λάππας για το 2020, έχοντας ταυτόχρονα αποκομίσει σημαντική εμπειρία από το δίμηνο lockdown του φυσικού της δικτύου.

Σύμφωνα με την διευθύνουσα σύμβουλο της εταιρίας, Βιολέττα Λάππα, στο πλαίσιο διαδικτυακής συνέντευξης, η στρατηγική του 2020 περιλάμβανε την ενίσχυση της omnichannel ανάπτυξης τόσο της αλυσίδας Mothercare (βρεφικά και παιδικά είδη), όσο και της ELC (παιχνίδια).

Το ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας, αν και λειτουργούσε μόλις από τα μέσα του 2019, είχε καταστεί το 6ο κατάστημα από άποψη τζίρου λίγο πριν την αναγκαστική διακοπή λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων το Μάρτιο του 2020. Στο διάστημα ωστόσο του δίμηνου lockdown η ζήτηση εκτοξεύτηκε (και στις δύο κατηγορίες) με αποτέλεσμα η εταιρία να πραγματοποιήσει πωλήσεις, που αγγίζουν το 48% των πωλήσεων του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.

Η κ. Λάππα ανάφερε ότι επίσης θετική υπήρξε η εμπειρία από την επαναλειτουργία των φυσικών καταστημάτων από τις 11 Μαίου, με τη ζήτηση να υπερβαίνει τις προσδοκίες. Συμπλήρωσε ωστόσο ότι παρά την επανεκκίνηση του δικτύου, το ηλεκτρονικό κατάστημα συνεχίζει να δέχεται υψηλό αριθμό παραγγελιών, καθιστώντας το πρώτο από άποψη τζίρου. Εκτίμησε δε πως το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων μπορεί να εισφέρει το 10% των συνολικών πωλήσεων, έναντι του 3% που ήταν η αρχική πρόβλεψη έτους.

Σ’αυτό το πλαίσιο, η εταιρία επενδύει στη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος και στη Ρουμανία (όπου ήδη διαθέτει παρουσία με 6 φυσικά καταστήματα) προκειμένου να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία που δημιουργείται στη συγκυρία.

Πέραν των τεχνολογικών επενδύσεων (Data Intelligence, CRM κ.τλ.), η εταιρεία έχει προγραμματίσει επίσης την ίδρυση ενός ακόμη καταστήματος στη Σερβία (ήδη λειτουργεί ένα κατάστημα στην τοπική αγορά).

Η σχέση με τους προμηθευτές

Η ελληνική εταιρία δραστηριοποιείται μέσω των βρετανικών σημάτων Mothercare και ELC σε Ελλάδα και Βαλκάνια, οι μητρικές εταιρίες των οποίων διήλθαν τον περασμένο χρόνο από σοβαρή κρίση. Σύμφωνα με την κ.Λάππα, αν και η Mothercare UK πτώχευσε, το σήμα έχει μεταβιβαστεί σε διεθνή εταιρεία που συνεχίσει απρόσκοπτα την ανάπτυξη του brand διεθνώς. Αντιστοίχως το σήμα ELC έχει μεταβιβαστεί σε νέα ιδιοκτήτρια εταιρία, η οποία συνεχίζει να το αναπτύσσει. Η δε Κλουκίνας-Λάππας διατηρεί συμβάσεις franchise και με τα δύο μέρη με ορίζοντα δεκαετίας.

Η νέα ιδιοκτήτρια της ELC διαχειρίζεται επίσης το σήμα TheEntertainer (παιχνίδια), τα οποία επίσης διακινούνται πιλοτικά από την Κλουκίνας-Λάππας στην εγχώρια αγορά, ενώ εξετάζεται η πιθανή ανεξάρτητη ανάπτυξη του σήματος.

Όσον αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα, η CEO της εταιρείας ανάφερε ότι είναι επαρκώς εφοδιασμένη για τη σεζόν, ενώ πλέον τα ζητήματα τροφοδοσίας έχουν λυθεί.

Κόστη - επενδύσεις

Η κ.Λάππα εκτίμησε ότι με βάση τα δεδομένα του πενταμήνου η εταιρεία μπορεί να προχωρήσει απρόσκοπτα στον επενδυτικό της σχεδιασμό, λειτουργώντας σε έναν «αμυντικό» κλάδο όσον αφορά τη ζήτηση. Πρόσθεσε ωστόσο ότι η ορατότητα παραμένει χαμηλή για τη συνέχεια της χρήσης, - αποφεύγοντας να δώσει πρόβλεψη τόσο για το 2020, αλλά και για τις επιδόσεις του 2019- δεδομένου ότι τα θεμελιώδη μεγέθη της οικονομίας αλλά και του εισοδήματος εισέρχονται σε ύφεση.

Όσον αφορά το λειτουργικό κόστος, η εταιρεία είχε προ πανδημίας εξορθολογίσει τα μισθώματα για τα 34 καταστήματα του δικτύου της (εκ των οποίων μόνον ένα είναι ιδιόκτητο). Σύμφωνα με την κ.Λάππα, πάντως το εμπόριο εισέρχεται σε μια φάση προσαρμογής δεδομένων των συνθηκών που επέφερε η πανδημία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v