Πώς η Behavioral Signals κάνει τις μηχανές να... αισθάνονται!

Η εταιρεία που ίδρυσαν ο Αλέξανδρος Ποταμιάνος και ο Shri Narayanan αναπτύσσει εφαρμογές που μετατρέπουν τα «σήματα» από τα ανθρώπινα συναισθήματα και συμπεριφορές σε χρήσιμη πληροφορία. Πώς βοηθάει την επικοινωνία με μηχανές.

Πώς η Behavioral Signals κάνει τις μηχανές να... αισθάνονται!

Η μεγαλύτερη πρόκληση στον μακρύ δρόμο για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης συνδέεται με τις εφαρμογές που θα επιτρέψουν στις μηχανές να κατανοούν τα ανθρώπινα συναισθήματα και να αποφασίζουν αναλόγως.

Η Behavioral Signals, η εταιρεία που ίδρυσαν το 2016 δύο άνθρωποι που προέρχονται από τον ακαδημαϊκό χώρο, ο Αλέξανδρος Ποταμιάνος (αναπληρωτής καθηγητής του ΕΜΠ ο οποίος τα τελευταία χρόνια ζει στις ΗΠΑ) και ο Shri Narayanan φιλοδοξεί πως θα καλύψει αυτό το σημαντικό κενό με τον αλγόριθμο που ανέπτυξε.

Η εταιρεία, που έχει σήμερα δύο «βάσεις» σε Los Angeles και Αθήνα με προσωπικό περί τους 25 ανθρώπους, διαθέτει ήδη εμπορικά εργαλεία που μετατρέπουν τα «σήματα» από τα ανθρώπινα συναισθήματα και συμπεριφορές, για παράδειγμα κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας με ένα call center, σε χρήσιμη πληροφορία. Ετσι ανοίγει ο δρόμος για καλύτερη επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων και μηχανών, με τη διοίκηση της Behavioral Signals να θεωρεί πως βρίσκεται μπροστά από πολλούς ανταγωνιστές στην κούρσα για την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα των συναισθημάτων/συμπεριφορών.

Ο Rana Gujral, διευθύνων σύμβουλος της Behavioral Signals, είναι αυτές τις ημέρες στην Αθήνα, ως ομιλητής και κριτής, στον παγκόσμιο διαγωνισμό νεοφυών επιχειρήσεων Startup World Cup (SWC) που διοργανώνει η πανίσχυρη εταιρεία επιχειρηματικών συμμετοχών FENOX VC. Στον φετινό διαγωνισμό συμμετέχουν περίπου 90 startups από ολόκληρο τον κόσμο, με τον νικητή του «τελικού», που θα πραγματοποιηθεί στις 17 Μαΐου στο San Francisco, να κερδίζει χρηματοδότηση 1.000.000 δολαρίων.

Μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν αδύνατη η ποσοτικοποίηση και η μέτρηση των ανθρώπινων συναισθημάτων. Οπως λέει ο κ. Gujral, «μπορεί να πετύχαμε με τις μηχανές καλύτερο επίπεδο όρασης ή ακοής σε σύγκριση με το ανθρώπινο μάτι και αυτί, αλλά στον τομέα της κατανόησης των ανθρώπινων συναισθημάτων και συμπεριφορών είμαστε πίσω». Σήμερα υπάρχουν εφαρμογές που μετατρέπουν τη φωνή σε κείμενο ή το κείμενο σε φωνή, με εντυπωσιακή ακρίβεια. «Δεν υπήρχαν, όμως, εφαρμογές που θα βοηθούσαν ένα ρομπότ να καταλάβει πότε ένας άνθρωπος είναι σαρκαστικός, πότε είναι επιφυλακτικός» και να πράξει αναλόγως. Πολλές φορές το «Ναι» είναι στην πραγματικότητα «Οχι» και αυτό ακριβώς αδυνατεί να επεξεργαστεί μια εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης, ένα ρομπότ, κ.λπ.

Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει η Behavioral Signals, η οποία διαθέτει ήδη εμπορικά την τεχνολογική της πλατφόρμα, με εφαρμογές που ξεκινούν από τα call centers (π.χ. ανάλογα με τον τόνο της φωνής του πελάτη διαμορφώνεται και η απάντηση από το κέντρο τηλεφωνικής υποστήριξης ή πωλήσεων), αλλά και δυνατότητες ενσωμάτωσης σε πλήθος εφαρμογών: από τους γνωστούς «ψηφιακούς βοηθούς» που αναπτύσσουν εταιρείες όπως η Google, η Apple και η Amazon μέχρι τα ρομπότ που στο μέλλον θα δραστηριοποιούνται σε τομείς που σήμερα φαντάζει αδύνατον, ακριβώς επειδή δεν μπορούν να αντιληφθούν συναισθήματα και συμπεριφορές του ανθρώπου, όπως η βοήθεια σε ηλικιωμένους, σε αρρώστους κ.ά.

Η συναισθηματική τεχνητή νοημοσύνη (Emotional AI), ο τομέας που δραστηριοποιείται η εταιρεία, θα επιτρέψει στις συσκευές, ανεξάρτητα από το αν είναι ένα ρομπότ, ένα «έξυπνο κινητό τηλέφωνο» ή ένα «έξυπνο ηχείο», να προσφέρουν καλύτερη επικοινωνία με τον χρήστη, μέσω της κατανόησης των συναισθημάτων, όπως αποτυπώνονται στον τόνο της φωνής του χρήστη. Επιτρέπει, επίσης, σε οργανισμούς να λαμβάνουν ταχύτερες και αποτελεσματικότερες αποφάσεις ακριβώς με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή «ζυγίζοντας» τον τόνο της φωνής ενός πελάτη, για παράδειγμα κατά τη διάρκεια μιας τηλεφωνικής πώλησης ή υποστήριξης.

Η Behavioral Signals, σύμφωνα με τον Rana Gujral, ολοκλήρωσε προ τριμήνου τον δεύτερο γύρο χρηματοδότησης και στόχος της διοίκησης είναι να υπάρξει και τρίτος γύρος κάποια στιγμή τον επόμενο χρόνο. «Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές μας, που εξειδικεύονται στην ανάπτυξη αντίστοιχων συστημάτων για κάθετες αγορές (π.χ. η ιατρική ή τα νομικά, κ.ά.) εμείς αναπτύσσουμε μια πλατφόρμα που καλύπτει τις ανάγκες των πελατών, ανεξάρτητα από την κάθετη αγορά που δραστηριοποιούνται», τονίζει.

Προσθέτει πως οι λύσεις της εταιρείας έχουν σήμερα αρκετές εφαρμογές στον τομέα των call centers και την επόμενη διετία θα επικεντρωθεί στο να ενισχύσει τη θέση της σε σειρά άλλων κατηγοριών όπως τα robotics κ.λπ.

Ηδη αρκετοί όμιλοι αναπτύσσουν είτε πιλοτικά έργα, είτε εμπορικές λύσεις σε συνεργασία με την Behavioral Signals, με τον κατάλογο να περιλαμβάνει διεθνή γκρουπ όπως η Disney και ελληνικούς ομίλους όπως η Eθνική Tράπεζα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v