Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους κλάδους δραστηριοποίησης εμφάνισε το α' τρίμηνο του 2019 η Frigoglass.
Σύμφωνα με τα μη ελεγμένα στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία για το α' τρίμηνο, τα καθαρά της κέρδη διαμορφώθηκαν σε 2,03 εκατ. ευρώ, έναντι των ζημιών ύψους 3,671 εκατ. που είχε εμφανίσει το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, ενώ οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 18,8% στα 125,56 εκατ. ευρώ. Τα συγκρίσιμα EBITDA ήταν αυξημένα κατά 40,4% στα 18,42 εκατ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 57,4% στα 12,99 εκατ. ευρώ.
Ο κύριος Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigοglass, σχολίασε:
«Το 2019 αποτελεί άλλο ένα έτος που ξεκίνησε δυναμικά για την εταιρεία μας. Αξιοποιώντας την ανοδική πορεία του 2018, πετύχαμε διψήφια αύξηση πωλήσεων και EBITDA στο πρώτο τρίμηνο. Η επίδοση αυτή αποδεικνύει τη σταθερή μας προσήλωση στη στρατηγική συνεργασία με τις εταιρείες αναψυκτικών και ποτών, μέσω καινοτόμων, ανταποκρινόμενων στις απαιτήσεις της αγοράς και υψηλής ποιότητας επαγγελματικών ψυγείων, καθώς και στις συνεχιζόμενες πρωτοβουλίες μείωσης του λειτουργικού κόστους.
Λαμβάνουμε σημαντικές πρωτοβουλίες ώστε να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητάς μας και να βελτιώσουμε την κοστολογική μας δομή, εξορθολογίζοντας περαιτέρω την παραγωγική μας βάση. Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου ενισχύουν τις προσδοκίες μας για αύξηση πωλήσεων και βελτίωση του περιθωρίου κέρδους το 2019».
Επιχειρηματική προοπτική
Οπως αναφέρει η Frigοglass στην ανακοίνωσή της, σε συνέχεια των θετικών αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου και της συνεχιζόμενης δυναμικής στους πρώτους μήνες του δευτέρου τριμήνου, εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί αύξηση πωλήσεων και βελτίωση του συγκριτικού περιθωρίου κέρδους για δεύτερο συνεχόμενο έτος μετά την ολοκλήρωση της κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης.
Το 2019, ορισμένες από τις εταιρείες αναψυκτικών, με τις οποίες έχει στρατηγική συνεργασία, αξιοποίησαν νωρίτερα τις ετήσιες κεφαλαιακές δαπάνες τους για επαγγελματικά ψυγεία, προκειμένου να επωφεληθούν από τις θετικές τάσεις στις αγορές δραστηριοποίησής τους. Στο πλαίσιο αυτό, η Frigοglass αύξησε την παραγωγή της ώστε να υποστηρίξει τους πελάτες της.
Στον κλάδο Υαλουργίας, αναμένει αύξηση των πωλήσεων για γυάλινες φιάλες, λόγω των ισχυρών βασικών μεγεθών της αγοράς αναψυκτικών και ποτών, της αύξησης της δυναμικότητας στον τομέα της μπίρας και των νέων προϊόντων των πελατών της.
Στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης, υλοποιεί πρωτοβουλίες που θα της επιτρέψουν την περαιτέρω εξοικονόμηση του κόστους πρώτων υλών, την αύξηση της παραγωγικότητας καθώς και τον εξορθολογισμό της παραγωγικής της βάσης. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων και των τιμών θα βελτιώσουν το περιθώριο κέρδους στον κλάδο Υαλουργίας για το 2019.
Η εκτίμηση της Frigοglass για το ύψος των κεφαλαιακών δαπανών, για το σύνολο του έτους, παραμένει στο επίπεδο των €25-30 εκατ.
****Αναλυτικά τα αποτελέσματα α' τριμήνου της Frigoglass επισυνάπτονται στη στήλη "Συνοδευτικό Υλικό"