Μέσα στις επόμενες ημέρες και πριν από τις γιορτές, ξεκινάει να μετράει αντίστροφα το ρολόι για την πενταετή περίοδο μελέτης και κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου Κρήτης.
Οι πρόδρομες εργασίες στην έκταση που θα κατασκευαστεί το αεροδρόμιο από την ΤΕΡΝΑ έχουν ήδη ξεκινήσει και περιλαμβάνουν τον καθαρισμό του ακινήτου, αρχαιολογικές έρευνες, αλλά και ενδελεχή έλεγχο για τυχόν ξεχασμένες βόμβες του Β' Παγκοσμίου Πολέμου!
Με βάση τη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογράψει η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ Παραχώρησης» με το ελληνικό δημόσιο, από την ημέρα που θα αρχίσει να μετράει επισήμως «το ρολόι», μέσα στον Δεκέμβριο, η ΤΕΡΝΑ (που έχει αναλάβει το έργο των 480.000.000 ευρώ) έχει πέντε χρόνια για την παράδοσή του.
Η σύμβαση προβλέπει έξι τμηματικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση του έργου και στην ουσία τα έργα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί σε 54 μήνες, καθώς το τελευταίο εξάμηνο είναι η περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας του αεροδρομίου. Εντός της ίδιας πενταετίας, η εταιρεία παραχώρησης πρέπει να έχει ικανοποιήσει όλες τις προϋποθέσεις για την πιστοποίηση του αεροδρομίου και την έκδοση της απαιτούμενης Άδειας Λειτουργίας Αεροδρομίου.
Κατά την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης, διαμορφώνεται και η τελική μετοχική σύνθεση της «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ Παραχώρησης» καθώς η ΤΕΡΝΑ θα ελέγχει το 32,46%, η ινδική GMR Airports Limited το 21,64% και το Ελληνικό Δημόσιο το 45,9%. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου θα ανέλθει σε 180.000.000 ευρώ έναντι 220.000.000 που προβλέπονταν, κατά μέγιστο ποσό, στη διακήρυξη του διαγωνισμού, καταβλητέα εντός 360 ημερών από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης.
Εκτός από την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι, στο αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης περιλαμβάνεται και «η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του Νέου Αεροδρομίου Καστελλίου με τον Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης, δηλαδή του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χιλιομέτρων περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του αεροδρομίου με τον Βόρειο Οδικό άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου.
Για τη σύνδεση με το Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης (μήκους 6 χιλιομέτρων περίπου, διατομής μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση με λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα) από το αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο - Αρκαλοχώρι - Βιάννος.
Στο υπουργείο Υποδομών είχαν ανακοινώσει όταν κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης από τη Βουλή πως με την έναρξη του έργου δημιουργούνται 1.500 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις». Επικαλούνταν, επίσης, πρόσφατη έκθεση του Air Transport Action Group (ATAG), σύμφωνα με την οποία «το Αεροδρόμιο Καστελλίου θα δημιουργήσει περίπου 7.000-7.500 θέσεις άμεσης απασχόλησης (στην εταιρεία του Αεροδρομίου, τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες διαχείρισης handling, τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών κ.α.).
Παράλληλα «η αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσει στην περιοχή το νέο Αεροδρόμιο, θα οδηγήσει και σε ενίσχυση της έμμεσης απασχόλησης σε τομείς όπως για παράδειγμα ο τουρισμός και το εμπόριο. Βάσει των ίδιων στοιχείων της ATAG υπολογίζεται ότι το Αεροδρόμιο Καστελλίου θα κινητοποιήσει περίπου 35.000 με 37.000 θέσεις έμμεσης απασχόλησης».