Ένας ισχυρός λιανεμπορικός πόλος δημιουργείται πλέον επισήμως (μετά την έγκριση της ΕΠ.ΑΝ. επί της συμφωνίας που είχε ανακοινωθεί τον Ιούλιο) από τη συνένωση της Public με τη MediaMarkt.
Αν και η εξέλιξη είχε προεξοφληθεί, η ελληνική αγορά αρχίζει πλέον να προσμετρά το νέο μέγεθος που διαμορφώνεται από την εν λόγω συμφωνία, που σε όρους αξίας πωλήσεων αγγίζει τα 450 εκατ. ευρώ με το σημερινό status.
Ειδικότερα, η αλυσίδα MediaMarkt διατηρούσε μερίδιο της τάξης του 10%-12% στην Ελλάδα, με δίκτυο 12 φυσικών καταστημάτων και της ομώνυμης πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ ο τζίρος της κατά την τελευταία χρήση της άγγιξε τα 188 εκατ. ευρώ. Η δε Public το 2018 παρουσίασε πωλήσεις 256,4 εκατ. ευρώ, έναντι 241,0 εκατ. το 2017, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση 6,4% σε σχέση με το 2017.
Σημαντική ήταν και η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας της εταιρείας, με υπερδιπλασιασμό του EBITDA. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανέρχονται σε 9,1 εκατ., σημειώνοντας υπερδιπλάσια αύξηση από τα επίπεδα του 2017 (3,4 εκατ.) και καταγράφοντας άνοδο +164% σε ετήσια βάση.
Η αριθμητική του deal τοποθετεί τον νέο όμιλο αυτόματα στη δεύτερη θέση της αγοράς ηλεκτρικών ειδών (η οποία κυμαίνεται μεταξύ των 550-600 εκατ. ευρώ) και ανακατεύει τα μερίδια αγοράς στους υποκλάδους, καθώς η μεν Public είχε ισχυρή παρουσία στον τομέα των ειδών υψηλής τεχνολογίας, ενώ η μεν Mediamarkt κατείχε τη δεύτερη θέση στα παραδοσιακά ηλεκτρικά.
Η πλήρης ενοποίηση των δύο φορέων σε εταιρικό επίπεδο τοποθετείται μέσα στο 2020, ωστόσο ήδη το νέο σχήμα έχει ένα δίκτυο 67 καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο, αλλά και τεσσάρων ισχυρών e-shops που αθροιστικά εμφανίζουν επισκεψιμότητα 100 εκατομμυρίων πελατών ετησίως.
Ο νέος όμιλος, τη διοίκηση του οποίου θα ασκεί ο Χ. Καλογεράκης, σημερινός CEO της Public (Retail World AE), θα απασχολεί 2.300 εργαζομένους, ενώ παρά την κεντρική διαχείριση σε επίπεδο εμπορικής δραστηριότητας τα δύο λιανικά concepts θα συνεχίσουν να λειτουργούν διακριτά. Μειοψηφική συμμετοχή της τάξης του 25% θα συνεχίσει να διατηρεί και η γερμανική μητρική της MediaMarkt, ωστόσο, η επιχειρησιακή διεύθυνση περνά ολοκληρωτικά στην Olympia Development (όμιλος επιχειρήσεων του επιχειρηματία Π. Γερμανού) και όπως αναφέρθηκε, στη διοικητική ομάδα της Retail World.
Τέλος, πέραν των προοπτικών που ανοίγονται μετά το deal με τη MediaMarkt, η Public έχει ήδη προγραμματίσει και υλοποιεί επενδύσεις της τάξης των 4,5-5 εκατ. ευρώ το 2019, για την αναβάθμιση του δικτύου καταστημάτων της, καθώς και για πιθανά νέα σημεία πώλησης.