Ο 28χρονος Βασίλης Πλαβός εγκατέλειψε τα Τρίκαλα και τη δουλειά του ως ασφαλιστής γιατί διαπίστωσε, όπως εξηγεί στο Euro2day.gr, ένα μεγάλο κενό στον χώρο των ασφαλιστήριων συμβολαίων υγείας.
Οι διαδικασίες που απαιτούνται για την έκδοση ενός συμβολαίου υγείας είναι αρκετά χρονοβόρες, μπορεί να διαρκέσουν από έξι έως 30 ημέρες, με αποτέλεσμα πολλοί πελάτες να αλλάζουν γνώμη στο μεσοδιάστημα και να μην πραγματοποιείται η πώληση. Εκτιμάται πως περίπου ένας στους τέσσερις πελάτες αλλάζει γνώμη στο διάστημα που μεσολαβεί από την αρχική συμφωνία μέχρι την έκδοση του ασφαλιστήριου συμβολαίου υγείας.
Αυτό ακριβώς θέλει να αλλάξει η Brain Insurtech, η εταιρεία που ίδρυσε ο Β. Πλαβός, και ήταν μία από τις δέκα startups που πήγαν φέτος στη Mobile World Congress 2019 με πρωτοβουλία του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και την υποστήριξη του Enterprise Greece και του Συνδέσμου Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος.
Οι εφαρμογές της νεοφυούς επιχείρησης «βελτιώνουν την εμπειρία και τα δεδομένα της πώλησης» ενός ασφαλιστηρίου υγείας, ώστε «σε κάποιες περιπτώσεις ο συνεργάτης της ασφαλιστικής εταιρείας μπορεί να ολοκληρώσει τη διαδικασία επιτόπου». Χωρίς, δηλαδή, να περιμένει ο πελάτης 20 και 30 ημέρες όπως συμβαίνει ενίοτε σήμερα. Η αύξηση της αποτελεσματικότητας στην πώληση, λέει ο ιδρυτής της εταιρείας, «φέρνει αμέσως έσοδα στην ασφαλιστική».
Οι τεχνολογικές λύσεις της Brain Insurtech «καλύπτουν όλα τα κανάλια πώλησης», είτε πρόκειται για ασφαλιστικούς συμβούλους, είτε για τράπεζες ή το Διαδίκτυο λέει ο Β. Πλαβός. Ο ιδρυτής της Brain Insurtech εξηγεί πως έχει ήδη αναπτυχθεί, από τον περασμένο Σεπτέμβριο, η πρώτη έκδοση της εφαρμογής και αυτή την περίοδο βρίσκεται σε συζητήσεις για την πιλοτική εγκατάστασή της σε ασφαλιστική εταιρεία. «Εχουμε ήδη πραγματοποιήσει επαφές με τις 11 από τις περίπου 20 ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, στον τομέα των ασφαλιστικών συμβολαίων υγείας» υποστηρίζει.
Σήμερα στον συγκεκριμένο τομέα δραστηριοποιούνται διάφορες εταιρείες οι οποίες, κατά τον Β. Πλαβό, «δεν επικεντρώνονται στην αποτελεσματικότητα της πώλησης όπως η λύση της Brain Insurtech, η οποία μπορεί να «κουμπώσει» εύκολα με τα παραδοσιακά τεχνολογικά συστήματα των ασφαλιστικών εταιρειών». Προσθέτει πως «οι διαμεσολαβητές στον χώρο της ασφάλισης δεν είναι αρκετά εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και γι’ αυτό αναπτύξαμε εργαλεία που είναι απλά στη χρήση. Τους βοηθάμε να αυξήσουν την παραγωγή τους χωρίς πολύπλοκες εφαρμογές».
Ομως, όπως δείχνει και η εμπειρία από τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου, η αγορά μετακινείται προς το Διαδίκτυο. Στην περίπτωση της υγείας, η διαδικασία είναι περισσότερο πολύπλοκη γιατί περιέχει πολύ μεγαλύτερο ρίσκο για τις ασφαλιστικές, εξηγεί ο Β. Πλαβός, αλλά προσθέτει πως οι λύσεις της Brain Insurtech «καλύπτουν ακόμα και ένα chatbot», δηλαδή έναν ψηφιακό βοηθό πώλησης. Σε περισσότερο ώριμες ή μεγάλες αγορές, εταιρείες τεχνολογίας όπως όμιλοι τηλεπικοινωνιών (ήδη το ανακοίνωσε ο ΟΤΕ που επεκτείνεται στις ασφάλειες), η Amazon, κ.α. πωλούν ήδη συμβόλαια υγείας.
Εκτός από την ελληνική αγορά, η Brain Insurtech «βλέπει» και την αγορά της Ρουμανίας, με τον Β. Πλαβό να υποστηρίζει πως επέλεξε τη συγκεκριμένη χώρα επειδή «έχουμε εντοπίσει κάποιες ανοικτές πόρτες». Στόχος είναι, επίσης, η επέκταση και σε άλλες κατηγορίες ασφαλιστικών συμβολαίων, όπως τα συμβόλαια ζωής.
Οσο για τα κεφάλαια, ο Β. Πλαβός υποστηρίζει πως «σε αυτό το στάδιο περισσότερο ενδιαφερόμαστε για συνεργασία με κάποιον Αngel Ιnvestor, ο οποίος θα έχει προσβάσεις στον τομέα των ασφαλιστικών εταιρειών», ώστε να διευκολύνει την ανάπτυξη της εταιρείας.