Μερίδιο στην αγορά «λευκών» ηλεκτρικών συσκευών, η οποία αποτιμάται στα 550-600 εκατ. ευρώ, διεκδικεί πλέον ευθέως το γκρουπ Olympia Development, συμφερόντων του επιχειρηματία κ. Πάνου Γερμανού, μετά τη συμφωνία δημιουργίας μεικτής εταιρείας με την αλυσίδα Media Markt.
Μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, η αλυσίδα Public (ο βραχίονας του γκρουπ στη λιανική) θα εισφέρει τη δραστηριότητά της και θα λάβει το 75% στη νέα μεικτή εταιρεία, με τον γερμανικό Media Markt Saturn (μέτοχο της Media Markt) να διατηρεί μειοψηφική θέση και να λαμβάνει το 25%.
Με την παραπάνω κίνηση -και εφόσον ολοκληρωθούν οι σχετικές εγκρίσεις από την αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού-, ο όμιλος Olympia εισέρχεται στην αγορά των λεγόμενων «λευκών» ηλεκτρικών συσκευών, λαμβάνοντας αμέσως έτοιμο «μερίδιο».
Ειδικότερα, η αλυσίδα Media Markt διατηρούσε μερίδιο της τάξης του 10%-12% στην Ελλάδα, με δίκτυο 12 φυσικών καταστημάτων και την ομώνυμη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η αλυσίδα, η οποία εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα το 2005, πέτυχε κατά την τελευταία χρήση της κύκλο εργασιών 188 εκατ. ευρώ. Με αυτή την επίδοση, φιγουράριζε στη 2η θέση της παραδοσιακής αγοράς ηλεκτρικών (διατηρώντας μεγάλη απόσταση από την ηγέτιδα αλυσίδα Κωτσόβολος), αλλά και στην 4η θέση στη συνολική αγορά ηλεκτρονικών, ειδών τεχνολογίας, κινητής και ηλεκτρικών, ευρισκόμενη μάλιστα πίσω από την Public.
Επιπροσθέτως, σημειώνεται πως ο όμιλος Olympia Development έχει ήδη χτίσει θέση στις «λευκές» ηλεκτρικές συσκευές αναλαμβάνοντας νέες αντιπροσωπείες για τη χονδρική διανομή μέσω της θυγατρικής του Westnet. Υπενθυμίζεται επίσης ότι η Public υπήρξε η ελληνικών συμφερόντων αλυσίδα, η οποία απορρόφησε πλήρως την παρουσία της γαλλικής Fnac στην Ελλάδα, όταν αυτή αποχώρησε.
Το 2018, η Public πέτυχε ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας, καθώς τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 9,1 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 164% σε σχέση με το 2017. Κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Χ. Καλογεράκη, η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 6,4% (στα 256,4 εκατ. ευρώ) την περασμένη χρονιά, παρά σε περιορισμό του κόστους λειτουργίας.
Σε επίπεδο καθαρού αποτελέσματος, η αλυσίδα περιόρισε το 2018 τις ζημίες της στο 1 εκατ. ευρώ (από 7 εκατ. ευρώ το 2017) και η διοίκησή της προβλέπει πλήρη εξάλειψή τους όσο ο κύκλος εργασιών διευρύνεται.
Τέλος, πέραν των προοπτικών που ανοίγονται μετά το deal με τη MediaMarkt -όπου σύμφωνα με πληροφορίες ήδη έχει καταρτιστεί διετές αναπτυξιακό business plan-, η Public έχει ήδη προγραμματίσει και υλοποιεί επενδύσεις της τάξης των 4,5-5 εκατ. ευρώ το 2019, για την αναβάθμιση του δικτύου καταστημάτων της, καθώς και για πιθανά νέα σημεία πώλησης.