Νέα εικόνα για την Apivita μετά την εξαγορά από την ισπανική Puig

Εξυγίανση της χρηματοοικονομικής της θέσης πέτυχε το 2018 η ελληνική εταιρεία παραγωγής φυσικών καλλυντικών. Η επάνοδος στην κερδοφορία, η εκκαθάριση θυγατρικών και οι νέες αγορές-στόχοι.

Νέα εικόνα για την Apivita μετά την εξαγορά από την ισπανική Puig

Η εξυγίανση του ισολογισμού της Apivita -μετά την ανάληψη του μετοχικού ελέγχου από τον ισπανικό όμιλο Puig το 2017- αποτυπώνεται στα μεγέθη χρήσης του 2018.

Σύμφωνα με τον τελευταίο ισολογισμό, η εταιρεία παραγωγής και εμπορίας φυσικών καλλυντικών πραγματοποίησε κύκλο εργασιών της τάξης των 43,62 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 18,6% έναντι των 36,782 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2017.

Στην προτελευταία χρήση, η Apivita προχώρησε σε σημαντικές απομειώσεις της τάξης των 12,5 εκατ. ευρώ, γεγονός που είχε επηρεάσει καθοριστικά τα αποτελέσματά της. Κατά το 2018, επανήλθε στην κερδοφορία, διατηρώντας μάλιστα τα περιθώρια κέρδους σε σταθερά επίπεδα.

Αναλυτικότερα, τα καθαρά προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν σε 6,01 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 9,93 εκατ. ευρώ το 2017. Τα αποτελέσματα μετά από φόρους ήταν 4,15 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 9,17 εκατ. ευρώ το 2017.

Η εταιρεία εμφανίζει μακροπρόθεσμο δανεισμό της τάξης των 9,174 εκατ. ευρώ (έναντι 11,374 εκατ. ευρώ) ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της αυξήθηκαν στα 18,814 εκατ. ευρώ από 11,994 εκατ. ευρώ το 2017, κυρίως λόγω αύξησης των εμπορικών της υποχρεώσεων στα 7,032 εκατ. ευρώ από 4,741 εκατ. ευρώ το 2017.

Η Apivita συνεχίζει να διατηρεί εξωστρεφή στρατηγική, ωστόσο, στο πλαίσιο εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης των δραστηριοτήτων της, προχώρησε στην εκκαθάριση της ιαπωνικής θυγατρικής της, η οποία ολοκληρώθηκε το 2019. Ομοίως σκοπεύει να εκκαθαρίσει και την αμερικανική θυγατρική της, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τρέχον έτος.

Παρ' όλα αυτά διατηρεί την ισπανική θυγατρική της, η οποία εξάλλου αποτελούσε και την πλέον πετυχημένη εκτός Ελλάδας δραστηριότητα. Σύμφωνα με την έκθεση του διοικητικού της συμβουλίου, στόχος παραμένει η ενδυνάμωση της εξωστρέφειάς της στις αγορές της Πορτογαλίας, της Βουλγαρίας, της Τυνησίας, της Μεγάλης Βρετανίας, του Βελγίου, της Ολλανδίας, της Κίνας κ.ά.

Σημειώνεται ότι το 2018 προχώρησε στην αγορά εμπορικών σημάτων για αποκλειστική χρήση στην αγορά της Γαλλίας αλλά και της Κίνας, καταβάλλοντας 4,5 εκατ. ευρώ συνολικά, γεγονός που προοιωνίζεται έναν νέο σχεδιασμό ανάπτυξης στις εν λόγω αγορές.

Τέλος, η Apivita δαπάνησε το ποσό των 807.783 ευρώ για έρευνα και ανάπτυξη που αφορούν καινοτόμες μεθόδους παραγωγής καλλυντικών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v