Το «Μένουμε σπίτι» εκτόξευσε την online αναζήτηση... μαστόρων

Η πανδημία επιτάχυνε την αύξηση online αναζήτησης τεχνιτών και επαγγελματιών. Τι προσφέρει σε επαγγελματίες και πελάτες το εξειδικευμένο marketplace. Οι ευκαιρίες ανάπτυξης και το μερίδιο στη συνολική πίτα.

Το «Μένουμε σπίτι» εκτόξευσε την online αναζήτηση... μαστόρων

Εκτόξευση της online ζήτησης για υπηρεσίες επισκευών και ανακαίνισης έφερε το γενικό lockdown των προηγούμενων μηνών, τάση που καταγράφηκε και στην online πλατφόρμα Douleutaras.gr, η οποία από το 2015 λειτουργεί ως marketplace εξεύρεσης τεχνιτών και ειδικών.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο και συνιδρυτή της πλατφόρμας Ανδρέα Γραμμάτη, στο διάστημα 25/4-8/5 καταγράφηκε αύξηση κατά 50% στην επισκεψιμότητα αλλά και αύξηση κατά 103% των αιτημάτων εργασιών. Στις δε 11 Μαΐου, η πλατφόρμα δέχθηκε 1.000 αιτήματα εξυπηρέτησης από ειδικούς τεχνίτες, σημειώνοντας ιστορικό ρεκόρ και καταγράφοντας αύξηση κατά 150%.

Πέραν της συγκυρίας, ωστόσο, σύμφωνα με τον Α. Γραμμάτη, η τάση online αναζήτησης και τελικά εξεύρεσης ειδικών τεχνιτών προϋπήρχε. Σύμφωνα με σχετική έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία τον Ιανουάριο του 2020, η πλατφόρμα ερχόταν δεύτερη σε διαδικτυακή αναζήτηση (30%) έναντι 32% των αναζητήσεων μέσω Google.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η «ψηφιακή» αγορά υπηρεσιών παραμένει μικρή έναντι της παραδοσιακής αγοράς των υπηρεσιών επισκευών -η οποία υπολογίζεται στα 2,5 δισ. ευρώ ετησίως στην Ελλάδα-, ωστόσο, διαπιστώνεται σταδιακή στροφή των καταναλωτών, η οποία επισπεύστηκε εξαιτίας των συνθηκών του lockdown.

Μέχρι σήμερα η Douleutaras.gr έχει συνεργαστεί με 3.700 τεχνίτες, εκ των οποίων μόνον το 1/6 είναι ανενεργό, αποχώρησε ή απορρίφθηκε από την πλατφόρμα μέσα στην 5ετία λειτουργίας της. Πέρα από τα κίνητρα προς τον καταναλωτή, η εταιρεία προσφέρει κίνητρα και προς τους επαγγελματίες, με προεξάρχουσα την προβολή, την αξιολόγησή τους (δημιουργώντας έτσι μεγαλύτερη πελατεία για τους ίδιους), αλλά και υπηρεσίες μιας ψηφιακής γραμματείας, έτσι ώστε να οργανώνεται καλύτερα το πρόγραμμα εργασιών του κάθε επαγγελματία.

Τα μεγέθη 

Έως σήμερα η Douleteras.gr έχει επεξεργαστεί 600.000 αιτήματα (από επισκευές ηλεκτρολογικές/υδραυλικές, διάφορες βελτιωτικές εργασίες για το σπίτι, μετακομίσεις, συντήρηση κλιματισμών, καθαρισμούς κ.α.), που «αντικρίζουν» τζίρο 120 εκατ. ευρώ, εκ μέρους των τεχνιτών. Το 2019, ο τζίρος των επαγγελματιών ανήλθε σε 42,5 εκατ. ευρώ.

Τα έσοδα της πλατφόρμας, εκτός μιας αρχικής εφάπαξ αμοιβής, προσδιορίζονται ως ένα ποσοστό επί της κάθε συμφωνημένης εργασίας. Η συγκεκριμένη προμήθεια κατά τον κ. Γραμμάτη διαφέρει «ανάλογα με το είδος της εργασίας». Σε ερώτηση του Εuro2day.gr επίσης διευκρίνισε ότι η προμήθεια υπολογίζεται επί τη βάσει του ποσού που δηλώνει «κατά το δοκούν» κάθε επαγγελματίας. Εξήγησε πως το marketplace δεν επεμβαίνει στον καθορισμό κοστολόγησης κάθε εργασίας, καθώς αυτή παραμένει μια B2C διαδικασία, δηλαδή μια συμφωνία μεταξύ τεχνίτη και πελάτη.

Παρ' όλα αυτά, ο κ. Γραμμάτης επισήμανε ότι η εταιρεία αναπτύσσεται ικανοποιητικά, τείνοντας πια να περάσει σε κερδοφορία. Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει αντλήσει συνολικά 4 εκατ. ευρώ σε διάφορους κύκλους χρηματοδότησης, όπου πέραν της ομάδας των ιδρυτών, μερίδιο με equity διατηρούν Venture Capitals της Tράπεζας Πειραιώς, το ιδιωτικό VC, Venture Friends και προσωπικά ο επενδυτής Απόστολος Αποστολάκης, αλλά και άλλοι ιδιώτες επενδυτές.

Σήμερα η εταιρεία απασχολεί 44 εργαζομένους και διαθέτει πλάνο επέκτασης του μοντέλου της σε ξένες αγορές από το 2021, το οποίο ωστόσο επανεξετάζεται στην παρούσα συγκυρία, μετά την αναταραχή που επέφερε η επέλαση της πανδημίας στις οικονομίες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v