Κωτσόβολος: Το ιστορικό ρεκόρ τζίρου και οι νέοι στόχοι

Στα 520 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις της χρήσης 2018-2019. Υψηλή κερδοφορία παρά την ένταση του ανταγωνισμού. Οι επενδύσεις της νέας χρονιάς και οι στόχοι για την προσαρμογή στις απαιτήσεις του σύγχρονου λιανεμπορίου.

Κωτσόβολος: Το ιστορικό ρεκόρ τζίρου και οι νέοι στόχοι

Ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων στη χρήση 2018-2019 πέτυχε η ηγέτιδα αλυσίδα ηλεκτρικών Κωτσόβολος, σπάζοντας το φράγμα των 500 εκατ. ευρώ, αλλά και ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό τζίρου, της τάξης των 499 εκατ. ευρώ, που έως πρότινος αποτελούσε το επίτευγμα της 67χρονης παρουσίας της στην ελληνική αγορά.

Ειδικότερα, η αλυσίδα με 93 καταστήματα στην Ελλάδα και online κανάλι, στην τελευταία χρήση της παρουσίασε πωλήσεις της τάξης των 520 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 12,5%. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 25,1% στα 25,2 εκατ. ευρώ, επίδοση απόλυτα συγκρινόμενη, χωρίς την επίδραση της υιοθέτησης του IFRS 16, ενώ τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) κατά 17,5% στα 20,1 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Κωτσόβολος Γιάννη Βασιλάκο, τα βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα αποδίδονται στις αυξημένες πωλήσεις κατά 20% κατά την Black Friday, στην αύξηση στα έσοδα από τις πωλήσεις τηλεοράσεων λόγω του Παγκόσμιου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου αλλά και τη στροφή προς συσκευές μεγαλύτερες ίντσας, την άνοδο του μεριδίου στις πωλήσεις smartphones, την ενίσχυση στα προϊόντα πληροφορικής λόγω της ανόδου του gaming, ενώ μικρή βελτίωση υπήρξε και στις πωλήσεις οικιακών ηλεκτρικών συσκευών και των μικροσυσκευών.

Τα ταμειακά διαθέσιμα της αλυσίδας ξεπέρασαν τα 90 εκατ. ευρώ στο τέλος της χρήσης. Οι επενδύσεις έφθασαν στα 10,7 εκατ. ευρώ και αφορούσαν κατά κύριο λόγο επενδύσεις στο δίκτυο καταστημάτων.

Η παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε παράλληλα με την παρουσίαση του ανακαινισμένου καταστήματος της Κωτσόβολος στην Πυλαία Θεσσαλονίκης, προκειμένου να εξηγηθεί και το νέο concept που υιοθετεί σταδιακά.

Κατά τη διοίκηση της Κωτσόβολος, το σύγχρονο λιανεμπόριο επιχειρεί πλέον να συνδυάσει το φυσικό δίκτυο με το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων, που κερδίζει διαρκώς έδαφος. Σήμερα οι online πωλήσεις της αλυσίδας περιορίζονται στο 10% του συνολικού κύκλου εργασιών της, ωστόσο, η διοίκησή της εκτιμά ότι βαθμηδόν το ποσοστό αυτό θα υπερδιπλασιαστεί.

Στο πλαίσιο αυτό η αλυσίδα μετατοπίζει τις επενδύσεις της και σχεδιάζει την ενίσχυση της εφοδιαστικής της αλυσίδας αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση της εμπορικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας της. Ο κύριος όγκος των 11 εκατ. ευρώ επενδύσεων που προγραμματίζει για την τρέχουσα χρήση αφορούν υποδομές όπως είναι η νέα πλατφόρμα CRM, η νέα commerce πλατφόρμα που περιλαμβάνει μία καινούρια, εμπλουτισμένη εμπειρία στο www.kotsovolos.gr, αλλά και καινούρια αποθήκη συνολικού εμβαδού 17.000 τ.μ.

Η φετινή χρονιά περιλαμβάνει επίσης και 7 ανακαινίσεις καταστημάτων αλλά και 3 νέα σημεία πώλησης (Ιεράπετρα, Νέο Ηράκλειο και ένα ακόμη σημείο που δεν αποκαλύφθηκε).

Όσον αφορά τους οικονομικούς στόχους, ο κ. Βασιλάκος εκτίμησε ότι συνολικά η αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών θα παρουσιάσει μία αύξηση της τάξεως του 2% σε ετήσια βάση. Στη συνέχεια, όμως, επεσήμανε ότι αν υπάρξουν ορισμένες προϋποθέσεις, με κυριότερη την πολιτική σταθερότητα μετά τις εκλογές, οι οποίες έχουν θετικό αντίκτυπο στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων όσον αφορά τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, τότε η αύξηση στο σύνολο της αγοράς μπορεί να διαμορφωθεί στο 3%-4%.

Στόχος της Κωτσόβολος είναι να κινηθεί με υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με τον μέσο όρο, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι τα έσοδά της μπορεί να ξεπεράσουν τα 550 εκατ. ευρώ.

Ερωτώμενος για τον ανταγωνισμό και την είσοδο νέων, μεγάλων «παικτών», ο κ. Βασιλάκος σημείωσε πως κατά την εκτίμησή του η ελληνική αγορά δεν χωρά πάνω από 2 «παίκτες» με πανελλαδική κάλυψη, ενώ αν υπάρξει και τρίτος, τότε είναι πιθανό να δημιουργηθούν δυσκολίες λόγω του μεγέθους της αγοράς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v