Προχωρημένες επαφές για την εξαγορά της δραστηριότητας της PZ Cussons στην Πολωνία, πραγματοποιεί, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Euro2day.gr, ο όμιλος Σαράντης.
Παρά το γεγονός του ότι ο ελληνοβρετανικών συμφερόντων όμιλος είναι γνωστός στην Ελλάδα, για την ενασχόληση του με το τομέα των τροφίμων και ειδικότερα τη θυγατρική του Mινέρβα Ελαιουργική (από την οποία ως γνωστόν βρίσκεται επίσης σε φάση αποεπένδυσης) εν τούτοις η δραστηριότητα του στο τομέα προϊόντων προσωπικής υγιεινής μετρά περισσότερο από 70 χρόνια και περιλαμβάνει γνωστά σήματα όπως Imperial Leather και Carex.
H πολωνική θυγατρική της PZ Cussons παράγει και κατέχει τα σήματα Luksja, Original Source, Carex αλλά και το Morning Fresh στον τομέα των απορρυπαντικών οικιακής χρήσης. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο ελληνοβρετανικός όμιλος έχει λάβει την απόφαση αποεπένδυσης από τη χώρα, αλλά και από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, καθώς διενεργεί αντίστοιχες κινήσεις στη Νιγηρία για την εκεί μονάδα, που διατηρεί από 1948.
Στο πλαίσιο αυτό και σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η PZ Cussons προωθεί διαδικασίες πώλησης της θυγατρικής στην Πολωνία, όπου (κατ’ αναλογία με τη διαδικασία που ακολουθεί και στην Ελλάδα για τη Μινέρβα), έχει καταλήξει σε προχωρημένες επαφές με τον όμιλο Σαράντη.
Υπενθυμίζεται ότι η Πολωνία αποτελεί την μεγαλύτερη από άποψη κύκλου εργασιών αγορά του ομίλου Σαράντη, ανάμεσα στις 12 αγορές της ΝΑ Ευρώπης όπου διαθέτει πολύχρονη παρουσία και δίκτυο θυγατρικών. Το 2018 εισέφερε το 16,92% του κύκλου εργασιών, ενώ αθροίζοντας και στις πωλήσεις της μονάδας Polipak (5,41% του ενοποιημένου τζίρου), η βαρύτητα της για τον ελληνικό όμιλο αυξάνει.
Σημειώνεται επίσης πως παρά την πρόσφατη ενίσχυση του ελληνικού ομίλου στην αγορά καλλυντικών επιλεκτικής διανομής με την απόκτηση των αρωματικών προϊόντων της Coty, αλλά και την ενίσχυση πωλήσεων του τομέα, εν τούτοις ο κύριος όγκος εργασιών προέρχεται από τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα στους κλάδους προσωπικής φροντίδας και οικιακής χρήσης, καθώς καλύπτουν το 75% του ενοποιημένου τζίρου το ομίλου.
Η στρατηγική του ομίλου Σαράντη σε μεγάλο βαθμό έχει εξάλλου βασιστεί στην απόκτηση σημάτων και μεριδίων αγοράς -με πιο πρόσφατη αυτή της Ergopack στην Ουκρανία την οποία ήδη αναπτύσσει- αξιοποιώντας τις υφιστάμενες δομές για την προώθηση και ανάδειξη των brands.