Τη νέα τάση δημιουργίας μεσαίου μεγέθους καταστημάτων -σε σύγκριση με την big box πρακτική που ταυτίστηκε με την έως σήμερα ανάπτυξη μεγάλων αλυσίδων οικιακού εξοπλισμού- ενστερνίζεται η ΙΚΕΑ και κατ’ επέκταση ο μοναδικός της franchisee όμιλος Φoυρλή.
Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος προετοιμάζει τη δημιουργία του πρώτου νέου τύπου ΙΚΕΑ μεγέθους 8.000 τ.μ. στη Βάρνα της Βουλγαρίας, όπου ήδη λειτουργούσε ένα pick up point. Πρόκειται για επένδυση 1 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα λειτουργίας μέσα στο 2020.
Επιπλέον ο όμιλος σχεδιάζει τη δημιουργία νέων σημείων ΙΚΕΑ, βασισμένος σ’ αυτό το νέο concept των καταστημάτων «πόλης». Με βάση το πλάνο ανάπτυξης στις τρεις αγορές που ο ελληνικός όμιλος λειτουργεί τα καταστήματα ΙΚΕΑ, θα ανοίξουν 5 σημεία ΙΚΕΑ μεσαίου μεγέθους 5.000-12.000 τ.μ. και 10 καταστήματα μικρού μεγέθους 1.000-2.000 τ.μ. την επόμενη πενταετία. Στο πλαίσιο αυτό εστιάζει άμεσα στις αγορές του Ηρακλείου Κρήτης και της Πάτρας.
Σημειώνεται ότι στο α’ εξάμηνο του 2019 ο όμιλος υλοποίησε επενδύσεις 6,6 εκατ. ευρώ (νέα σημεία ΙΚΕΑ, Intersport και Athlete’s Foot και ανακαινίσεις), ενώ εκτιμά ότι έως το τέλος της χρήσης οι επενδύσεις θα ανέλθουν σε 15 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά την εμπορική ανάπτυξη, ο όμιλος σήμερα πραγματοποιεί το 59,2% του κύκλου εργασιών του εγχωρίως ενώ το 40,8% σε Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία και Τουρκία.
Σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης των πωλήσεων της ΙΚΕΑ αποτελεί επίσης το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων, από το οποίο εκπορεύτηκε στο α’ εξάμηνο του 2019 το 11% του τζίρου.