Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επιχειρήσεις Αττικής: Παρουσίαση στην ΕΘΕ

Επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,5 δισ. ευρώ έχουν πραγματοποιήσει οι Επιχειρήσεις Αττικής στο διάστημα μεταξύ 1993-2002, έχοντας ναυπηγήσει 17 πλοία, όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια παρουσίασης της εταιρίας στην ΕΘΕ.

Επιχειρήσεις Αττικής: Παρουσίαση στην ΕΘΕ
Στα 1,5 δισ. ευρώ ανέρχεται το επενδυτικό πρόγραμμα που έχουν πραγματοποιήσει οι Επιχειρήσεις Αττικής στο διάστημα 1993-2002, όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια σημερινής παρουσίασης της εταιρίας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Μεταξύ άλλων κατά την παρουσίαση ο πρόεδρος της εταιρίας κ. Περικλής Παναγόπουλος και ο υπεύθυνος επενδυτικών σχέσεων κ. Ιωάννης Κρητικός έκαναν μια ιστορική αναδρομή των Επιχειρήσεων Αττικής, στην απόκτηση του 48,57% των Γραμμών Στρίντζη το 1999, ενώ αναφέρθηκαν και στα οικονομικά μεγέθη εννεαμήνου του ομίλου.

Το 1999 οι Επιχειρήσεις Αττικής αποκτούν το 48,57% της εταιρίας Γραμμές Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. η οποία δραστηριοποιείται στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας και στην ακτοπλοΐα και αλλάζουν το εμπορικό σήμα και όνομα της εταιρίας σε Blue Star Ferries.

Σημειώθηκε ότι τα πλοία του ομίλου είναι δρομολογημένα σε γραμμές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, συνδέοντας καθημερινά μεταξύ τους λιμάνια στην Αδριατική θάλασσα, στη Βαλτική θάλασσα και στη Βόρειο θάλασσα στο εξωτερικό, το Αιγαίο, τα Δωδεκάνησα και το Ιόνιο πέλαγος στην Ελλάδα.

Σε ό,τι αφορά την Αδριατική, έξι πλοία της Superfast Ferries και τέσσερα πλοία της Blue Star Ferries εκτελούν καθημερινά δρομολόγια μεταξύ Ελλάδος και Ιταλίας. Στη Βαλτική Θάλασσα, δύο Superfast Ferries συνδέουν καθημερινά τη Γερμανία με τη Φινλανδία, ενώ στη Βόρειο Θάλασσα άλλα δύο Superfast Ferries προσφέρουν καθημερινά την πρώτη απευθείας σύνδεση μεταξύ Σκωτίας και Ηπειρωτικής Ευρώπης.

Αναφορικά με την αγορά της ακτοπλοΐας, επτά πλοία της Blue Star Ferries δραστηριοποιούνται στις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και το Ιόνιο πέλαγος.

Επιπροσθέτως, αναφέρθηκε ότι ο όμιλος απασχολεί περίπου 1.700 άτομα προσωπικό, 1.450 από τα οποία είναι πληρώματα των πλοίων του ομίλου και τα υπόλοιπα 250 είναι υπάλληλοι γραφείων και διοικητικό προσωπικό του ομίλου.

Σχετικά με το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,5 δισ. ευρώ που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 1993-2002 ναυπηγήθηκαν δώδεκα Superfast Ferries και πέντε Blue Star Ferries.

Ταυτόχρονα και δεδομένου ότι στόχος της εταιρίας είναι να προσφέρει υπηρεσίες φιλικές προς το περιβάλλον και να διατηρεί υψηλό το φρόνημα ευθύνης όλων των εργαζομένων στα θέματα αυτά, αναφέρθηκε ότι οι διαχειρίστριες εταιρίες Superfast Ferries και Blue Star Ferries και τα πλοία του ομίλου είναι πιστοποιημένα κατά τον κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης ISM σύμφωνα με τις απαιτήσεις του SOLAS για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και κατά τα πρότυπα του κώδικα Διασφάλισης Ποιότητος ISO 9001:2000 και κατά τα πρότυπα του κώδικα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης ISO 14001.

Όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου υπενθυμίστηκε ότι οι Επιχειρήσεις Αττικής σημείωσαν αύξηση πωλήσεων 25,7%, στα 246,7 εκατ. ευρώ που προήλθαν από τα έσοδα της δραστηριότητος των πλοίων Superfast (151 εκατ. ευρώ) και των Blue Star Ferries (95,7 εκατ. ευρώ).

Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 52,3 εκατ. ευρώ έναντι 38,1 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 37,4% από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα του ομίλου προ φόρων αυξήθηκαν κατά 44,6% και ανήλθαν στα 15,3 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των κερδών που προέρχονται κατ’ αντιστοιχία από το ποσοστό συμμετοχής των Επιχειρήσεων Αττικής στον όμιλο Γραμμές Στρίντζη.

Επιπλέον, αναφέρθηκε ότι κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου της τρέχουσας χρήσης ο όμιλος παρέλαβε τρία νέα Superfast (Superfast IX, Superfast X, και Superfast XI) και δύο νέα Blue Star (Blue Star Paros και Blue Star Naxos) ενώ προέβη στην πώληση των Superfast III και Superfast IV.

Στο εννεάμηνο και όσον αφορά στις γραμμές της Αδριατικής, τα πλοία Superfast διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες και φορτηγά αυτοκίνητα με μερίδιο αγοράς 26,5% και 26,8% αντίστοιχα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών και φορτηγών αυτοκινήτων της Ιταλίας.

Στη γραμμή Γερμανίας-Φινλανδίας, τα Superfast VII και Superfast VIII μετέφεραν από την αρχή του έτους πάνω από 135.000 επιβάτες, 30.000 φορτηγά και 50.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα. Στη γραμμή αυτή, η Superfast Ferries επέτυχε να κατακτήσει πολύ σημαντικό μερίδιο αγοράς κυρίως στη μεταφορά φορτίων.

Η γραμμή Σκωτίας-Βελγίου ξεκίνησε στις 17 Μαΐου 2002, και αποτελεί την μόνη απευθείας θαλάσσια σύνδεση της Σκωτίας με την Ηπειρωτική Ευρώπη. Τα Superfast IX και Superfast X μετέφεραν στο διάστημα μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, 2002, πάνω από 75.000 επιβάτες ενώ αυξάνουν δυναμικά την παρουσία τους στην κίνηση φορτηγών αυτοκινήτων.

Σχετικά με τις Γραμμές Στρίντζη παρουσίασαν στο εννεάμηνο 2002, ενοποιημένα κέρδη προ τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) 21,1 εκατ. ευρώ (αύξηση 42,1%) με πωλήσεις 95,7 εκατ. ευρώ (αύξηση 8%).

Ιδιαίτερη μνεία δόθηκε στο γεγονός ότι με το νέο απελευθερωμένο πλαίσιο της ελληνικής ακτοπλοΐας, ο όμιλος Στρίντζη πρωταγωνιστεί με τρία ολοκαίνουργα πλοία στις γραμμές των Κυκλάδων, τη δρομολόγηση του Blue Star 1 στη γραμμή των Δωδεκανήσων και από τις αρχές του 2003, με τη νέα ταχεία σύνδεση από Πειραιά για Χανιά με το υπερσύγχρονο Blue Star 2, ενώ επισημάνθηκε ότι όμιλος Γραμμές Στρίντζη σημείωσε εντυπωσιακή πρόοδο στα οικονομικά της αποτελέσματα ως συνέπεια του εκσυγχρονισμού του στόλου της και την ανάπτυξη νέων γραμμών στην ακτοπλοΐα.

Τέλος, η διοίκηση τόνισε ότι η συνολική προσπάθεια των εταιριών του ομίλου για βελτίωση της οικονομικής επιδόσεως θα συνεχισθεί με επίκεντρο τη δημιουργία και αξιοποίηση καλύτερης και ορθολογιστικότερης εκμετάλλευσης του μοντέρνου στόλου που διαθέτει.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v