Νέα ανατροπή στην εκκίνηση της διαδικασίας πώλησης του 50% συν μίας μετοχής της ΔΕΠΑ Εμπορίας φέρνει η δέσμευση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη για την πρόσληψη των περίπου 140 εργολαβικών εργαζομένων που απασχολούνταν στον πρώην όμιλο της δημόσιας επιχείρησης φυσικού αερίου.
Οι προαναφερόμενοι υπάλληλοι, που εργάζονταν επί χρόνια σε εταιρείες του ομίλου μέσω εταιρειών διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού ή άλλων επιχειρήσεων που έχουν αναλάβει εργολαβικά την παροχή υπηρεσιών, δεν έχουν ακόμη προσληφθεί. Αναζητείται η κατάλληλη νομική φόρμουλα και ιδίως στη ΔΕΠΑ, η οποία δεν μπορεί να κάνει προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ. Σε αντίθεση με τις θυγατρικές της εταιρείες, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα, λόγω διαφορετικού νομοθετικού καθεστώτος. Όπως αναφέρουν πληροφορίες του Euro2day.gr, ο ίδιος ο κ. Σταθάκης φέρεται να ζήτησε την παράταση των διαδικασιών της διάσπασης του ομίλου της ΔΕΠΑ, ώστε να κλείσει κι αυτή η εκκρεμότητα και στη συνέχεια να τρέξει η πώληση της ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, η γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΕΠΑ που ήταν προγραμματισμένη για τις 31 Μαϊου και επρόκειτο να εγκρίνει τις πράξεις διαχωρισμού του ομίλου σε ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών, αναβάλλεται. Το πιο πιθανό σενάριο είναι να πραγματοποιηθεί στις 30 Ιουνίου. Επιπλέον, όλα δείχνουν ότι πιο πίσω πάει και το χρονοδιάγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ για την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος αφού κρίθηκε, όπως λένε πληροφορίες, και παρά την πρόβλεψη του νόμου, πρώτα να ολοκληρωθεί η διάσπαση του ομίλου και η σύσταση των εταιρειών κι έπειτα να κινηθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες.
Όπως αναφέρουν πηγές, η διοίκηση της ΔΕΠΑ έχει ετοιμάσει τα καταστατικά των νέων εταιρειών, τα business plans, τα σχέδια διάσπασης, τις λογιστικές καταστάσεις, ενώ έτοιμο είναι και το αποτέλεσμα της επανεξέτασης όλων των διαδικασιών από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα.
Υπενθυμίζεται ότι πλέον θα υπάρχουν δύο εταιρείες. Η μία είναι η ΔΕΠΑ Εμπορίας, με θυγατρική τη «Φυσικό Αέριο Αττικής» και τις δραστηριότητες της αεριοκίνησης των οχημάτων, τη χονδρική εμπορία και τις διεθνείς συμβάσεις προμήθειας. Η δεύτερη είναι η ΔΕΠΑ Υποδομών, με θυγατρικές τις ΕΔΑ Αττικής και ΔΕΔΑ, τη συμμετοχή της στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ και τα διεθνή projects με τους αγωγούς μεταφορών. Η ΔΕΠΑ Εμπορίας πρόκειται να ιδιωτικοποιηθεί κατά πλειοψηφικό πακέτο μετοχών (50% συν μία μετοχή), ενώ το δημόσιο θα διατηρήσει τη συντριπτική πλειοψηφία πουλώντας το 14%.
Οι εργαζόμενοι
Ένα από τα κύρια εμπόδια για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ Εμπορίας είναι η πρόσληψη των εργολαβικών εργαζομένων.
Οι τελευταίοι βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις, με αποτέλεσμα δραστηριότητες της εταιρείας να έχουν παγώσει… Όπως η παροχή φυσικού αερίου σε λεωφορεία του ΟΑΣΑ, κάτι που έχει προκαλέσει ανατροπές στα δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών.
Το σχέδιο για τους 140 της ΔΕΠΑ είναι οι 40 εξ αυτών που εργάζονται στον τομέα των διεθνών έργων να μεταφερθούν στη ΔΕΠΑ Υποδομών. Η μεγάλη εκκρεμότητα και το δύσκολο του εγχειρήματος είναι οι 100 που απασχολούνται στην αεριοκίνηση.
Πέραν των 140, η ΔΕΔΑ (εταιρεία για τα δίκτυα διανομής της περιφέρειας) προσέλαβε άλλους 23 εργολαβικούς, οι οποίοι κρίθηκαν απαραίτητοι για την κάλυψη των αναγκών της. Άλλους 24, λένε οι πληροφορίες, πρόκειται να προσλάβει η ΕΔΑ Αττικής με το ίδιο αιτιολογικό.
Τα σενάρια για τους 100, όπως αναφέρουν πηγές, είναι είτε για την παροχή των υπηρεσιών της αεριοκίνησης των οχημάτων από την ΕΠΑ Αττικής κι έτσι να προσληφθούν οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι, είτε η δημιουργία θυγατρικής στη ΔΕΠΑ Εμπορίας, με αντικείμενο την παροχή φυσικού αερίου οχημάτων, η οποία και θα απορροφήσει το προσωπικό.
Οι θυγατρικές εταιρείες ΕΠΑ και ΕΔΑ Αττικής φέρονται, κατά τις πληροφορίες, να εκφράζουν αντιρρήσεις για τις προσλήψεις, με τις διοικήσεις τους είτε να μη θέλουν επιβάρυνση του λειτουργικού τους κόστους (ΕΠΑ Αττικής) είτε να επικαλούνται νομικές γνωμοδοτήσεις που δεν τους επιτρέπουν τις προσλήψεις (ΕΔΑ Αττικής).
Όπως και να 'χει, πληροφορίες θέλουν τον κ. Σταθάκη να επιμένει για τις προσλήψεις πριν το σπάσιμο της ΔΕΠΑ και την πώληση της εταιρείας εμπορίας.