Και οι πέντε υποψήφιοι για το πρώτο τμήμα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) Χανιά - Ηράκλειο, που κατασκευάζεται με σύμβαση παραχώρησης, περνούν στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού και θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές εντός των προσεχών μηνών. Πρόκειται για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, την κοινοπραξία Vinci Highways - Vinci Concessions, την κοινοπραξία Acciona Concessiones - Μυτιληναίος και την J&P ΑΒΑΞ.
Στο δεύτερο στάδιο περνούν και οι πέντε όμιλοι ή κοινοπραξίες που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στον δεύτερο διαγωνισμό για την κατασκευή του οδικού τμήματος Ηράκλειο - Νεάπολη, του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Πρόκειται για τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη» στην οποία συμμετέχει η J&P ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Shikun Binui Ltd. (ισραηλινός όμιλος) και την κοινοπραξία Acciona Concessiones - Μυτιληναίος - Intertoll.
Όπως είναι γνωστό, το πρώτο και σημαντικότερο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά - Ηράκλειο, μήκους 163 χιλιομέτρων, θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, με προϋπολογισμό άνω του ενός δισ. ευρώ. Το δεύτερο τμήμα, Χερσόνησος - Νεάπολη Λασιθίου, μήκους 22 χιλιομέτρων, υλοποιείται με ΣΔΙΤ, με προϋπολογισμό περί τα 250 εκατ. ευρώ. Τέλος, το τρίτο τμήμα του BOAK, Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος, θα πραγματοποιηθεί ως δημόσιο έργο. Η εκπόνηση των μελετών για τη δημοπράτησή του βρίσκεται στο τελικό στάδιο.
Το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη είναι το πρώτο έργο κατασκευής οδικού άξονα με ΣΔΙΤ, το οποίο προβλέπει, επίσης για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας». Μέσω των «πληρωμών διαθεσιμότητας», ο ανάδοχος και διαχειριστής του έργου θα λαμβάνει «ενοίκιο» από το δημόσιο, όταν καλύπτει συγκεκριμένες απαιτήσεις/προδιαγραφές ποιότητας κατά τη λειτουργία του οδικού άξονα. Επειδή οι «πληρωμές διαθεσιμότητας» καταβάλλονται κατά τη λειτουργία του έργου, ο ανάδοχος έχει κίνητρο να το ολοκληρώσει όσο πιο γρήγορα μπορεί.