Θέμα ημερών είναι η επιλογή της εταιρείας συμβούλων μηχανικών (project manager) που θα αναλάβει να συντονίσει το επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), ύψους περί τα 300 εκατ. ευρώ, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ως επικρατέστερο τον διεθνή όμιλο Hill International. Πρόσφατα επελέγη η κοινοπραξία του πολυεθνικού ομίλου Aecom με τις ελληνικές Salfo και "Σαμαράς & Συνεργάτες ΑΕ Σύμβουλοι Μηχανικοί" ως ανεξάρτητος μηχανικός που θα επιβλέψει την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος.
Στόχος της διοίκησης του OΛΘ είναι να ξεκινήσουν τα έργα μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2019, με την ολοκλήρωση των διαγωνισμών μέσω των οποίων θα επιλέξουν οι τεχνικές εταιρείες που θα αναλάβουν τις εργασίες.
Το πρώτο έργο, όπως έχει ήδη υποστηρίξει η διοίκηση, είναι η επιμήκυνση και αναβάθμιση του προβλήτα 6 (που υποδέχεται εμπορευματοκιβώτια) στα 440 μέτρα, με παράλληλη εκβάθυνση στα 17,6 μέτρα. Η δεύτερη κατά σειρά επένδυση αφορά την αναβάθμιση του κρηπιδώματος 24 για το χύδην φορτίο και η τρίτη τα έργα ενοποίησης των προβλητών 4 και 5.
Η επιτάχυνση του επενδυτικού προγράμματος συνοδεύεται και από αλλαγές στο διοικητικό σχήμα του OΛΘ, υπό τον Σωτήρη Θεοφάνη. Οι αλλαγές έρχονται ένα χρόνο μετά την απόκτηση του 67% των μετοχών του οργανισμού από τη South East Gateway Thessaloniki (SEGT). Το νέο διοικητικό σχήμα θα κληθεί να συμβάλει στην ολοκλήρωση των επενδύσεων και των στόχων που έχουν τεθεί για περαιτέρω ανάπτυξη του πελατολογίου του OΛΘ στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Κατά πληροφορίες, ο κ. Θεοφάνης θα διατηρήσει τη θέση του εκτελεστικού προέδρου του OΛΘ (με επίκεντρο τη διεθνή ανάπτυξη του OΛΘ, τις επενδύσεις και τις εμπορικές συμφωνίες), ενώ τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, που θα ασχοληθεί με την τρέχουσα δραστηριότητα του οργανισμού, θα αναλάβει στέλεχος με εμπειρία από την ευρωπαϊκή αγορά.
Τα αποτελέσματα του πενταμήνου του 2018 δείχνουν, πάντως, πως αποδίδει καρπούς η προσπάθεια της διοίκησης, καθώς καταγράφεται περαιτέρω αύξηση των φορτίων που διακινούνται μέσω του OΛΘ. Στο πεντάμηνο υπήρξε άνοδος περί το 7% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και 33% στη διακίνηση συμβατικού φορτίου, απόδοση που αναμένεται να αποτυπωθεί και στα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου.
Όσο για τη χρηματοδότηση των επενδύσεων, η διοίκηση του OΛΘ αναμένεται να αξιοποιήσει τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα που αγγίζουν τα 90 εκατ. ευρώ, ενώ θα προχωρήσει και σε δανειακή σύμβαση με κοινοπραξία αναπτυξιακών τραπεζών.