Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συμβιβασμός Αττικής Οδού - υπ. Υποδομών για τα διόδια

Την αναστολή των αυξήσεων αναμένεται να ανακοινώσει η διοίκηση της Αττικής Οδού. Στο τραπέζι η τύχη του οδικού άξονα και των μελλοντικών επεκτάσεων μετά τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης.

Συμβιβασμός Αττικής Οδού - υπ. Υποδομών για τα διόδια

Σε προσωρινό συμβιβασμό οδηγούνται οι μέτοχοι της Αττικής Οδού και η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για τις αυξήσεις διοδίων στον οδικό άξονα. Και οι δύο πλευρές απέφυγαν χθες κάθε σχόλιο, αλλά αναμένεται εντός των ημερών να δημοσιοποιηθεί η απόφαση για αναστολή των αυξήσεων. Ταυτόχρονα, όμως, εκτιμάται πως θα ανοίξει ένας κύκλος συζητήσεων, μια άσκηση που είναι ούτως ή άλλως απαραίτητη, τόσο για τις πιθανές μελλοντικές αυξήσεις διοδίων, όσο και για την επόμενη ημέρα της Αττικής Οδού, η σύμβαση για την παραχώρηση της οποίας λήγει τον Οκτώβριο του 2024.

Η απόφαση του υπουργού Υποδομών Κ. Καραμανλή να μην καταθέσει εντός της προθεσμίας των 40 ημερών (από τη σύγκληση της Βουλής σε σύνοδο, δηλαδή την 17η Ιουλίου) την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) της προηγούμενης κυβέρνησης με την οποία πάγωναν οι αυξήσεις, δείχνει πως έχει επιτευχθεί συμβιβασμός, με την πλευρά της Αττικής Οδού να προχωρά σε αναστολή των αυξήσεων στα διόδια.

Υπενθυμίζεται πως ο κ. Καραμανλής είχε προεκλογικά ταχθεί κατά των αυξήσεων στις τιμές των διοδίων του οδικού άξονα, θέση που επανέλαβε και μετά την υπουργοποίησή του. Κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων, ο υπουργός είχε κλείσει, για άλλη μια φορά, την πόρτα των αυξήσεων υποστηρίζοντας πως η κοινοπραξία έχει συμβατικό δικαίωμα να τα αυξήσει, αλλά και πως η κυβέρνηση έχει πολλούς τρόπους αντίδρασης και πως «δεν θα δεχθεί κανένα τετελεσμένο».

Από την άλλη πλευρά, οι διοικήσεις των δύο κατασκευαστικών ομίλων (Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ) που ελέγχουν την Αττική Οδό επέμεναν μέχρι πρόσφατα στο σχέδιο των αυξήσεων διοδίων το οποίο συνέδεαν με τις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για την αναχρηματοδότηση δανεισμού. Προς το παρόν φαίνεται πως δέχθηκαν να αναστείλουν τις αυξήσεις με στόχο να υπάρξει στη συνέχεια διάλογος με την πλευρά της κυβέρνησης.

Ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια του υπουργείου Υποδομών αποτελεί, πάντως, ο σχεδιασμός για την επόμενη ημέρα του οδικού άξονα καθώς η σύμβαση παραχώρησης λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Η επεξεργασία του σχεδίου για το ποιος και πως θα εκμεταλλεύεται την Αττική Οδό ή τις πιθανές επεκτάσεις πρέπει να αρχίσει από σήμερα. Δεν είναι λίγα τα στελέχη της αγοράς κατασκευών που θεωρούν πως η νέα σύμβαση για την διαχείριση της Αττικής Οδού θα είναι το τελευταίο εργαλείο που θα έχει το ελληνικό δημόσιο ώστε να προχωρήσει νέα έργα υποδομών στην Αττική, από την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό, μέχρι την επέκταση της Αττικής Οδού προς την Ραφήνα, κ.ά.

Υπενθυμίζεται πως η διοίκηση της Αττικής Οδού είχε ανακοινώσει στα μέσα Ιουνίου δύο διαδοχικές αυξήσεις των διοδίων. Με την πρώτη αύξηση, οι οδηγοί Ι.Χ. θα πλήρωναν 3 ευρώ αντί για 2,80 σήμερα ενώ η τιμή θα αυξάνονταν σε δεύτερο στάδιο στα 3,30 ευρώ. Αυξήσεις προβλέπονταν και σε όλες τις άλλες κατηγορίες οχημάτων. Αντίστοιχα, αυξήσεις θα υπήρχαν και στα εκπτωτικά προγράμματα, με τις νέες τιμές για κάθε εκπτωτικό πρόγραμμα και κατηγορία οχήματος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v