Με αθροιστική αύξηση πωλήσεων που αγγίζει το 8% έκλεισε τη χρήση του 2018 ο ισπανικός όμιλος ένδυσης Inditex (Zara, οι ακόμη έξι φυσικές αλυσίδες και η Uterque) στην Ελλάδα, διατηρώντας το imperium στην εγχώρια αγορά λιανικής ένδυσης, με κύκλο εργασιών που ξεπέρασε το μισό δισ. ευρώ.
Ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων του γκρουπ διπλασιάστηκε και έφτασε στο 8% σε σχέση με το 2017, οπότε είχε εμφανίσει ανάπτυξη κύκλου εργασιών κατά 4%.
Σημειώνεται ότι σε κάθε περίπτωση, το μερίδιο του ομίλου στην εγχώρια αγορά ενισχύεται περαιτέρω λόγω και των online πωλήσεών του. Οι online πωλήσεις της Zara και των υπόλοιπων έξι αλυσίδων του γκρουπ ωστόσο δεν υπολογίζονται στα μεγέθη των ελληνικών θυγατρικών του, καθώς ελέγχονται απευθείας από τον μητρικό όμιλο Inditex.
Με βάση πάντως τις εκτιμήσεις εταιρειών μέτρησης της ελληνικής online αγοράς αλλά και των υποθέσεων που προκύπτουν από αντίστοιχα ηλεκτρονικά καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, το αποτέλεσμα του γκρουπ στην Ελλάδα μέσω online καταστημάτων υπερβαίνει το 10% του τζίρου των φυσικών καταστημάτων που λειτουργεί στη χώρα.
Σε κάθε περίπτωση, το αθροιστικό αποτέλεσμα για τη χρήση που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2019, πιστοποιεί πως ο ισπανικός πολυεθνικός όμιλος ηγείται της εσωτερικής αγοράς, επιτυγχάνοντας αθροιστικό κύκλο εργασιών της τάξης των 517 εκατ. ευρώ από 480 εκατ. ευρώ στη χρήση 2017. Η επίδοση του ομίλου ωστόσο είναι ακόμη μεγαλύτερη σε επίπεδο κερδοφορίας, καθώς αθροιστικά τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 32 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 40% συγκριτικά με τα αντίστοιχα της προηγούμενης οικονομικής χρήσης.
Ειδικότερα, στη χρήση που έληξε, ο όμιλος Inditex στην Ελλάδα λειτούργησε επιπλέον τρία νέα καταστήματα, αυξάνοντας συνολικά τον αριθμό του δικτύου σε 165 από 162 την προηγούμενη χρήση.
Η ναυαρχίδα του ομίλου, η Zara Hellas (με 47 πλέον καταστήματα), στη χρήση 2018 εμφάνισε πωλήσεις 269,546 εκατ. ευρώ από 241,624 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με αύξηση 11,5%. H εταιρεία κατάφερε να διπλασιάσει την καθαρή κερδοφορία της (που ανήλθε σε 8,9 εκατ. ευρώ) ενώ τα κέρδη προ φόρων υπερδιπλασιάστηκαν, για να διαμορφωθούν σε 14 εκατ. ευρώ από 6,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Η Bershka Hellas, με δίκτυο 30 καταστημάτων, είναι η μόνη αλυσίδα του ομίλου που εμφάνισε οριακή κάμψη πωλήσεων στα 67,835 εκατ. ευρώ από 68,364 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με κέρδη προ φόρων 1,462 εκατ. ευρώ από 3,463 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Η Pull&Bear Hellas, με 25 καταστήματα, εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 13%, στα 53,708 εκατ. ευρώ από 47,539 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση με ισχυρή ανάπτυξη κερδών προ φόρων στα 4,9 εκατ. ευρώ από 2,212 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Η Stradivarius Hellas, με 21 καταστήματα, παρουσίασε περιορισμένη ανάπτυξη πωλήσεων, στα 48,990 εκατ. ευρώ από 48,798 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και διπλασίασε σχεδόν τα κέρδη προ φόρων που ανήλθαν σε 3,354 εκατ. ευρώ από 1,915 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Ο κύκλος εργασιών της Massimo Dutti Hellas που διατηρεί δίκτυο 13 καταστημάτων, ενισχύθηκε κατά 8,4%, στα 35,3 εκατ. ευρώ έναντι από 32,553 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη, με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται σε 2,952 εκατ. ευρώ από 2,210 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Στα 22,62 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της Oysho Hellas, με δίκτυο 19 καταστημάτων, ενισχυμένος κατά 2,3% με μικρή κάμψη ωστόσο των κερδών προ φόρων στα 2,36 εκατ. ευρώ από 2,75 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη οικονομική χρήση.
Με 18,484 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών έκλεισε τη χρήση 2018 η Zara Home έναντι 18,001 εκατ. ευρώ της χρήσης 2017, ενώ επιβραδύνθηκε η προ φόρων κερδοφορία στα 2,157 εκατ. ευρώ από 2,575 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Η εταιρεία διέθετε την προηγούμενη χρήση με 10 καταστήματα.
Τέλος, η Uterqüe σημείωσε σημαντική αύξηση τζίρου κατά 31%, στις 181.296 ευρώ από 138.359 ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με κέρδη προ φόρων ενισχυμένα στις 72.521 ευρώ από 54.374 ευρώ αντίστοιχα.