Την πρόθεση της COSCO να αναπτύξει σε μεγάλο βαθμό το λιμάνι του Πειραιά ενισχύοντας την ελληνική οικονομία, αλλά και την αναγκαιότητα για την γρήγορη υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος του OΛΠ εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης Captain Fu (φωτό) στα πλαίσια της παρουσίασης της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.
Ειδικότερα, ο CEO του OΛΠ ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι:
• Η COSCO έχει πολύ φιλόδοξα σχέδια για τον ΟΛΠ και το Master Plan των 612 εκατ. ευρώ αποτελεί μόνο ένα μέρος αυτών.
• Το σχεδιαζόμενο επενδυτικό πρόγραμμα είναι πολύ υψηλότερο (κατά 318 εκατ. ευρώ) από τις συμβατικές υποχρεώσεις που ανέλαβε η COSCO. Δεν περιέχει περιττά πράγματα, αλλά συμπληρωματικές επενδύσεις που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη του λιμανιού. «Το Business Plan είναι κρίσιμο να προχωρήσει στο σύνολό του» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.
• Ο OΛΠ δεν έχει λάβει ακόμη την απόφαση του ΚΑΣ προκειμένου να τη μελετήσει προσεκτικά (αυτό αναμένεται να γίνει την προσεχή Παρασκευή). Όπως φαίνεται πάντως η απόφαση αυτή θα οδηγήσει σε καθυστέρηση της υλοποίησης του επενδυτικού προγράμματος, το μέγεθος της οποίας δεν μπορεί να υπολογιστεί από τώρα.
• Οι επενδύσεις επιβάλλεται να γίνουν γρήγορα προκειμένου του λιμάνι να διατηρήσει το την ανταγωνιστικότητά του, καθώς όσο εμείς καθυστερούμε, επενδύουν οι ανταγωνιστές μας στο εξωτερικό.
• Οι συγκεκριμένες επενδύσεις όχι μόνο προβλέπεται να αυξήσουν την κερδοφορία του OΛΠ, αλλά και να ενισχύσουν σημαντικά τη συνολική οικονομία. Οι υποδομές αυτές μάλιστα θα περάσουν στο Ελληνικό Δημόσιο μετά τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης.
• Ο OΛΠ με την ισχυρή ρευστότητα που διαθέτει (θετικό καθαρό ταμείο) και με την πρόσβασή του στο τραπεζικό σύστημα έχει τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσει με άνεση το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
• Η ανάληψη της διαχείρισης του λιμανιού της Τεργέστης από την COSCO θα λειτουργήσει ενισχυτικά για το λιμάνι του Πειραιά.
• Επικρατεί αισιοδοξία ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ για το διεθνές εμπόριο βρίσκονται σε καλό δρόμο, ενώ επισημάνθηκαν και οι πολύ θετικές σχέσεις της Κίνας με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο κ. Captain Fu Εκτίμησε μελλοντικά πως οι εμπορικές μεταφορές θα αυξηθούν, σημειώνοντας πως στόχος του ΟΛΠ είναι να προσελκύσει ένα όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό αυτών.
Επιπρόσθετα, τόσο ο κ. Captain FU όσο και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του OΛΠ Άγγελος Καρακώστας αναφέρθηκαν στην ανοδική πορεία της εισηγμένης το 2018 και στους στόχους περαιτέρω ανάπτυξής της στο μέλλον. Το 2018 ήταν χρονιά θετικών μεταβολών σε όλες τις επιχειρηματικές μονάδες του λιμανιού. Ειδικότερα:
• Στο μέτωπο του container terminal o OΛΠ ανέβηκε στην έκτη ευρωπαϊκή θέση, όταν προ ετών δεν βρισκόταν ούτε στη λίστα των πρώτων 15. Πέρυσι, κατέβαλε τη δεύτερη θέση στη Μεσόγειο και ευελπιστεί πως φέτος θα ανεβεί στην πρώτη.
• Η δραστηριότητα της κρουαζιέρας έχει επηρεαστεί κατά τα τελευταία χρόνια από την κατάσταση στην Τουρκία, ωστόσο από φέτος παρουσιάζεται τάση ανάκαμψης. Σχεδιάζονται επενδύσεις και γίνονται προσπάθειες προκειμένου να αυξηθεί το ποσοστό των τουριστών που χρησιμοποιούν ως αρχικό λιμάνι τον Πειραιά, με στόχο την αύξηση των εσόδων, αλλά και την τόνωση της οικονομικής ζωής της πόλης.
• Ο τομέας της ακτοπλοΐας κινείται σε μάλλον σταθερά επίπεδα, επηρεαζόμενος από το ΑΕΠ της χώρας. Γίνονται προσπάθειες αναβάθμισης της εικόνας του γύρω χώρου.
• Η δραστηριότητα που αναμένεται να αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό τα επόμενα χρόνια είναι η ναυπηγοεπισκευαστική. Ήδη έχει υλοποιηθεί επένδυση για την εξυπηρέτηση πλοίων που μέχρι σήμερα κατευθύνονταν στο εξωτερικό, ενώ λόγω των υψηλότερων περιβαλλοντικών απαιτήσεων αναμένεται να αυξηθεί ο αριθμός των μετασκευαζόμενων πλοίων.