Την είσοδό της στην αγορά υποκατάστατων κρέατος -η οποία εκτιμάται ότι θα γιγαντωθεί τα επόμενα χρόνια διεθνώς- επιχειρεί η ελληνική εταιρεία κρεατοσκευασμάτων Μέγας Γύρος.
Η εταιρεία λάνσαρε χθες ταυτόχρονα σε Ελλάδα και ΗΠΑ (όπου διατηρεί παραγωγική και εμπορική βάση) meatless προϊόντα (burgers, γύρος, κεφτεδάκια), φτιαγμένα κατά βάση από όσπρια, τα οποία προσομοιάζουν με τα κλασικά προϊόντα της. Η νέα σειρά στοχεύει τόσο στη διείσδυση στη μαζική εστίαση όσο και στο λιανεμπόριο, με την εταιρεία να έχει ήδη παρουσιάσει τα νέα προϊόντα και στις ευρωπαϊκές αγορές όπου εξάγει.
Κατά την εκτίμηση του Νίκου Λούστα, βασικό μετόχου και CEO της εταιρείας, έως το 2025 η αγορά φυτικών υποκατάστατων κρέατος (πρωτεϊνούχα σκευάσματα) αναμένεται να αγγίξει τα 5 δισ. δολάρια στις ΗΠΑ. Για την είσοδό της σε αυτή τη νέα κατηγορία προϊόντων η Megas Yeeros έχει επενδύσει ήδη 600.000 ευρώ ενώ εντός του έτους θα υλοποιήσει νέες επενδύσεις 1 εκατ. ευρώ για την επέκταση του εργοστασίου της στον Ασπρόπυργο, με την προσθήκη 2.500 τ.μ. για την κάλυψη της εσωτερικής αγοράς όσο και των εξαγωγών και της αγοράς των ΗΠΑ.
Πέραν των παραπάνω η Μέγας Γύρος έχει πραγματοποιήσει νέες επενδύσεις αναβάθμισης του εργοστασίου παραγωγής γύρου στον Ασπρόπυργο, προκειμένου να καλύψει τη ζήτηση στην εγχώρια αγορά και τις εξαγωγές της. Το 2019 πέτυχε συνολικά αύξηση πωλήσεων κατά 11%, αγγίζοντας τα 42 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 9 εκατ. ευρώ αποτελούν τις πωλήσεις στην αμερικανική αγορά, ενώ 6 εκατ. ευρώ αντικατοπτρίζουν τις συνολικές της εξαγωγές.
Η εταιρεία εξάγει σε 22 αγορές (κυρίως ευρωπαϊκές αλλά και στα Αραβικά Εμιράτα) ενώ στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος είναι η αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, της Γαλλίας αλλά και της Γερμανίας, η οποία αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη αγορά εξαγωγών της εταιρείας. Ήδη η Megas Yeeros διαθέτει στο Λίντχερστ του Νιου Τζέρσεϊ εργοστάσιο 5.000 τ.μ. που εξυπηρετεί τις αγορές των ΗΠΑ, Καναδά, Παναμά και Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Ωστόσο διατηρεί πλάνο νέας παραγωγικής επένδυσης στην Αμερική στο μεσοπρόθεσμο μέλλον.