«Χρονιά ορόσημο» χαρακτηρίζει η Μοτοδυναμική το 2018, καθώς με την απόκτηση συμμετοχής 80,5% στην Λάϊον Ρένταλ Α.Ε (αποκλειστικός δικαιοδόχος της Sixt GmbH για την Ελλάδα), ο Όμιλος διεύρυνε σημαντικά τα μεγέθη του και παράλληλα δραστηριοποιείται σε ένα νέο και ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο, όπως αυτός της ενοικίασης αυτοκινήτων.
Όπως επισημαίνει η εταιρεία, η ενοικίαση αυτοκινήτων, έχοντας ως κύριο τροφοδότη τον εισερχόμενο τουρισμό, έχει επιδείξει διαχρονικά ισχυρή ανάπτυξη ακόμα και μέσα στην οικονομική κρίση των τελευταίων ετών.
Επιπροσθέτως, εκτός της κομβικής σημασίας απόκτησης της νέας δραστηριότητας, ο Όμιλος το 2018 έχει να επιδείξει θετική πορεία και βελτίωση των βασικών μεγεθών για το σύνολο των κλάδων που δραστηριοποιείται, συνεχίζοντας έτσι την θεαματική πορεία ανάκαμψης των τελευταίων ετών.
Όπως σημειώνει, η Μοτοδυναμική, η συμμετοχή της Λάϊον Ρένταλ αποκτήθηκε στις 3/12/2018. Συνεπώς, στα αποτελέσματα του Ομίλου έχει ενοποιηθεί μόνο ο μήνας Δεκέμβριος, που ως γνωστό, σε ένα τέτοιο κλάδο με έντονη εποχικότητα, δεν αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα του συνολικού έτους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Μοτοδυναμική, για τον Όμιλο (εξαιρουμένης της Λάϊον Ρένταλ) το 2018, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 57,2 εκ. € έναντι 54,5 εκ. € το 2017, σημειώνοντας αύξηση 4,9%. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων (Porsche), εξωλέμβιων (Yamaha) καθώς και οι διεθνείς δραστηριότητες (Ρουμανία, Βουλγαρία) παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη ενώ οι πωλήσεις δικύκλων (Yamaha) μετά την έντονη ανάπτυξη των τελευταίων ετών παρουσίασαν μια σταθεροποιητική τάση. Με την ενοποίηση της Λάϊον Ρένταλ, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου το 2018 ανήλθε σε 59,5 εκ. €.
Σημαντική βελτίωση στην κερδοφορία παρουσίασε ο Όμιλος (εξαιρουμένης της Λάϊον Ρένταλ) το 2018, με τα λειτουργικά κέρδη να διαμορφώνονται σε 2 εκ. σημειώνοντας αύξηση 23,4% έναντι του 2017 και τα κέρδη προ φόρων σε 1,5 εκ. με αύξηση 35,5%.
Όπως σημειώθηκε ήδη, ο Δεκέμβριος (λόγω της έντονης εποχικότητας) για την δραστηριότητα της ενοικίασης αυτοκινήτων είναι ζημιογόνος και έτσι η ενοποίηση του στα αποτελέσματα του Ομίλου έχει αρνητική επίδραση. Με την ενοποίηση της Λάϊον Ρένταλ, τα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 746 χιλ. €. ενώ τα κέρδη προ φόρων σε 186 χιλ. €.
Η διαχρονική εστίαση στην βελτιστοποίηση των ταμιακών ροών είχε ως αποτέλεσμα την μείωση του καθαρού δανεισμού του Ομίλου (εξαιρουμένης της Λάϊον Ρένταλ) στα επίπεδα των 5,3 εκ., ενώ με την απόκτηση της Λάϊον Ρένταλ ο καθαρός δανεισμός ανήλθε στα 23,4 εκ. €.
Οπως τονίζει η Μοτοδυναμική, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της κεφαλαιακής βάσης του Ομίλου, είναι σε εξέλιξη η διαδικασία αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ύψους 10 εκ. € και η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του α’ εξαμήνου του 2019.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος, κος. Σωτήρης Χατζίκος, δήλωσε: «Το 2018 ήταν ακόμα μια επιτυχημένη χρονιά στην σταθερή πορεία ανάκαμψης των τελευταίων ετών. Ακόμα σημαντικότερο, ήταν η χρονιά που ο Όμιλος πραγματοποίησε την μεγαλύτερή του επένδυση μέχρι σήμερα, διαφοροποιώντας τις δραστηριότητές του και εισερχόμενος σε ένα αναπτυσσόμενο κλάδο όπως αυτός της ενοικίασης αυτοκινήτων. Αναγνωρίζοντας τις σημαντικές προκλήσεις αναδιάρθρωσης και ενσωμάτωσης της νέας επένδυσης και της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας, προχωράμε με αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία».