Το ΣτΕ κρίνει την τύχη του διαγωνισμού για το «Θριάσιο ΙΙ»

Στα δικαστήρια θα κριθεί ο διαγωνισμός για την πολυετή εκμετάλλευση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής στο Θριάσιο. Η βροχή προσφυγών και οι καθυστερήσεις στον πρώτο διαγωνισμό.

Το ΣτΕ κρίνει την τύχη του διαγωνισμού για το «Θριάσιο ΙΙ»

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) φαίνεται πως θα κριθεί η τύχη του δεύτερου διαγωνισμού για την παραχώρηση του Θριασίου και συγκεκριμένα η σύμβαση παραχώρησης του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ).

Μετά τη βροχή προσφυγών που κατατέθηκε από τους τέσσερις ομίλους που είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον, υπήρξε ήδη απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών που δικαιώνει μερικώς την Pearl ΑΕ (συνδέεται με τον όμιλο της Cosco), σε βάρος της κοινοπραξίας ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Sarmed. Η τελευταία αναμένεται να προσφύγει στο ΣτΕ, με αποτέλεσμα να αναμένεται καθυστέρηση στον διαγωνισμό για το «Θριάσιο ΙΙ», όπως είναι γνωστός.

Στον διαγωνισμό έχουν κατατεθεί έξι προσφυγές, ενώ στο πρώτο στάδιο εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον η Pearl, η κοινοπραξία ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Sarmed, η κοινοπραξία Damco Energy (όμιλος Κοπελούζου) - Foodlink και η Goldair Cargo. Η τελευταία κατέχει μειοψηφικό ποσοστό στην κοινοπραξία που επικράτησε στον πρώτο διαγωνισμό (με επικεφαλής την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ), για την παραχώρηση του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο. Όμως, αν και εγκρίθηκε η σύμβαση παραχώρησης από τη Βουλή, μέχρι στιγμής εκκρεμεί η αντίστοιχη έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο δεύτερος διαγωνισμός, για το «Θριάσιο ΙΙ», αφορά τη διαχείριση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) για 25 χρόνια. Ο ανάδοχος στην ουσία θα αναλάβει να ολοκληρώσει/συμπληρώσει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης. Πρόκειται να αναλάβει την προμήθεια και εγκατάσταση των απαραίτητων γερανογεφυρών για τη φορτοεκφόρτωση των συρμών, επένδυση που υπολογίζεται στα 20.000.000-25.000.000 ευρώ.

Επίσης, θα αναλάβει να ολοκληρώσει σειρά έργων υποστηρικτικών λειτουργιών όπως τα κτίρια του χώρου μεταφόρτωσης συνδυασμένων μεταφορών, φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, μεταφόρτωσης φορτίου βαγονιών, πρατήριο υγρών καυσίμων και την προμήθεια του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού (περονοφόρα κ.ά.).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v