Εκρηξη διακοπών ρεύματος για απλήρωτους λογαριασμούς

Πάνω από μισό εκατομμύριο εντολές αποκοπής έλαβε πέρυσι ο ΔΕΔΔΗΕ. Κοντά στις 200.000 για το πρώτο εξάμηνο του έτους. Δέκα χιλιάδες διαπιστωμένες ρευματοκλοπές ετησίως.

Εκρηξη διακοπών ρεύματος για απλήρωτους λογαριασμούς

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας ως προς το μέγεθος των απλήρωτων λογαριασμών ρεύματος.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ, ο Διαχειριστής έλαβε το 2018 από τη ΔΕΗ και ανεξάρτητους προμηθευτές πάνω από μισό εκατομμύριο εντολές για διακοπή ηλεκτροδότησης. Στο πρώτο εξάμηνο του 2019, το αντίστοιχο μέγεθος πλησίασε τις 200.000.

Η θυγατρική της δημόσιας εταιρείας ηλεκτρισμού, επιδιώκοντας να απαντήσει στις αιχμές του προέδρου της Μανόλη Παναγιωτάκη περί άνισης αντιμετώπισης των εντολών αποκοπής ανάμεσα στην κρατική επιχείρηση και τις ιδιωτικές, επισημαίνει ότι «οι εντολές αποκοπής εκτελούνται με αποτελεσματικότητα».

Συγκεκριμένα για το 2018, «το σύνολο των εντολών που δέχθηκε ο Διαχειριστής πανελλαδικά για αποκοπές  από όλους τους προμηθευτές διαμορφώθηκε στις 536.647, εκ των οποίων οι 228.674 εντολές ανακλήθηκαν (λόγω εξόφλησης του χρέους και σε αρκετές περιπτώσεις, μετά την επίσκεψη συνεργείων του ΔΕΔΔΗΕ) και οι 298.992 εκτελέσθηκαν, αφήνοντας σε εκκρεμότητα για αποκοπή μόλις το 2% επί του συνόλου».

Αλλά και φέτος, σχεδόν 32.000 εντολές διακοπής ημερησίως δεχόταν ο Διαχειριστής για απλήρωτους λογαριασμούς: «Από τις αρχές του 2019 έως σήμερα, ο ΔΕΔΔΗΕ έχει δεχθεί 192.480 εντολές για αποκοπές λόγω χρέους, εκ των οποίων οι 55.491 έχουν ανακληθεί και οι 87.113 έχουν ήδη εκτελεσθεί, με τις εκκρεμότητες επί του συνόλου να διαμορφώνονται στο 26%, ποσοστό που θα μειωθεί το προσεχές διάστημα, με τη συνέχιση της εκτέλεσης των εντολών».

Όπως επισημαίνει ο Διαχειριστής, «τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν την αποτελεσματικότητα του ΔΕΔΔΗΕ, με δεδομένο μάλιστα ότι τα συνεργεία του -παράλληλα με τη διεκπεραίωση του μεγάλου όγκου αιτημάτων για αποκοπές- πραγματοποιούν ταυτόχρονα ελέγχους για ρευματοκλοπές, εντοπίζοντας περισσότερα από 10.000 περιστατικά κατά μέσο όρο, με βάση τα επίσημα στοιχεία».

Ο ΔΕΔΔΗΕ λέει ακόμη πως «παρά τις σοβαρές ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό που αντιμετωπίζει -ενδεικτικά αναφέρεται ότι πανελλαδικά, για το σύνολο των 7,5 εκατ. παροχών, το τεχνικό του προσωπικό φθάνει τις 2.142 άτομα ενώ  το σύνολο των καταμετρητών του μόλις τους 283- καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια  για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων των πελατών του...».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v