Ο Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός, μετά την έκδοση απόφασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας, σχολίασε τα εξής:
«Η χθεσινή απόφαση της ΕΣΑΛ αποτελεί μια νίκη της νομιμότητας. Όλοι όσοι αγωνίστηκαν για την προστασία του περιβάλλοντος, τη βιωσιμότητα των τοπικών κοινωνιών και την εφαρμογή νόμιμων όρων λειτουργίας της επένδυσης της ΟΛΠ ΑΕ, μπορούν να αισθάνονται δικαιωμένοι. Τα δυο νέα έργα που προτάθηκαν από την ΟΛΠ, αυτό της επέκτασης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και της επέκτασης του Car Terminal στο Κερατσίνι και στη Δραπετσώνα, είτε αποσύρθηκαν από την ΟΛΠ ΑΕ, είτε απορρίφθηκαν.
Η Κυβέρνηση και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, που από το βήμα της ΔΕΘ βιάστηκε να ανακοινώσει με στόμφο τις νέες επενδύσεις της ΟΛΠ, παρακάμπτοντας το στάδιο της έγκρισης, λες και η υλοποίηση ήταν δεδομένη, βρίσκονται εκτεθειμένοι για ακόμη μια φορά.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, κινήθηκε με γνώμονα το συμφέρον των τοπικών κοινωνιών, των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της περιοχής και των εργαζομένων, σε αντίθεση με τον κ. Μητσοτάκη και τον κ. Πλακιωτάκη που θριαμβολογούσαν για τις νέες επενδύσεις, οι οποίες τελικά απορρίφθηκαν καθώς κρίθηκαν τοξικές για τις τοπικές κοινωνίες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Πρέπει επιτέλους η ΝΔ να πάρει απόφαση ότι το Κράτος λειτουργεί μέσα σε ένα πλαίσιο νόμων και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, είναι απαραίτητοι για την Δημοκρατία, την ισονομία και την ισόρροπη ανάπτυξη, και πως όποιος προσπαθεί να τα παρακάμψει, δεν εξυπηρετεί την πρόοδο αλλά την ασυδοσία.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, με όλες του τις δυνάμεις, από την πρώτη στιγμή είχαμε θέσει προβληματισμούς, ερωτηματικά και αντιρρήσεις, όχι μόνο για τη φύση των δυο αυτών έργων, αλλά και για τη διαδικασία που επέλεξε ο επενδυτής και το Υπουργείο να ακολουθήσουν.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας παραβίασε κάθε συμβατικό όρο που επέβαλε την υλοποίηση διαδικασίας διαβούλευσης για τα νέα έργα και αφαίρεσε το δικαίωμα ενημέρωσης και κατάθεσης γνώμης, τόσο από τις τοπικές κοινωνίες, όσο και από τους εμπλεκόμενους φορείς, δικαίωμα που η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε εξασφαλίσει σε όλες τις προηγούμενες συζητήσεις για το αρχικό Master Plan. Περαιτέρω, η δική μας αντίθεση στα σχέδια για επέκταση της COSCO, αποδείχθηκε βάσιμη, καθώς όπως σημείωσε και η ίδια η ΕΣΑΛ, ειδικά για το Container Terminal, οι συνθήκες για την κατασκευή του δεν είναι ώριμες και ακόμη και αν επανέλθει ο επενδυτής για έγκριση, αυστηροί όροι τίθενται από το Υπουργείο Πολιτισμού.
Από την πλευρά μας χαιρετίζουμε την απόφαση των μελών της Επιτροπής που παρά τις πιέσεις και τις εξοντωτικές ώρες συνεδριάσεων στις οποίες υποχρεώθηκαν, υπερασπίστηκαν την νομιμότητα. Οι κινητοποιήσεις και ο χρόνος που δόθηκε για συζητήσεις απέφεραν καρπούς και απέδειξαν πως η τήρηση των κανόνων και των νόμων είναι πάνω από τις πολυδιαφημισμένες τοξικές επενδύσεις της ΝΔ».